צילום: אוליבר פטוסי / פלאש 90.

פרופ' סדצקי: "הפתיחות עלולות לעלות לנו בעלייה במספר החולים"

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות הוסיפה כי "התנהגות לא אחראית מקרבת אותנו לפחות חופש ולמחיר כלכלי וחברתי כבד". עוד אמרה כי המשרד מתנגד לפתיחת השווקים: "אנחנו מתנגדים לפתיחה מהירה ולא מבוקרת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, אמרה היום (ראשון) כי התמונות המתקבלות של התקהלויות ואנשים בלי מסכות נותנות תחושה "כבדה מאוד". בראיון ל'ווינט' אמרה סדצקי כי "אני לא מצליחה להבין מדוע אנשים נוהגים בצורה הזאת". לדבריה, אם נראה עוד כמה ימים כאלה אנחנו יכולים להגיע לסגר השני:
"הממשלה תחליט אילו צעדים. בראש ובראשונה הגברת אכיפה. אבל כן, התנהגות כזאת מקרבת אותנו לפחות חופש ולמחיר כלכלי וחברתי כבד".

בנושא פתיחת הקניונים והשווקים אמרה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות כי המשרד מתנגד לכך, "אנחנו מתנגדים לפתיחה מהירה ולא מבוקרת. הכנו מתווה עם תאריכים שאנחנו חושבים שיהיו ראויים".

במהלך הראיון נשאלה סדצקי האם היית שולחת את ילדיה הבוקר לבית הספר ואמרה: "אין לי ילדים בגילאים האלה, אבל אני חושבת שכן. אם את שואלת אותי אם אני חוששת מהחזרה הגדולה לחיים הרגילים – אני מאוד חוששת כיוון שהאחריות עוברת מהעוצר והסגר, לאחריות האישית של כל אחד ואחד, כולל ילדים ובני נוער". המראיינת ציינה כי קצב ההדבקה בדנמרק עלה מעט מאז שהילדים החלו לחזור לבית הספר. על כך אמרה סדצקי, "אני בהחלט חוששת. אנחנו צריכים להיות עם היד על הדופק. זו הסיבה שבגינה לא נחזיר את כל הילדים בבת אחת. אנחנו עבדנו על תוכנית מדורגת".

כמו כן, סדצקי הסכימה עם האמירה שבעצם שניצחנו את הסיבוב הראשון מול הקורונה. "בוודאי. אני חושבת שהתוצאות של הסיבוב הראשון נפלאות. עברנו אותו עם מעט מאוד נזקים בריאותיים יחסית. עכשיו חשוב לראות מה יקרה אחרי שיצאנו מהבידוד החברתי", אמרה.

בריאיון ל'כאן רשת ב" הוסיפה פרופסור סדצקי, כי "אף אחד לא יודע איך הווירוס יתנהג עכשיו". לדבריה, "אם נצא מנקודת הנחה שהוא ממשיך באותו קצב, אז ברור שהפתיחות שאנחנו עושים עכשיו עלולות חס וחלילה לעלות לנו בעלייה במספר החולים". סדצקי הדגישה כי "עברנו בהצלחה את הגל הראשון של המגפה בישראל. כרגע נותר לנו לראות איך יתנהג. אנחנו מנסים לעשות את הדברים כמה שיותר מדורגים, כדי שנוכל לראות מה קורה".

"עכשיו יש דגש על ההתנהגות האישית של כל אחד מאיתנו, אם אנשים ישמרו על המסכות, על מרחק שני מטר, על קפסולות קבועות במפגשים איפה שצריך. כל חוקי ההיגיינה והריחוק החברתי הם אלה שיקבעו אם הפנמנו ואם אנחנו מסוגלים לחיות במרחב הציבורי בלי להפיץ את הנגיף ולהידבק. צריך להבין שעדיין צריך למעט בקשרים חברתיים, להקפיד על מסכות והיגיינה – אחרת הווירוס יועבר ויתפשט כמו שהוא יודע לעשות. אני מקווה שעם הסבר נכון ואכיפה אנשים יבינו שבכך תלוי גם מה יקרה מבחינת תחלואה וגם מבחינת צעדי הפתיחה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בְּזִמְנָא דְּיִשְׂרָאֵל עָבְדִין רְצוֹנוֹ שֶׁל מָקוֹם, כְּדֵין רָצוֹא לְנַטְּלָא מִלְעֵילָּא, וְשׁוּב לְאַיְתָאָה לְתַתָּא בזמן שישראל עושים רצונו של מקום, אזי עולים למעשיהם למ"ן בחינת "רצוא" לקחת מלמעלה שפע, "ושוב" להביאו למטה וזה סוד. וְרָזָא דָּא "יֵלְכוּ מֵחַיִל אֶל חָיִל" (תהלים פד, ח) כְּדֵין "וְקוֹיֵ יְהֹוָה יַחֲלִיפוּ כֹחַ יַעֲלוּ אֵבֶר כַּנְּשָׁרִים" (ישעיהו מ, לא). מַאי יַחֲלִיפוּ כֹּחַ? אֶלָּא חִילּוּפִין וַדַּאי, בְּגִין דְּיָהֲבִין לְחֵיוָן זָכְוָון דִּלְהוֹן דִּבְהוּ נָטְלִין חֵילָא לְסַלְקָא לְעֵילָא מהו יחליפו כח? אלא סוד החילופים בוודאי, בגלל שנותנים למלאכים הממונים להעלות את השפע את הזכויות שלהם, שמהם לוקחים המלאכים כח לעלות למעלה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture