Yonatan Sindel/Flash90

עד ליום חמישי ב-5:00 בבוקר: סגר הערים לשביעי של פסח נכנס לתוקפו

מ-17:00 תיאסר התנועה בין הערים והסגר ייכנס לתוקף עד אסרו חג בבוקר. במשטרה הזהירו כי תחול אכיפה מחמירה במאפיות בצאת החג: "לא רק בעל המאפיה יסתכן בקנס גבוה - גם אזרחים שינסו את המשטרה". מפת החסימות המלאה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ב-17:00 אחר הצהריים (שלישי) נכנס לתוקף הסגר לחג שביעי של פסח בשל התפשטות נגיף הקורונה. אלפי שוטרים נפרסו ברחבי הארץ ב-44 מחסומים בצירים מרכזיים שייצרו רצף חסימות בין השטחים העירוניים לשטחים הבינעירוניים. "הסגר ערים" יימשך עד השעה 05:00 ביום חמישי, ובמהלכו ייאסר לצאת מהישוב המגורים וכן ייאסר להתרחק מהבית בטווח של יותר מ-100 מטרים שלא לצורך הצטיידות במזון או בתרופות.

קרוב ל-9,000 שוטרים ולוחמי מג"ב יופעלו בתוך הערים ובכבישים הבין עירוניים כדי לאכוף את האיסור לחגוג מימונה. לצורך זה משטרת התנועה הקימה 44 מחסומים בכבישים, ומאות מחסומים יוצבו על ידי מחוזות המשטרה בערים עצמן. כוחות ייעודיים יסיירו בתוך הערים באזורי מאפיות וברחובות המגורים ותהיה אכיפה נוקשה שתמנע נסיעה מהבתים לבתי משפחות אחרות או פתיחת מאפיות או דוכני מאפה לרגל תום החג.

בתוך כך, פעילותן של מאפיות וחנויות לממכר חמץ תיאסר עד יום חמישי בשעה 02:00 בלילה. זאת, בעקבות החשש מהתנפלות המונית בצאת החג. יחד עם זאת, המרכולים יפעלו כהרגלם, אך המאפיות בתחומם יהיו סגורות. באשר למסעדות ולפתיחת חנויות לממכר מזון, החל מיום רביעי בשעה 19:00 ועד ליום חמישי בשעה 02:00, לא ניתן יהיה להפעיל מקומות אלה, למעט מרכולים. משלוחי אוכל יפעלו כרגיל.

גורם במשטרה אמר כי "מחר משעה 19:00 ועד 02:00 בלילה נגביר את האכיפה במאפיות במטרה לא לאפשר להם לפתוח כפי שכתוב בתקנות ולמנוע התקהלויות. יהיו כוחות ייעודים שיסיירו בין המאפיות ויוודאו שהן סגורות. בעל מאפיה שיפתח, תהיה נגדו אכיפה נוקשה. "אזרחים שינסו את המשטרה ויתקהלו ליד מאפיות יקבלו קנס. לא רק בעל המאפיה יסתכן בקנס גבוה על פתיחה אלא גם לקוחות שיקנו בצאת החג".

מהמשטרה נמסר כי "במסגרת ההיערכות במבצע "אביב מוגן" אגף התנועה יפעל בצירים הבינעירוניים למימוש תכלית תקנות לשעת חירום. כאשר החל מהשעה 17:00 הערב, מיקוד הפעילות האופרטיבית יתבצע בפריסה ארצית של 44 מחסומים בצירים המרכזיים, שיצרו רצף של חסימות בין השטח העירוני לבינעירוני וזאת במטרה לאכוף את קיום התקנות וצו בריאות העם".

"לצד המחסומים יפעלו מאות ניידות ושוטרים שיבצעו סריקות על כלל הצירים ברחבי הארץ תוך ביצוע מחסומים מדלגים ואכיפה תוך כדי תנועה, ויאתרו אזרחים שלא יפעלו עפ"י ההוראות. אנו מדגישים בפני הציבור, להימנע ממפגש מיותר עם השוטרים ולהישמע להנחיות על מנת שנוכל לשמור כולנו על בריאות כלל אזרחי מדינת ישראל", אומרים במשטרה.

כזכור, הממשלה אישרה הלילה תקנות שעת חירום להגבלה נוספת של היציאה למרחב הציבורי בתקופת חג פסח שני וחגיגות המימונה על מנת לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה בישראל. הממשלה החליטה גם על הארכת תוקפן של תקנות שעת החירום לעניין הגבלת מספר העובדים במקומות העבודה והרחבת הסכם היציאה לחופשה שחל על המגזר הציבורי.

על פי החלטת הממשלה, בתקופה שבין יום שלישי (היום) בשעה 17:00 ועד יום חמישי בשעה 5:00 לא יוכל אדם לצאת להצטייד מחוץ ליישוב מגוריו, במזון תרופות ומוצרים חיוניים וכן לשם קבלת שירותים חיוניים, למעט אם ביישוב מגוריו לא קיימים שירותים אלו, ואז יוכל לקבלם ביישוב הסמוך ליישוב מגוריו. תושבי העיר ירושלים יקיימו את התקנות בהתאם למגבלות התנועה הקיימות בחלקים מסויימים של העיר.

כמו כן, יציאה ממקום מגורים תתאפשר רק למרחב הציבורי לזמן קצר ולמרחק של עד 100 מטרים. נוסף על האמור, בתקופה שבין יום רביעי (מוצאי חג הפסח) בשעה 19:00 ועד ליום חמישי בשעה 2:00 לפנות בוקר לא ניתן יהיה להפעיל מקומות למכירת מזון, למעט מרכולים. המאפיות בתחומי הסופרים והמרכולים יהיו סגורות. משלוחי אוכל ימשיכו להיות מותרים.

ההגבלות הללו לא יחולו על יישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים. פעילות התחבורה הציבורית תופסק בתקופה שבין יום שני (אתמול) בשעה 20:00 ועד ליום חמישי בשעה 5:00. בתוך כך, תוקפן של תקנות שעת החירום (הגבלת פעילות) יוארכו עד ל-19 באפריל 2020.

בנוסף, הממשלה החליטה להאריך את את תוקפן של תקנות שעת חירום להגבלת מספר העובדים במקום עבודה לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה עד ל-19 באפריל 2020 בשעה 6:00.

 

הציטוטים מהממשלה נחשפים: המאבק על משלוחי הפיצה והעקיצה לאשכנזים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture