Olivier Fitoussi/FLASH90

ההנחיות החדשות: הגנים והחינוך המיוחד ייסגרו; אין להתקהל מעל 10 איש • צפו

נתניהו: "נשתמש באמצעים דיגיטליים כדי לאתר חולים. יש פגיעה בפרטיות, אבל אין ברירה". מנכ"ל משרד האוצר: "גני הילדים, הפעוטונים והמעונות יושבתו. קניונים ואולמות ייסגרו". משרד הבריאות: "לא להתקהל יותר מעשרה אנשים במרחב אחד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

רשמית: גני הילדים, הפעוטונים, מעונות היום והחינוך המיוחד יושבתו החל ממחר – כך הודיעו הערב (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרד האוצר שי באבד, בהצהרה מיוחדת בנוגע לצמצום פעילות המשק הישראלי בשל משבר הקורונה. ראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי אמרה כי "התקהלויות לא אפשריות בכל מקרה, אנחנו מבקשים שלא יהיו יותר מעשרה אנשים במרחב אחד וגם אותם עשרה אנשים צריכים לשמור מעל 2 מטר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים מסיבת עיתונאים יחד עם בכירי מערכת הבריאות והאוצר ובה התייחס להנחיות החדשות של הממשלה בנוגע לנגיף הקורונה. "המדיניות שלנו מקדימה את כל מדינות העולם", אמר נתניהו בפתח דבריו. ראש הממשלה הוסיף גם כי יינקטו אמצעים טכנולוגיים, שעל אף הפגיעה בפרטיות האזרחים "זה נותן לנו כלי אפקטיבי לאיתור הנגיף ולנסות לבודד אותו".

הסקטור הפרטי לא ייסגר, אך המנכ"לים של כל החברות הונחו לנסות ולצמצם את העבודה במשרד, ולהעביר כמה שיותר עובדים לעבוד מהבית, כדי לדלל את ההתכנסויות במקומות העבודה. על עובדים שיגיעו למקום עבודתם לשבת במרחק של שני מטרים אחד מהשני. ההחלטה בנושא שמורה נכון לעכשיו בידי המנכ"לים. ראש הממשלה קרא לאזרחי ישראל שלא לצאת מהבית שלא לצורך ולהימנע ממגע ציבורי.

"אני מעריך שיש לנו אפשרות לא רק להתגבר על המשבר הזה, אנחנו יכולים לנצח את הנגיף, זה מחייב מכולם לעבור לשגרת חיים חדשה", אמר נתניהו. הוא הוסיף כי "האויב שלנו הוא בלתי נראה, כדי לנצח אותו ואנחנו יכולים לנצח אותו, אנחנו חייבים ביחד לעשות הכל כדי לא להדביק ולא להידבק. ברגע שמבינים את זה הכל מסתדר".

ראש הממשלה הוסיף כי "זה אירוע מתגלגל, המחלה משתנה. אני בקשר עם מנהיגים, אנחנו מנסים כל הזמן להקדים את המחלה ואת העולם, בסך הכול אנחנו עושים את זה. אנחנו חיביים להתקדם עם התפתחות האירוע. אנחנו נערכים תוך כדי תנועה ולכן כל יום-יומיים אנחנו מביאים את ההחלטות החדשות. זה לא זבנג וגמרנו".

בנוגע לפרסומים המוקדמים על השבתה אפשרית של המשק, אמר: "נמשיך להבטיח שירותים חיוניים בכל המשק. אני אומר את זה קודם כל לגבי המזון. יש לנו מלאים מכאן ועד הודאה חדשה. אין שום סיבה להסתערות, אין ולא יהיה שום מחסור. הסופרמרקטים ימשיכו לתפקד. לא יהיה שום מחסור גם בתרופות, האספקה מלאה. שירותי הבנקאות ממשיכים לעבוד כרגיל. מה שאנחנו כן עושים זה שכל מה שקשור לתרבות הפנאי יופסק ממחר בבוקר".

לאחר נתניהו דיברה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות פרופ' סיגל סדצקי, שאמרה כי "אנו מתמודדים עם וירוס שעובר מאדם לאדם, ההדבקה היא מאדם לאדם, לכן האסטרטגיה הטובה ביותר למניעה, האטה והפתחה בהתפרצות היא מניעת הדבקה נוספת". היא הסבירה כי "כשאנו מסתכלים על מה שקרה במדינות אחרות בעולם, כשהם היו במצב שלנו – ישנן מדינות שהגיעו להרבה חולים ומתים, ויש כאלה שהגיעו למצב יותר מתון – לשם אנחנו חותרים".

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד אמר כי גני הילדים והפעוטונים יצטרפו למוסדות הלימוד שכבר הושבתו. "מעונות היום ישבתו החל ממחר בבוקר. בנוסף, במגזר העסקי ובמשק, הוסכם שכל תרבות הפנאי, אולמות אירועים, כנסים, חדרי כושר, כל תרבות הפנאי תצומצם". מנכ"ל משרד הבריאות, משה בן סימן טוב, הסביר כי הצעדים נדרשים על מנת שהמצב "לא ייצא משליטה".

בסוף ההצהרה אמר נתניהו: "יכול להיות יותר רע עד שזה יהיה יותר טוב. עד לרגע זה נשארנו במסגרת התקציב אבל זה לא צפוי להימשך כך. נצטרך להשקיע כסף רב וזה יחייב אותנו בתקציב מיוחד לקורונה. החלטות כאלה קשה לקבל בממשלת מעבר. קראתי לממשלת חירום, אסור לנו ללכת לבחירות. צריך לייצב את מדינת ישראל. אני קורא לעמיתיי בני גנץ, אביגדור ליברמן ועמיר פרץ להצטרף, להתחלק באחריות ובסמכות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
22 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האם יש לימודים בעולם הישיבות?

מה יהיה עם ישיבות?
מה יהיה עם עולם התורה?

גם הם יסגרו?

הקורונה הוא ברסלב 1 הוא בבידוד 2 הוא לא מתיאש 3 הוא מתפשט על כל העולם

יש לנו בבית יותר מ10
ברוך ה"
מה עושים נישאר ברחוב?

האם יש חרדים חולים.

איך מתפללים מחר במניין?
מישהו יודע?

מה אני עושה אני אבא לשתים עשרה ילדים וכולם מתקהלים סביבי ?

מה עם משפחה של יותר מ10??

למה אין את הדברים של נתניהו????

חנויות רגילות יהיו פתוחות?

איו הערוד הנחש ממית אלא החטא ממית
גמ' ברכות

כרגע התייחסות רק למשרד החינוך, ישיבות רגיל. לפי ההנחיה של הרב קנייבסקי.
בתוך הבית רגיל עם בני המשפחה.

הכל פוליטיקה!!!!

לימודים בישיבות רגיל

השם, הוא ורק הוא שולט כאן

חברה תחשבו לעצמכם אם בן אדם עושה חתונה נניח עם 10 איש זה יוצא רק חתן כלה אבא אמא משני צדדים כנ"ל סבא וסבתא וזהו אבל תחשבו לעצמכם שמותר התקהלות רק ל 9 אנשים בלבד!!!!!!!?

רק 9 אנשים בלבד!!!!!!!?

ר' גרשון אדלשטיין שאל את השואלים האם כבר סגרו את מחנות הצבא, משנענה בשלילה – שאל "אז מה ההבדל בין הצבא לבין התתי"ם והישיבות"?
נכון לעכשיו – ממשיכים לימודים
חזק ביותר❗❗

מה מבין יהודי המוגדר כתינוק שנשבה , לא נוטל ידיו שחרית ונוגע במזון לפני נט"י ואוכל בלי ברכה לא קורא קר"ש בזמנה לא מקפיד על כשרות וטהרה תפילין שבת כשרות וכל התרי"ג , לך תסביר לו שבלי לימוד התורה אין זכות לחיות ואין סיבה לחיות ואין ארץ ישראל ואין לך פיקוח נפש והצלת כלל ישראל והעולם היהודי יותר מהבל פיות של תינוקות של בית רבן . אומרים שמתכנן מחר להגיע למעונם של גדולי ישראל להסביר את חומרת העניין , אולי תהיה לו זכות להבין מהי בטחון בבורא עולם וזכות התורה .

כל תרבות יוון בוטלה

לפני שבועיים חשבתם על כזה מצב…
רבות מחשבות…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture