צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

ראש המל"ל תומך בהמשך איכוני השב"כ: "אין לנו חלופות זמינות"

לאחר אישור הממשלה: ועדת החוץ והביטחון מתכנסת הבוקר בכנסת לדון בהארכת תוקף הסמכת השב"כ למעקב אחרי חולה קורונה. ע"פ נתונים שהציג משרד הבריאות לחברי הוועדה כ-7% מהאנשים שקיבלו מסרונים להיכנס לבידוד התגלו מאוחר יותר כחולים בנגיף הקורונה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת המשנה למודיעין בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת מתכנסת היום (שלישי) לדיון בהארכת תוקפה של ההחלטה להסמכת שב"כ לסייע במניעת ההפשטות נגיף הקורונה. זאת, לאחר שהממשלה הודיעה אתמול כי היא צפויה להתחיל בהכנת תזכיר חוק שיסמיך את ניטורי השב"כ עד 18 במאי ובינתיים, היא מבקשת מהוועדה להאריך את תוקף ההחלטה הקודמת בשישה שבועות – או עד אישור החוק החדש, כך שיהיה אפשר להמשיך בשימוש בכלי הניטור של השב"כ את המחויבים בבידוד. אם לא תאשר הוועדה את הארכת תוקף ההיתר, אי אפשר יהיה ליישם את ההחלטה.

מהנתונים שהועברו הבוקר על ידי משרד הבריאות והשב"כ לקראת הדיון, עולה כי 7% מסך כל האנשים שקיבלו הודעות על כך שהם מחויבים בבידוד התגלו כחולים בקורונה. מדובר ב-5,516 חולים, נכון ל-29 באפריל, שאותרו על ידי השב"כ, אך אין זה אומר שכולם נכנסו לבידוד רק בשל האיכון. ייתכן שחלקם היו נכנסים לבידוד ממילא עקב חקירה אפידמיולוגית או ידיעה אישית על מגע עם חולה. לא ניתן לדעת כמה מבין ה-5,516 הם מאותרים "בלעדיים" של השב"כ וכמה היו נמצאים גם מסיבות אחרות.

עוד נכתב בסקירה כי "יש לאפשר משך זמן מתאים להתנעת הליך החקיקה, כדי לוודא שהחקיקה שתונח על שולחן הכנסת תהיה תוצר של עבודת מטה ממשלתית מעמיקה ומסודרת. ואולם, יש להבטיח כי לכנסת ייוותר די זמן לקיים דיונים בהליך שראוי 'יהיה מזורז אך לא חפוז', בהתחשב במשמעות של הפעלת שירות חשאי למשימה שאינה ביטחונית, ובהתחשב בהשלכות ההסדר על הזכות לפרטיות של אזרחי המדינה".

ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, אמר בדיון: "אנחנו חושבים שבעת הזו, למרות שהנתונים טובים ומעלים שאלה, משום שפוטנציאל ההדבקה גדל אנחנו צריכים כלי שיאפשר פעילות כירורגית מהירה שתקטע את שרשרת ההדבקה ותאפשר לאוכלוסיה להמשיך בחייה. אין לנו חלופות זמינות מתאימות לצורך הזה. אנחנו ממשיכים לחפש חלופות והאפשרות להפעיל את שב"כ איננה עדיפות ראשונה, אם יהיה כלי שייתן מענה בהחלט נאמץ אותו.".

כזכור, בדיון שנערך בשבוע שעבר בועדת החוץ והביטחון בכנסת אושר להאריך בחמישה ימים נוספים, עד ליום שלישי בחצות, את השימוש באיכוני שב"כ לצורך המאבק עם נגיף הקורונה. ההחלטה התקבלה בדיון, לאחר שהממשלה ביקשה להאריך את השימוש בשבוע. זאת ברקע החלטת בג"ץ להגביל מעקב כזה, אם לא תקודם חקיקה.

הוועדה האריכה את המשך השימוש באיכונים עד יום שלישי ולא עד יום חמישי כפי שביקשה הממשלה. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, ציין שלא ניתן יהיה להעביר חקיקה בתוך כשבוע: "פסק הדין של בג"ץ קבע שככל שהממשלה מבקשת להמשיך באיכונים צריך לעשות את זה בחקיקה ראשית, ואם רוצים בינתיים להאריך – צריך להתניע הליך חקיקה. אין שום סיכוי להעביר חקיקה בשבוע".

נזרי הוסיף: "ביקשנו שבוע מאחר שבעצם בשבוע הזה אמורה להתקיים ישיבה בראשות ראש הממשלה, השרים הרלוונטיים והשב"כ כדי לבחון האם לקדם חקיקה או לא. מאחר שאנחנו נכון לרגע זה לא התקבלה החלטה אם לקדם חקיקה או לא, אז לא חשבנו שנכון לבקש יותר זמן אלא רק את השבוע הזה כתקופת גישור וביום ראשון הקרוב נראה לאן פנינו מועדות כשתתקבל החלטת הדרג המדיני. אם לא נלך לחקיקה בוודאי שזה ייעצר מידית".

ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' סיגל סדצקי, אמרה במהלך בדיון בועדה כי, "ברור לנו לחלוטין שללא שימוש בשירות של השירות נפסיד הרבה מאוד בידודים והרבה מאוד חולים וברור לנו שצריך את זה לטובת פתיחת המשק".

במענה לשאלת היו"ר אשכנזי על כמות ההדבקות היומית היורדת, ופרופ' סדצקי השיבה: נענו בין 170-84 הדבקות ביום. אבל אנחנו צריכים לראות כל הזמן את התמונה הגדולה. ככל שבעצם המקרים יורדים ואין מקרי הגעה מחו"ל אנחנו יותר ויותר מבינים שכשהולכים בשיטת הפינצטה רוב אסטרטגיית היציאה בנויה על כך. אחרי שכל כך פתחנו נתחיל לראות שוב הדבקות בקהילה. זה בדיוק הזמן שנצטרך לאתר כל מקרה ואת המגעים שלו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מותר. למה לא? זה מצווה לשמירה על "ונשמרתם מאד"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture