צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

קבינט הקורונה החליט: איכון שב"כ ייפסק וחוק המאפשר זאת לא יקודם

ראש השב"כ אמר בדיון כי יש תחושה של אי נוחות בשב"כ מהשימוש בכלי המאפשר איכון טלפונים סלולריים לצורך מעקב אחר חולים. חברי קבינט הקורונה החליטו שלא לקדם את החוק שקודם בעקבות פסיקת בג"ץ שחייב להסדיר את השימוש בכלי השנוי במחלוקת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

קבינט הקורונה החליט היום (שני) שלא לקדם את חוק איכון שב"כ, זאת אחרי הכרעת בג"ץ שחייבה להסדיר את הצעד בחוק וביקורת ציבורית קשה על החוק. לפי ההחלטה, השימוש באיכון שב"כ ייפסק כבר בימים הקרובים. למרות ההחלטה, ועדת השרים לענייני חקיקה תאשר את נוסח החוק, אך הוא יוקפא ולא יקודם לקריאות בכנסת, מדובר בחוק קורונה מרוכך, והוא יובא מחר לאישור סופי בוועדת השרים לחקיקה.

בישיבה השתתף ראש השב"כ נדב ארגמן שאמר כי יש תחושה של אי נוחות בשב"כ מהשימוש בכלי המאפשר איכון טלפונים סלולריים לצורך מעקב אחר חולים. ארגמן ציין כי אם תהיה התפרצות מחודשת של הנגיף, ניתן יהיה לחוקק את החוק במהירות, וכי "השב"כ יהיה ערוך לכך". ראש השב"כ אף קרא לפתח אפליקציה אזרחית לאיכון חולים ואמר כי ארגונו יסייע בכך, כפי שעזרו לפתח את אפליקציית "המגן".

כזכור, הממשלה החלה לקדם את עיגון המעקב אחר חולי קורונה בחוק בעקבות דרישת בג"ץ. זאת לאחר שעם התפרצות הנגיף בישראל, הוסמך השב"כ באמצעות תקנות לשעת חירום לבדוק מי בא במגע עם חולי קורונה מאומתים באמצעות איכון הטלפונים הסלולריים שלהם. שימוש זה ביכולות החשאית של השב"כ עורר מחאה, בעיקר מצד ארגוני זכויות אדם והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר לבסוף את הצעד, אך הורה להגביר את הפיקוח עליו.

כמו כן, היועמ"ש לדרישת נקבע כי צוות קטן מהשב"כ יעסוק באיכון, וכי החומר לא ישמש לצורך אחר. נקבע גם כי ועדת המשנה לשירותים חשאיים של הכנסת תפקח על הפעלתו, וכי היועץ עצמו יקבל מדי שלושה ימים דו"ח על הפעילות. אך בעקבות עתירות לבג"ץ, החליטו השופטים לאסור על המשך המעקב, וקבעו כי יש לאפשר אותו רק בחקיקה ראשית של הכנסת.

ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן, בראשות ח"כ צבי האוזר אישרה היום לממשלה, פה אחד, הארכת מועד של 48 שעות להניח על שולחן הכנסת את חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) התש"ף-2020.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום דיון קבינט הקורונה כי "סיימנו עכשיו קבינט קורונה. הישיבה נפתחה בסקירה של המומחים, הם מראים לנו שיש עלייה חדה מאוד בתחלואה. יכול להיות שאנחנו כבר בתוך המדד הזה של הכפלה תוך עשרה ימים של קצב הנדבקים. אני מקווה מאוד שלא".

נתניהו הודיע כי "הדבר שהחלטנו לעשות זה קודם כל להרים הנדברקס. אנחנו עצרנו את כל ההקלות שהיינו אמורים להחיל בימים הקרובים, נבדוק את זה בשבוע הקרוב. יוצא מן הכלל אחד זה אולמות אירועים – נאפשר את הפעלתם בהתאם להנחיות משרד הבריאות ונדווח לכם בהמשך".

ראש הממשלה חזר ואמר כי "הדבר העיקרי שכל המומחים וכל יודעי הדבר הדגישו זה שמוכרחים לשמור על שלושת הכללים. אני קורא להם "פסח, מצה ומרור" – זה חבישת מסכות, שמירת מרחק של 2 מטר והיגיינה – שטיפת ידיים. אני מבקש מכם, למען הכלכלה שלנו, למען הבריאות שלנו, למען החיים של כולנו – אנא הקפידו על הכללים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture