צילום: דוד כהן / פלאש 90.

תפריטים חד פעמיים ואלכוג'ל על כל שולחן: המתווה לפתיחת המסעדות

איגוד המסעדות הארצי ועיריית תל אביב הציגו מתווה שכולל שורת הנחיות כיצד להקפיד על היגיינה ובריאות העובדים והסועדים. לפי ההנחיות שגובשו, תהיה חובת שמירה על מרחק של שני מטרים בין כל השולחנות וחיטוי השולחנות והכיסאות לפני ואחרי כל סועד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

איגוד המסעדות הארצי בשיתוף עם עיריית תל אביב הציגו היום (רביעי) מתווה שיאפשר חזרה לפעילות של מסעדות לקראת סוף השבוע הבא. זאת בניגוד לתוכנית הממשלתית להחזרת המשק לפעילות, לפיה חנויות המזון יחזרו לפעילות לכל המוקדם בעוד כשלושה שבועות, וייתכן שאפילו רק באמצע חודש יוני. יצוין שאם המתווה יתקבל הוא יחול על כל המסעדות והחנויות לממכר מזון בארץ.

לפי ההנחיות שגובשו בהתייעצות עם מומחים בתחום, תהיה דרישה מהעסקים של ניקיון וחיטוי יסודי של המטבח, הבר, המחסנים, השירותים ואזורי ההסעדה. כמו כן, תהיה חובת שמירה על מרחק של שני מטרים בין כל השולחנות; חיטוי השולחנות והכיסאות לפני ואחרי כל סועד, הצבת מתקני חיטוי בכניסה וכן אלכוג'ל על כל שולחן.

עוד נכתב במתווה שפרסמה עיריית תל אביב, כי התפריטים יהיו חד פעמיים ומודפסים על נייר, הושבה של קבוצות הומוגניות בלבד, חיטוי מוקפד של כלי האוכל, הקפדה על ריחוק בין המלצרים לסועדים, מדידת חום יומית לכלל העובדים וכן הנחיות לשטיפת ידיים, לבישת מסכות וכפפות.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שבעירו פועלים כ-2,500 מסעדות ובתי קפה, המעסיקים יותר מ-70 אלף עובדים, אמר עם הצגת המתווה כי "במקום לחכות להנחיות אנחנו מראים שאפשר. אני חושב שבמדינת ישראל, עם הנתונים, שלנו צריך להחזיר את המשק לפעילות יותר מהר. אני מקווה שהדברים ירקמו עור וגידים ושמצד אחד ישמרו על הכללים ומצד שני יתנו לחיים להימשך. אני לא מחליט מתי זה יפתח, אלא גורמי הממשלה, אבל מצד שני כשאנחנו מראים שיש פתרונות, זה ייתן ביטחון למי שמקבל את ההחלטות. העיר שלנו שואבת אליה את כל עם ישראל שבא הנה כדי לחיות, צריך את המסעדות כדי להחזיר את החיים לעיר".

מנכ"ל איגוד המסעדות והברים, שי ברמן, אמר: "יש לנו מתווה עם שני כללים: אחד זה שמירה על כללי משרד הבריאות והשני זה שנוכל לפעול על פי מודל עסקי סביר. מסעדות אין להם מודל לפעול על פי 50 אחוזי תפוסה או פחות. אנחנו צריכים לעבוד בלפחות 70 אחוז תפוסה, ובעזרת עיריית תל אביב שמאפשרת לנו להשתמש בשטחים ציבוריים יוחזרו לנו את המקומות שאיבדנו בתוך עולם ההסעדה".

בתוך כך, גם מרכז השלטון המקומי יוזם מתווה להחזרת המסעדות ובתי הקפה לפעילות מלאה בימים הקרובים. במכתב ששלחו יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, ויו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג', לראש הממשלה ושרי האוצר, הפנים והבריאות, כתבו השניים כי "אחד מענפי המשק הנמצאים בסיכון גבוה מאוד לקריסה בימים אלה הינו ענף המסעדנות ובתי הקפה. פורסם כי מחצית מפניות המסעדנים לקבלת אשראי מבנקים סורבו. מלבד הנזק הכלכלי והמשקי הטמון בקריסת אלפי מסעדות ובתי קפה, מדובר בשירות חיוני לציבור, שאם ייפגע, ייקח שנים לשקם. לפיכך, אנו מבקשים לאפשר פתיחתם של המסעדות ובתי הקפה לשירות הציבור, לא רק במתכונת של משלוחים ואיסוף מהמקום, אלא גם בישיבה במקום, תוך מיסוד תו סגול ייעודי לענף זה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה היה כיף כל כך לשמוע אנשים שלא שומרים שבת אוכלים בשבת בבית ולא בחוץ מה שהיה טוב כל המצב שהיו פחות חילולים צר לי על כל העסקים אבל לו יהי שרק המסעדות הכשרות ייפתחו ….

לפתוח רק יומיים בשבוע
ככה יהיה אפשרי לבדוק אם זה לא מוביל לאסון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture