נתניהו ואלחייני. צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

יו"ר מועצת יש"ע: "טראמפ הוכיח שהוא לא ידיד ישראל" – נתניהו: "מגנה בתוקף"

אלחייני שמתנגד לעסקת המאה תקף את טראמפ וקושנר ואמר כי "כל מה שמעניין אותם זה לקדם את האינטרס שלהם לקראת הבחירות". ראש הממשלה הגיב: "מצער שבמקום הכרת הטוב יש מי שמתכחש לידידות זו שלא הייתה גדולה ממנה". גם בימינה מגנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחייני, שמתנגד לעסקת המאה, אמר בראיון ל'הארץ' כי "טראמפ וקושנר הוכיחו במתווה שהם אינם ידידים של מדינת ישראל ולא חושבים על האינטרסים הביטחוניים וההתיישבותיים של מדינת ישראל". לדבריו, "כל מה שמעניין אותם במתווה זה לקדם את האינטרס שלהם לקראת הבחירות הקרובות כך שיסייע לטראמפ".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדבריו ואמר כי "אני מגנה בתוקף את דבריו של יו"ר מועצת יש"ע. הנשיא טראמפ הוא ידיד גדול של מדינת ישראל. הוא הוביל מהלכים היסטוריים לטובת מדינת ישראל ובינהם: הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן, הכרה בירושלים כבירת ישראל, העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והכרה בחוקיות של מפעל ההתיישבות ביו"ש".

ראש הממשלה נתניהו, שרק אתמול נפגש עם אלחייני, הוסיף כי "חזון השלום של הנשיא טראמפ כולל הכרה בישראל כמדינה יהודית, שליטה ביטחונית של ישראל בכל השטח מערבית לירדן, ירושלים מאוחדת, פירוק החמאס מנשקו, מניעת כניסת פליטים לישראל ועוד. מצער שבמקום הכרת הטוב יש מי שמתכחש לידידות זו שלא הייתה גדולה ממנה".

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר כי "דבריו החצופים וחסרי האחריות של דוד אלחייני על נשיא ארה"ב ראויים לכל גינוי וביקורת. בכל הכבוד ליו"ר מועצת יש״ע, עליו להודות לנשיא טראמפ על פועלו האדיר לטובת מדינת ישראל ולטובת ההתיישבות. דבריו של אלחייני מבטאים כפיות טובה שאין כדוגמתה, וגורמים נזק גדול, דווקא בימים של מאמץ חשוב לקידום מהלך היסטורי של החלת ריבונות". בתגובה ענה לו אלחייני: "מוטב ליריב לוין שישיל מעליו את עור הנחש, יישיר מבט לבוחרי הליכוד ויודה באחריות שלו לשרטוט מפת הפינוי והקמת מדינה פלסטינית".

לא רק בליכוד השיבו לביקורת שמתח אלחיאני. על רקע הדברים, גם יו"ר ימינה נפתלי בנט שיבח את טראמפ על עשייתו למען מדינת ישראל. "הנשיא טראמפ הוא חבר אדיר של מדינת ישראל וכולנו אסירי תודה עבור מאמציו במאבק בתוקפנות האיראנית, העברת השגרירות לירושלים, ההכרה ברמת הגולן ועוד הרבה. נקודה", צייץ בנט.

ח"כ איילת שקד הצטרפה לדברים של ראש מפלגתה ואמרה כי "טראמפ הוא ידיד אמת של ישראל. אנו מעריכים עמוקות את כל מה שעשה למען ישראל בזירות הדיפלומטיות, הביטחוניות והמשפטיות – ועוד ועוד. אנו יכולים להתווכח מתי וכיצד על ישראל להחיל ריבונות. אולם חברותו ותמיכתו של טראמפ הם מעל לכל ספק".

השר לשעבר בצלאל סמוטריץ אמר כי "הנשיא טראמפ הוא אחד מידידיה הגדולים של מדינת ישראל בכל הדורות! מי שהביא אותו לתכנית מסוכנת שכוללת את חלוקת הארץ והקמת מדינה פלשתינית הוא נתניהו, שדוגל בכך מאז נאום בר אילן, ושכנע את הנשיא (שקשה לצפות ממנו לדעת טוב יותר מה טוב לישראל מראש הממשלה שלה) שזה מה שטוב לישראל. הוא הבעיה".

יו"ר מועצת אפרת עודד רביבי גם כן גינה ואמר כי "במפגשים הרבים עם נציגי הממשל מצאתי חברים נאמנים לישראל, פגשתי מי שישראל כמדינה יהודית חשובה להם. בשיחות הארוכות כלל הנציגים הדגישו את הצורך בביצור כוחה של ישראל וגם את הצורך להבטיח את עתיד ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. לא היה עוד ממשל אוהד כזה למדינת ישראל ולמפעל ההתיישבות".

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ כתב בטיווטר כי "‏הנשיא דונאלד טראמפ הוא לא רק ידיד אמת של ישראל אלא בן ברית עמוק שלנו על כל המשמעויות שבכך. אנו מלאי תודה על העמדה ההיסטורית שלו כלפי זכות העם היהודי על יהודה ושומרון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture