Noam Revkin Fenton/Flash90

הגבלות חדשות? נתניהו ואדלשטיין ימסרו הצהרה לתקשורת ב-20:30

ראש הממשלה ושר הבריאות ימסרו הערב בשעה 20:30 הצהרה לתקשורת. דיווח: מנדלבליט הציע להעלות את התקנות בישיבת הממשלה ביום ראשון - אך נתניהו סירב להמתין וישיבת ממשלה דחופה נקבעה כבר הערב. שרים בישיבה תקפו את נציגי משרד הבריאות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ימסרו הערב בשעה 20:30 הצהרה לתקשורת. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בסיום יתאפשרו מספר שאלות. השניים יודייו ככל הנראה על הגבלות חדשות, ונתניהו ככל הנראה יישאל על העימות החריף במהלך הדיון בקבינט הקורונה.

מוקדם יותר דיווחנו כי הממשלה התכנסה לישיבה דחופה בשעה 19:00 בעקבות העלייה במספר הנדבקים. בדיון קבינט קורונה שהתקיים מוקדם יותר היום אמר נתניהו כי יוטלו מגבלות מינימליות על הציבור: "מחיר הטעות בבריאות ובכלכלה כאחד יכול להיות קשה מאוד. נטיל את ההגבלות ההכרחיות כדי לעצור את התפשטות המגפה ולשמור על הכלכלה. נדאג לשפות כל מי שיפגע".

השרים דנו בהמלצות משרד הבריאות – שקרא להגביל את הכניסה לאולמות, מסעדות וברים ל-50 איש בלבד. עוד ביקשו במשרד הבריאות לצמצם את מספר המתפללים בבתי הכנסת לעד 20 איש. היועמ"ש מנדלבליט ציין בדיון כי לא ניתן לאשר את המגבלות ללא אישור של שרי הממשלה. מנדלבליט הציע להעלות את התקנות בישיבת הממשלה ביום ראשון – אך נתניהו סירב להמתין וישיבת ממשלה דחופה נקבעה כבר הערב.

ב'חדשות 12' דווח כי שרים אמרו בישיבה לנציגי משרד הבריאות: "לא עשיתם את תפקידכם בחודשים האחרונים, הכי קל להפיל הכל על האזרחים". הביקורת כוונה בעיקר לצורה בה מתקיימות בדיקות הקורונה ולמערך החקירות האפידמיולוגיות שפועל בצורה לא יעילה כלל. שר הפנים אריה דרעי אמר: "צריך לתת למשטרה משימה עליונה: אכיפה. צריך – וחייבים – לסגור את חופי הים. איך אפשר להסביר לאנשים שהם לא יכולים להתחתן, אבל אחרים נמצאים בחופי הים?".

ב'וואלה' דווח כי בין משרד האוצר למשרד הבריאות התגלעה מחלוקת סביב סוגיית המסעדות. האוצר הציג מתווה לפיו ההגבלה לא תהיה סביב מספר האנשים, אלא שההגעה למסעדות תותנה בהזמנת שולחן מראש, בהתאם לגודל ומספר המקומות שהן מכילות. בנוסף, ראש הממשלה החליפי בני גנץ הציע ליצור תו ייחודי לאירועים שמתקיימים בשטחים הפתוחים. "התו הסגול לא רלוונטי לאולמות אירועים. אני מציע שנפתח תו לבן שיסדיר אירועים גדולים בחוץ תוך פיקוח הדוק. זו עבודת מטה שאני מציע להתחיל כבר היום", אמר.

כזכור, ראש הממשלה החליט לכנס את קבינט הקורונה כבר אמש, מתוך כוונה להטיל הגבלות על התכנסויות בעקבות התרעת משרד הבריאות כי מניין החולים צפוי להגיע לכאלף ביממה. המשרד שב והזהיר כי קיים קושי למנוע שרשראות הדבקה במצבים בהם מותרות התקהלויות חברתיות ועל זאת ביסס את המלצתו בנושא.

נתניהו הציע אתמול בדיון שהתקיים בפורום מצמצם של מספר שרים החברים בקבינט הקורונה לשקול להציב שוטרים סמויים בחתונות שיאכפו את הגבלות הקורונה – כך דווח ב'חדשות 12'. בוועדת השרים אמר נתניהו בתקיפות רבה לשרים שצריך לעצור את קצב ההדבקה עכשיו: "המספרים עולים ואין באופק דבר שיעצור אותם אם לא נפעל מיד ובצעדים משמעותיים".

על פי הדיווח של ירון אברהם, במהלך הישיבה, הוצגו לשרים נתונים שמראים שיש עלייה חדה יחסית במספר המאושפזים קשה בארבעת הימים האחרונים. במצגת נאמר שבתחילת הגל הנוכחי רוב ההדבקה הייתה באוכלוסיית הצעירים, אבל בימים האחרונים מסתמן שינוי מגמה ויש יותר פגיעה באוכלוסייה בסיכון. נציגי משרד הבריאות אמרו בישיבה שעל פי הנתונים שלהם נגיע ל-1000 נדבקים ביממה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture