טראמפ בנאומו - צילום: דוברות הבית הלבן

טראמפ בנאום יום העצמאות: "ל-99% מהנדבקים בקורונה לא נגרם שום נזק"

בנאום שנשא לרגל חגיגות יום העצמאות בארה"ב תקף טראמפ את את השמאל הקיצוני ואמר שתרבות המהפכה של השמאל נועדה להפיל את המהפכה האמריקאית. נשיא ארה"ב אמר כי על סין לשלם את המחיר, מאחר שלדבריו, יש לה חלק בהפצת הקורונה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'


חגיגות העצמאות בארה"ב – צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשא היום (ראשון) דברים בבית הלבן, במסגרת אירוע חגיגות יום העצמאות. בנאום, בו הדהד כמה מהמסרים עליהם דיבר בנאום שנשא יממה מוקדם יותר בהר ראשמור, מתח ביקורת נגד המפגינים במחאות הענק בארצות הברית בחודש שעבר, וכן האשים את סין בעקבות העלייה התלולה בתחלואה בקורונה בארצו.

"יש פשיזם חדש של השמאל הקיצוני שדורש נאמנות מוחלטת. אם לא תדברו את השפה שלו, תבצעו את הטקסים שלו, תשננו את המנטרות ותפעלו לפי פקודותיו, אז יצנזרו אתכם, יגרשו אתכם, יכניסו אתכם לרשימות שחורות, ירדפו אתכם ויענישו. זה לא יקרה לנו", אמר.

"אל תטעו, תרבות המהפכה של השמאל נועדה להפיל את המהפכה האמריקאית. בכך הם יהרסו את התרבות שהצילה מיליארדים מעוני, מחלות, אלימות ורעב, והעלתה את האנושות לשיאים חדשים של הישגיות, גילוי והתקדמות", המשיך הנשיא. "כדי לעשות את זה הם נחושים להפיל כל פסל, סמל וזיכרון של המורשת הלאומית שלנו".

גם הפעם פיזר טראמפ הצהרות מעוררות תמיהה על נגיף הקורונה. הוא טען – מבלי לבסס את דבריו על ראיות – ש-99% מהמקרים של הידבקות בקורונה "לא גורמים שום נזק". את ההצהרה הזו השמיע ממש בשעה שבעשרות מדינות בארה"ב מדווחים על עלייה בשיעור הנדבקים וכשמתברר כי מדינות שניסו למהר ולפתוח את המשק, למשל טקסס – חוות כעת התפרצויות חמורות.

טראמפ אמר בנאום כי על סין לשאת באחריות על חלקה בהפצת נגיף הקורונה. "יש לקיים עמם דין וחשבון", אמר. הוא הדגיש כי חיסון יהיה זמין לפני סוף השנה. הוא הכריז כי ארצות הברית הפכה למובילה בייצור מכונות הנשמה, מסיכות וחליפות מגן, ושיבח את הצוותים הרפואיים המתמודדים עם הנגיף במדינה. "אנו מודים מאוד לאמריקנים הנאבקים בחזית לחיסול הנגיף – אמריקה מודה לכם".

משתתפים רבים באירוע יום העצמאות על מדשאת הבית הלבן לא עטו מסיכות או הקפידו על שמירת מרחק, זאת חרף העלייה במקרי התחלואה ברחבי ארצות הברית. על פי דיווח של ה-CNN, נראה כי האירוע בוושינגטון לא פעל על פי הנחיות המרכז לבקרת ומניעת מחלות, על אף הבטחה מצד בכיר בבית הלבן כי ההגבלות יאכפו. אולם, לפני כשבועות פסק הבית הלבן ממנהגו לבדוק חום לנכנסים לשטחו.

בתוך כך, הילרי קלינטון עקצה את הנשיא האמריקני דונאלד טראמפ בריאיון שפורסם אמש (שישי) על ידי ההוליווד ריפורטר. במהלך הריאיון, קלינטון ביקרה את ניהול המאבק של טראמפ בנגיף הקורונה, כשלטענתה היא הייתה עושה עבודה טובה יותר בטיפול במגפה הבינלאומית. זאת, במקרה והייתה מכהנת כנשיאה במקומו של טראמפ.

"אנו בטוחים שיכולנו לעשות עבודה טובה יותר בלהציל חיים, ולהוות דוגמה להתנהגות טובה יותר ואחראית יותר", אמרה קלינטון במהלך ריאיון לפודקאסט "Awards Chatter". "אני לא חושבת שהיינו צריכים לנהוג באופן אגרסיבי מבחינה כלכלית ולפגוע בפרנסה ובמשרות שיש לנו – אני יודעת שהייתי עושה עבודה טובה יותר".

בנוסף, הראפר האמריקני קנייה ווסט, שהיה ידוע כתומך נלהב של דונלד טראמפ, הודיע הלילה על מועמדותו לנשיאות ארה"ב. ווסט הצהיר בשנה שעברה כי בכוונתו לרוץ לבית הלבן רק ב-2024, אך ייתכן שסקרי דעת הקהל המצביעים על הידרדרות בכוחו של הנשיא טראמפ, הביאו את הזמר להקדים את התמודדותו.

בציוץ בטוויטר כתב ווסט: "עלינו כעת להבין את ההבטחה של אמריקה ע"י אמונה באלוהים, חזון מאחד ובניית עתידנו. אני רץ לתפקיד נשיא ארה"ב". למרות ההצהרה בטוויטר, לא ברור האם ווסט היה רציני בהכרזה על הריצה לנשיאות ארבעה חודשים בלבד לפני הבחירות, והאם הגיש מסמכים רשמיים הקשורים לנושא.

חגיגות יום העצמאות בארה"ב – צילום: דוברות הבית הלבן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה יפה יום העצמאות שלהם ???? איך עשו המטוסים ממש מדהים
וגם הפסלים האלה ממש יפים למה בישראל לא עושים ככה הא???????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture