Yonatan Sindel/Flash90

פרוש: "מסמנים את הציבור החרדי כיעד קל שאפשר להכניס אותו לגטו"

סגן שר החינוך: "ישנם מוקדי הדבקה מסוכנים ורגישים בהרבה מהעיר אלעד או מהשכונה החרדית בטבריה, למרות זאת הסגר לא הוטל עליהן". ח"כ ישראל אייכלר: "יש לפתוח שוב את המלוניות שנסגרו ולפנות את החולים בהסכמה בלבד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

סגן שר החינוך מאיר פרוש תוקף את החלטת הממשלה להטיל סער על העיר אלעד ועל שכונות בטבריה ואומר כי "ישנם מוקדי הדבקה מסוכנים ורגישים בהרבה מהעיר אלעד או מהשכונה החרדית בטבריה, למרות זאת הסגר לא הוטל עליהן". לדבריו, "משרד הבריאות ממשיך לסמן את הציבור החרדי כיעד קל שאפשר להכניס אותו לגטו, כנראה משום שהוא לא מצליח למצוא פתרונות איך להתמודד עם התפשטות הנגיף. ההתנהלות הזו חייבת להשתנות".

ח"כ ישראל אייכלר מחה הבוקר על הסגר ואמר כי "אסור להפוך את החרדים כשעיר לתקשורת". לדבריו, "הנסיון הוכיח כי לאחר פתיחת הסגר בבני ברק, סימנו כל בנין שיש בו ריבוי חולי קורונה והזהירו במודעות על כללי הבידוד והזהירות הנדרשים. החולים יצאו למלוניות וכך הופסקה שרשרת ההדבקה. יש לפתוח שוב את המלוניות שנסגרו ולפנות את החולים בהסכמה בלבד. זה יחסוך כסף רב לבתי החולים. זה מה שהפסיק בגל הראשון את גל ההדבקות בשכונות ה"אדומות" ורק זה יפסיק את הגל השני".

אייכלר טוען כי "דבר אחד ראינו בפעם הקודמת: הסגרים לא מועילים מאומה. זה עוול בולט כשזה מתבצע רק בשכונות חרדיות. אנחנו צריכים לעמוד על זה ולא להרשות לנצל את הקורונה לחלק מהמלחמה נגד הציבור החרדי בישראל. כבר בסגר הראשון קראתי לפרוץ את המצור ולשלוח שיירות מזון לבני ברק. עשו את זה מאוחר מדי. הנזק כבר נגרם. היום כולם מודים שנעשה עוול לתושבי העיר".

כזכור, ועדת השרים לקביעת "אזור מוגבל" החליטה אמש להכריז על השטח המוניציפאלי של העיר אלעד ועל שכונות רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ושכונת בן גוריון שבעיר טבריה כ"אזורים מוגבלים". על פי החלטת השרים, ההכרזה על אזור מוגבל תהיה תקפה למשך 7 ימים החל ממחר, משעה זו, ועד לשבוע הבא, יום ד' ט' בתמוז התש"ף (1.7) בשעה 8:00 בבוקר.

באזור המוגבל תיאסר הכניסה אל האזור והיציאה ממנו, למעט במקרים החריגים המפורטים בתקנות כדוגמת יציאה לקבלת טיפול רפואי, הליך משפטי, הלוויה. בנוסף תותר יציאה של עובד מהאזור וכניסה אליו לצורך הגעה לעבודה או חזרה ממנה וכן יציאה וחזרה לצורך לימודים. לא יחולו הגבלות על יציאת אדם המתגורר דרך קבע באזור המוגבל למרחב הציבורי ועל פעילות עסקים וחנויות בתוך האזור.

בשלב זה, במהלך היום יפעלו מוסדות החינוך כסדרם מלבד אלו שכבר נסגרו בשבועיים האחרונים בהתאם להנחיות משרד החינוך והבריאות ותתאפשר כניסת תלמידים למוסדות החינוך באזור המוגבל ויציאה של תלמידים למוסדות החינוך שמחוץ לאזור זה. בתוך השכונות אסורה התקהלות של מעל 50 איש ויש לפעול בהתאם להנחיות לריחוק חברתי של משרד הבריאות ובכלל זה עטיית מסכה בשטחים ציבוריים.

מהמשטרה נמסר כי על מנת לאכוף את הגבלות התנועה יוקמו 7 מחסומים בדרכי הגישה לשכונות, המחסומים יאוישו בשוטרי משטרת ישראל, שימנעו תנועה לא הכרחית. בנוסף יפעלו שוטרי משטרת ישראל בכוחות מתגוברים בתוך תחומי השכונות על מנת לסייע לתושבים ולאכוף את ההנחיות במטרה להבטיח את בריאות התושבים ולמנוע את התפשטות הנגיף.

רשאים לצאת מהשכונות למטרות הבאות:
– יציאת עובדים למקום עבודתם.
– יציאת תלמידים למבחני בגרות.
– קבלת טיפול רפואי.
– הליך משפטי שמחייב נכוחות מחוץ לאזור המוגבל.
– הלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה.
– העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד.
– מי שאינו תושב קבע בשכונות יוכל לצאת (אך לא להיכנס חזרה).
ניתן לצאת למטרות אחרות לאחר קבלת אישור מרח"ל (רשות חרום לאומית) בטלפון 104.

רשאים להיכנס לשכונות למטרות הבאות:
– תושבי השכונות המתגוררים בהן בדרך קבע ובכלל זה עובדים החוזרים ממקום עבודתם ותלמידים החוזרים ממבחני בגרות.
– כניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים לרבות שירותי חשמל, מים, תקשורת ופסולת.
– העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד.
– בעלי תפקידים לצורך ביצוע עבודתם של כוחות ההצלה (כב"ה, מד"א, משטרת ישראל, צה"ל), צוותים רפואים ועובדי רפואה, עובדים סוציאלים, עובדי רווחה, עיתונאים נושאי תעודת לשכת העיתונות או איגוד העיתונאים.

ניתן להיכנס למטרות אחרות לאחר קבלת אישור מרח"ל (רשות חרום לאומית) בטלפון 104.

האזורים בטבריה שנכנסים לסגר
פריסת החסימות בעיר

מהמשטרה נמסר עוד כי "התושבים נדרשים להישמע לשוטרים ולהקפיד על קיום ההנחיות לריחוק חברתי, להימנע ממגע ולשמור מרחק זה מזה, יש להימנע מכל התקהלות ולהקפיד על עטיית מסכות במרחב הציבורי. לשוטרי משטרת ישראל הוקנו סמכויות מיוחדות לאכיפה בניהן: דרישת אזרח להזדהות ומסירת מסמכים, מתן קנסות, עיכוב אזרחים וכלי רכב, והפעלת כח סביר".

ממשרד הבריאות נמסר כי ההחלטה על אזור מוגבל התקבלה לאור עלייה בנתוני התחלואה בכלל הארץ ובערים ובשכונות המדוברות בפרט. "משרד הבריאות שב וקורא לציבור להקפיד על הכללים החשובים של שמירה על ריחוק פיזי, עטיית מסכות והיגיינה על מנת להתמודד עם נגיף הקורונה ולמנוע את התפשטות המחלה", נמסר.

בטבריה יש 60 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 133.5 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 122.2%. רוב החולים בעיר נמצאים בשכונות רמת טבריה ב, רמת טבריה ג ושכונת 200, וכן שכונת טבריה עילית ובן גוריון. באלעד יש 83 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 174.6 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 102.4%.

מעיריית טבריה נמסר בתגובה כי "בהמשך להודעת משרד ראש הממשלה, לא ברור לנו מדוע מדובר בפריסת רחובות כל כך רחבה אל מול הנתונים שהצפנו למשרד הבריאות והעניין עדיין מטופל מול גורמים במשרד הבריאות. בכל מקרה לא מדובר על סגר של כל העיר אלא על הגבלות ספציפיות באזורים מסויימים בעיר".

יו"ר הוועדה הממונה בטבריה יצא נגד ההחלטה, שלדבריו התקבלה שלא על דעתו ודעת גורמי מקצוע נוספים. "בשעות האחרונות, ועוד קודם קבלת ההחלטה, אני נמצא בקשר עם גורמים רבים, ביניהם ראש המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות, תוך השתדלות לעשות כל שלאל ידי בכדי שהוראת הממשלה תבוטל, או לכל הפחות תצומצם באופן משמעותי, שכן המרחב שהוגדר כמוגבל בתוכה אינו תואם את מפת פריסת התחלואה בעיר והפגיעה בכם התושבים אינה מוצדקת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי "בעקבות עליית התחלואה קיבלנו הערב בוועדת השרים את המלצת משרד הבריאות להטיל מגבלות על כמה שכונות בעיר טבריה וביישוב אלעד. אנחנו מחר בבוקר נבדוק גם יישובים אחרים. הדרך הבטוחה ביותר לעצור את המגפה זה שכל אזרחי ישראל יעטו מסכות וישמרו על מרחק. בכל מקרה אנחנו מחר נידרש ליישובים אחרים ונודיע בהתאם את ההחלטות שלנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מוזר
מוזר שהחכי"ם החרדים מתבכיינים על הסגר, אם זה רק נגד החרדים אז בשביל זה אתם בממשלה ובבקשה תעשו משהו עם זה. לבכות בתקשורת לא יעזור.

אני גרה באלעד…
השבוע היתי בתל אביב ולא ראיתי שהחילונים ששם כולם מקפידים…
זה עוול שלא יכופר אבל אל דאגה יש דין ויש דיין יש שופט ויום למשפט והוא ורק הוא יעניש כל מי שזלזל או החליט החלטות של סגרים דוקא לציבור החרדי מתוך שנאה ואנטשמיות לחרדים!!!

מר אייכלר הנכבד: האם ידוע לך שלצערנו ישנם אנשים בציבור שהינך משוייך אליו "השמים פס" על כל ההנחיות ? בעיניי ראיתי במירון כמות גדולה של אנשים ללא מסכות וללא ריחוק מינימאלי. ללא התחשבות… למה קולך לא נשמע ברמה על זה. האם התמונות שהתפרסמו השבוע כסנסנציה בעולם החסידי הוכיחו על שמירת הנחיות וזהירות??

מגיע להם להתושבים את הסגר, הם אשמים בעצמם, למה הלכו לעשות בדיקות? למה ועל מה? מה זה עוזר להם?, אם אחד מרגיש לא כ"כ טוב שישאר בבית עד שיעבור, הלא בינתיים אין תרופות לזה. והם לא צריכים בית חולים, אז למה עשיתם בדיקות? – לכן מגיע לכם סגר!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture