צילום: גרשון אליסון / פלאש 90.

הנחיות חדשות: עד 5 אנשים במקוואות; עדיפות למניינים בשטח פתוח

הנחיות חדשות מחמירות את השהייה במקוואות ורק 5 איש יורשו להיות במתחם המקווה במרחק לפחות 2 מטר בין אחד לשני. זאת במקום 10 איש שהיה עד עכשיו. לגבי תפילות ניתן להתקהל עד 10 אנשים בלבד כאשר יש מרחק של שני מטר מאדם לאדם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המשרד לשירותי דת פרסם היום (שני) הנחיות חדשות המחמירות את השהייה במקוואות. לפי ההנחיות החדשות, טבילה במקוואות תתאפשר רק בשהיית 5 איש במתחם המקווה, במרחק לפחות 2 מטר בין אחד לשני. זאת במקום 10 איש שהיה עד עכשיו. יתר ההנחיות – רק אדם יחיד בבור הטבילה באותו זמן, וכמות כלור במים לפי תקן משרד הבריאות, נשארו גם מהיום.

במכתב ששלחו במשרד לשירותי דת לראשי רשויות וראשי המועצות הדתיות נכתב כי על פי ההנחיה שיצאה לפני שבוע ממשרד הבריאות, ניתן לפתוח את מקוואות בכפוף
למילוי 3 תנאים: התנאי הראשון כולל את ההנחיות של עד חמישה טובלים במקווה ובסביבתו, שיש ביניהם שמירת מרחק של שני מטר לפחות. התנאי השני – אדם אחד בבור הטבילה והתנאי האחרון הוא שהמים במקווה ובסביבת המקווה מטופלים ברמה גבוהה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כדי למנוע הדבקה.

כמו כן, המשרד לשירותי דת עדכן את ההנחיות לשרותי הדת הנוספים. בעניין תפילות / בתי כנסת אומרים במשרד כי ניתן להתקהל עד 10 אנשים בלבד כאשר יש מרחק של שני מטר מאדם לאדם לצורך קיום תפילות במניין. אולם, יש לתת עדיפות לקיום המניינים בשטח פתוח.

בנושא הקבורה הודיע המשרד כי פעילות הקבורה ממשיכה לפעול מבלי לבצע הפחתה בפעילות העובדים. זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות, השתתפות בהלוויה של עד 20 אנשים כאשר יש לשמור על מרחק של שני מטר בין אדם לאדם. במשרד מציינים כי באחריות המשפחה לוודא שכמות האנשים בהלוויה אינה חורגת מההנחיות. כמו כן, אין לאפשר לאנשים הנדרשים לשהות בבידוד או אנשים שהובחנו כחולים להשתתף בהלוויה.

לגבי רישום נישואין נכתב כי שירותי רישום הנישואין ימשיכו לפעול מתוך כוח האדם שהוגדר לכך בהחרגה של מצבת ה-30 אחוז. במשרד מציינים כי אין לקבל זוגות לרישום נישואין כאשר אחד מבני הזוג אובחן כחולה או נדרש לשהות בבידוד ביתי.

בעניין עריכת החופות אומרים במשרד לשירותי דת כי סך כל המשתתפים בחופה, כולל הרב, העדים ובני הזוג לא יעלה על 20 אנשים כאשר יש להקפיד על שמירת מרחק של שני מטר מאדם לאדם. בנוסף אין לקיים חופה כאשר ישנה נוכחות של אדם הנדרש לשהות בבידוד / אדם שאובחן כחולה. במשרד מציינים כי ההנחיות נוגעות לקיום החופה בלבד, ההנחיות אינן מתייחסות לשמחה שלאחר החופה וכי השמחה שלאחר החופה תהיה בהתאם להנחיות שמפרסם משרד הבריאות.

לגבי תחום הכשרות נכתב כי "רבים מעסקי המזון סגורים בהתאם להנחיות שהעביר משרד הבריאות, יחד עם זאת, ישנם עסקי מזון שהוגדרו ע"י משרד הכלכלה כחיוניים. עסקי מזון אלו, נדרשים להמשיך לפעול גם בשעת חירום". המשרד קורא לאחראים לוודאות שמתבצעת רציפות תפקודית של משגיחי הכשרות בעסקי המזון הללו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture