Olivier Fitoussi/Flash90

נתניהו בממשלה: בשבוע הבא אציג את פרטי אסטרטגיית היציאה מההסגר

לקראת סוף פסח תתקיים הערכת מצב בנוגע להמשך מדיניות הסגר, כשתאריך היעד שמוצע עבור חזרה הדרגתית הוא 19 באפריל – יום ראשון שלאחר חול המועד. מנכ"ל משרד הבריאות: כשנראה עשרות נדבקים ביום בלבד - נתחיל בהקלות‎

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מגפת הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר לשרים בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול (שלישי) כי בשבוע הבא הוא יציג לממשלה את פרטי אסטרטגיית היציאה מההסגר – כך דווח ב'חדשות 13'. בכיר ישראלי אמר כי זה יהיה הדיון המסודר הראשון בממשלה בנושא מאז תחילת משבר הקורונה. היעד לצעדי יציאה ראשונים מההסגר הוא ה-19 לאפריל, יום ראשון שלאחר חול המועד, במיוחד בכל הנוגע להחזרת המשק לתפקוד, אולם לא התקבלה על כך עדיין החלטה.

ב'כאן חדשות' דווח כי ההבנה היא שלא ניתן להמשיך בהסגר לאורך זמן ממושך, ולכן מגובשת בימים אלו תכנית יציאה במשרדי הממשלה. אחד השרים שהשתתף בישיבה אמר שרואים באופק ירידה למקדם הדבקה שהוא נמוך מאחד, שמאפשר את שחרור הסגר במעט – למעט אזורי ההדבקה הגבוהים. לקראת סוף פסח תתקיים הערכת מצב בנוגע להמשך מדיניות הסגר.

עוד דווח כי במטה לביטחון לאומי מגבשים כעת את הצעדים הבאים. לפי התכנית, סדר השחרור מהסגר יכלול קודם כל את הצעירים, ולאחר מכן את אלו שנדבקו, החלימו ופיתחו נוגדנים לנגיף. ההבנה היא שמערכת החינוך חייבת לחזור גם היא לפעילות – אך זה יתבצע באופן הדרגתי גם כן, כשקודם לכן ישוב לפעילות החינוך המיוחד.

ב'חדשות 12' דווח כי החזרה לשגרה במשק תתבצע באופן הדרגתי – תחילה בענפי התעשייה והכלכלה עם התניות מסוימות – שם יעלה אחוז העובדים המותר בכל מקום עבודה בתחום, לאחר מכן בתחום הטכנולוגיה והסטראטפים, אז בשירותים לציבור. בהמשך יחזרו לשגרה בתחום המסחר והמסעדות, כמובן עם הגבלות בהצטופפות באותם מקומות ורק אז ייחזרו לפעילות מלאה בבתי הספר והגנים – למרות שפעילותם החלקית תחל כבר לאחר חג הפסח. לבסוף יחזרו לשגרה בתחום התרבות ורק אז לטיסות בין לאומיות מישראל.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב אמר בראיון ל'חדשות 12' כי ברגע שמספר הנדבקים בקורונה ייעלה בעשרות בודדות ביום ולא במאות כפי שנרשם בימים אלה – יחלו בהקלת ההנחיות לציבור. עוד ציין כי מערכות החינוך יחזרו לפעול מיד לאחר חג הפסח – אך במתכונת מיוחדת.

"רוצים לאחר חג הפסח להתחיל לשחרר את המשק לפעילות נוספת", אמר סימן טוב. "אנחנו מקווים לראות ירידה במספר המקרים החדשים – לראות עשרות מקרים חדשים ביום ולא מאות מקרים חדשים ביום. אז יהיה לנו מרחב תמרון לקחת פעולות שיש בהם מימד של סיכון, נעלה את שיעור העובדים במשק מ-15 אחוז ל-30 אחוז".

עוד מסביר מנכ"ל משרד הבריאות כי השלב לאחר מכן הוא לאפשר פעילות אישית של אנשים במרחב של יותר ממאה מטר, "נראה שהחזרה לשגרה לא גורמת לסיכון ונרחיב את זה", הוא מסביר. עוד הוסיף כי "ההנחיה לחבוש מסכות היא רכיב חשוב מאוד במניעת ההדבקה". גם החזרה ללימודים תתבצע במתכונת מיוחדת: "אנחנו בוחנים אפשרות של משמרות קבועות בחלק מהימים ובקבוצות קטנות", הסביר סימן טוב. בתחילה זה ייעשה בחינוך המיוחד ובהמשך בשאר בתי הספר היסודיים והתיכונים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture