צילום: פלאש 90

אדלשטיין בחמ"ל בב"ב: "אם תמשיכו במשמעת – לא נגיע למה שהיה בעבר"

שר הבריאות הגיע היום לביקור בעיריית בבני ברק: "98 אחוזים של הציבור בבני ברק נענו לביצוע הסקר הסרולוגי שנעשה כאן". ראש העיר אברהם רובינשטיין: "בני ברק מהווה מודל ארצי לשמירה מוקפדת על כללי הבריאות, כך צריכים לנהוג בכל רחבי הארץ"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בסיור מקצועי שערך היום שר הבריאות ח"כ יולי אדלשטיין יחד עם סגן השר ח"כ יואב קיש ובכירי משרד הבריאות, הציג ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין את ההתמודדות של העירייה מתחילת הקורונה ועד להתגברות על התחלואה ושמירה על האטה קבועה של קצב התחלואה וההדבקה בעיר. בסיור השתתפו גם נציגי קופות החולים מכבי וכללית.

הביקור בבני ברק, הינו אחד הביקורים המקצועיים הראשונים של שר הבריאות אדלשטיין, שבחר לעמוד מקרוב על ההתמודדות של העיר החרדית שהיתה תחת סגר בעיצומו של משבר הקורונה. הסיור כלל פגישת עבודה עם ראש העיר וסיור בחמ"ל העירוני שם הציג האלוף רוני נומה את נתוני התחלואה העדכניים ופילוח הנתונים והתקדמות הבדיקות הסרולוגיות.

הסיור החל בפגישת עבודה בלשכת ראש העיר בה סקר הרב אברהם רובינשטיין את היסטוריית הקורונה של העיר, את ההתמודדות בחודשים הראשונים בסיוע פיקוד העורף ואת נתוני התחלואה בגל השני.

בהמשך שיתף הרב רובינשטיין את השר אדלשטיין בצרכים הבריאותיים של העיר והמענים והסיוע שהעירייה נזקקת לשם התמודדות מיטבית עם התחלואה החוזרת של הגל השני בעיקר במוסדות החינוך בעיר. ראש העיר הודה באופן אישי לשר על הפעילות והמענה שנתן משרד הבריאות לכל אורך התקופה ועל כך שבחר בבני ברק כאחד מהביקורים הראשונים מחוץ למשרדו.

לאחר הדיון הסגור, יצאו השר אדלשטיין וראש העיר לחמ"ל העירוני שתפקד במצב חירום בתקופת הקורונה. האלוף במיל. רוני נומה שניהל את צוות החירום בבני ברק, סקר את פעילות החמ"ל העירוני, הציג את הנתונים ואיכות הפילוח של נתוני ההידבקות והתחלואה שמסייעים לעירייה לשלוט במצב הקורונה בעיר ולתת את המענה בצורה נקודתית.

מנהל החמ"ל גזבר העירייה אריק אדלר סקר בפני השר וצוותו את שיתוף הפעולה עם משרד הבריאות, את פעילות המלוניות החלוציות של עיריית בני ברק, את דרכי הפעולה לבלימת קצב ההדבקה בעיר ואת ההתמודדות עם אוכלוסיות מבודדות ועם אוכלוסיות נתמכות.

במהלך הביקור בחמ"ל, קיבל השר סקירה מקיפה על פעילות ההסברה הענפה שהובילה עיריית בני ברק בעיר ובמגזר החרדי כולו, פעילות שאף שימשה רשויות אחרות להסברה מקומית בקרב התושבים החרדים שלהם.

כיון שבני ברק משמשת כיום כפיילוט עיקרי למערך הבדיקות הסרולוגיות, נדבך מרכזי בסיור היה מתחם הפיקוד של הבדיקות הסרולוגיות. האלוף מיקי אדלשטיין שמרכז את צוות הבדיקות, ערך סקירה מקיפה על התקדמות הפיילוט, על שיתוף הפעולה של העירייה והתושבים ועל התוצאות שיספקו מידע בריאותי ומחקרי רב ערך לשם התמודדות טובה יותר עם התקדמות הגל השני של הקורונה.

השר סקר את הפעילות הארצית של משרד הבריאות ואת דרכי האכיפה וההתמודדות עם ההתפרצות הנוכחית שמאפיינת בעיקר את מוסדות החינוך. השר אדלשטיין הביע את הערכתו לפעילות: "בני ברק חטפה בתחילת הקורונה. עכשיו יש ערים אחרות שנמצאות במוקד. בדרך לכאן ראיתי אחוז נכבד של תושבים שעוטים מסכה. לא פחות מ- 98 אחוזים של הציבור בבני ברק נענו לביצוע הסקר הסרולוגי שנעשה כאן. זו היענות מדהימה ואני רוצה לומר לכם תודה. בימים הקרובים נמשיך בסקר גם במקומות אחרים ברחבי הארץ. מי כמוני, כיהודי שומר תורה ומצוות, מבין את התחושה הקשה בלראות שוב ישיבות ובתי כנסת נסגרים וננעלים. איש לא רוצה בכך. והמשך הפתיחה שלהם תלוי בכל אחד ואחד מאיתנו – האם נקפיד על ההנחיות או לא".

הרב אברהם רובינשטיין ראש עיריית בני ברק: "אני מודה לשר אדלשטיין על שבחר להגיע לבני ברק כדי לעקוב ולראות מקרוב את ההתמודדות של העירייה עם משבר הקורונה. העירייה והתושבים הוכיחו בגל הראשון את ההצמדות להוראות משרד הבריאות וגם בתקופה זו של עליה בתחלואה בנגיף קורונה אנו ממשיכים להוביל את הקו המחמיר של שמירה על כל הכללים וההנחיות של משרד הבריאות. מצאנו אוזן קשבת אצל שר הבריאות החדש שנרתם בכל כוחו לסייע לעירייה בהתמודדות המורכבת ובמאבק בתחלואה החוזרת של הגל השני".

בביקור השתתפו: פרופ' איתמר גרוטו, סמנכ"ל משרד הבריאות; פרופ' ס. סדצקי, ראש שירותי הבריאות; ד"ר ציון שלוסברג; ד"ר ורד עזרא האחראית על הטיפול בבתי האבות במשרד הבריאות; ד"ר ר. שפר; ד"ר י. רייכנברג מנהלת מחוז דן בכללית; הרב נחמיה בולושטיין אחראי מגזר חרדי במחוז דן של שירותי בריאות 'כללית'; הגב' ד. חסיד, ראש מחוז מרכז במכבי שירותי בריאות.

צילום: פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מבטיחים להתנהג יפה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture