נתניהו הזהיר בדיון בממשלה על ההגבלות: "אנו עומדים כפסע מסגר מלא"

הדיון הדרמטי בממשלה • גנץ: "נדרשים צעדים דרסטיים כדי למנוע צעדים יותר דרסטיים". אדלשטיין: "אם לא יקבלו היום את הצעתנו, בשבוע הבא ניאלץ להחליט על סגר מלא". ראש המל"ל: "קיימת סכנה לקריסת מערכת האשפוז אם לא ננקוט בצעדים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'


דברי נתניהו בפתח הישיבה. צילום: איתי בית און/ לע"מ

בישיבת הממשלה שמתקיימת בשעה זו דנים השרים בהטלת הגבלות, וראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר כי "אנחנו כפסע מסגר מלא". ראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר כי "נדרשים צעדים דרסטיים כדי למנוע צעדים יותר דרסטיים, ובתנאי שיהיה שיפוי ופיצוי כלכלי מהיר ואפקטיבי". שר הבריאות יולי אדלשטיין הזהיר: "אם לא יקבלו היום את הצעת משרד הבריאות, בשבוע הבא ניאלץ להחליט על סגר מלא".

הישיבה נפתחה בסקירה של ראש המל"ל, מאיר בן שבת, ובה הוא הציג את קצב ההדבקה וציין שהוא מחייב עצירה משמעותית ומידית. לדבריו, איחור בבלימת ההתפשטות יביא לעלייה במספר החולים הקשים. הוא הדגיש שחלון הזמן לשינוי קצר ושאסור לשחק איתו כיוון שהדיון הבא יכול להיות על סגר מוחלט. משרד הבריאות הוסיף לדבריו של בן שבת שאם לא יתקבלו החלטות היום – בשבוע הבא יהיה דיון על סגר.

"קיימת סכנה ממשית לקריסת מערכת האשפוז אם לא ננקוט בצעדים שלפנינו", הזהיר ראש המל"ל, מאיר בן שבת בישיבה. "הגיע הזמן למעשים. אי אפשר שכל שר יראה רק את השיקול שלו". שר הבריאות אדלשטיין הוסיף בישיבה כי "אני לא שלם עם הצעדים החדשים לחלוטין אבל אני נאלץ לראות את התמונה הכוללת, אם לא נראה את התמונה הכוללת – נצטרך בשבוע הבא להתקדם לסגר".

"אם ההגבלות לא יתקבלו – לא יהיה מנוס מסגר מלא", אמר נציג מטעם משרד הבריאות שנכח בדיון. עוד בדיון, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור סיגל סדצקי, הציעה את "חוק העשרים", לפיו כל מקום יוגבל ל-20 נוכחים – כולל מסעדות בבתי מלון ואוטובוסים.

נתניהו: "אנחנו נדרשים לצעדים מיידיים שימנעו מאיתנו את הצורך לעשות צעדים הרבה יותר קיצוניים בהמשך"

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "המגפה מתפשטת, זה ברור כשמש. היא עולה בעלייה תלולה מדי יום, היא סוחבת איתה, בניגוד למה שנאמר לנו, שובל של חולים קשים. היום יש כ-90 חולים קשים, וזה מכפיל את עצמו כל ארבעה ימים. אם לא נפעל עכשיו – אנחנו נקבל מאות, ואולי למעלה מאלף חולים קשים בשבועות הקרובים, דבר שישתק את המערכות שלנו. לכן אנחנו נדרשים לצעדים מיידיים שימנעו מאיתנו את הצורך לעשות צעדים הרבה יותר קיצוניים בהמשך.

"ברוב הדברים שמובאים לפניכם כאן, אנחנו לא נגענו. ההתמקדות שלנו היא בעיקר בהגבלות בהתקהלות במרחבים סגורים. זה לא קל. כל שר מייצג כאן ציבור כלשהו, כזה או אחר. גם אני, כולנו. אבל אנחנו מייצגים גם את כלל אזרחי ישראל, וכלל אזרחי ישראל יודעים, או צריכים להבין, שאנחנו חייבים כרגע לעשות פעולות מצומצמות עם הפגיעה הכלכלית המינימלית ביותר שאפשר, כדי להימנע מאותם צעדים קיצוניים שישתקו את הכלכלה. לכן, עלינו לעשות מעשה. כמנהיגים אנחנו נדרשים לטפל בכלל הציבור, בכלל אזרחי המדינה, ולכן ההחלטות האלו באות כחבילה".

"אני מציין שבנפרד אנחנו נעבוד ונביא בקרוב מאוד חבילת קורונה כלכלית, כדי לעזור לכל מי שנפגע גם מהצעדים האלה שאנחנו עושים היום, וגם מדברים אחרים. לעזור לעסקים, לעזור לעצמאיים, לעזור לעובדים. אלה שני צעדים שאנחנו צריכים לעשות, צעדי שמירה על הבריאות ומניעת סכנה לחיים, וצעדי עזרה לכלכלה. אני מבקש את הסיוע של השרים, ואני מבקש להעביר החלטות כבר בישיבה הזאת".

ראש הממשלה החליפי גנץ התייחס מוקדם יותר להחמרה בתחלואת הקורונה: "ישראל מתמודדת עם משבר בריאותי, כלכלי וחברתי וזה יימשך לפחות בשנה הקרובה עד שיימצאו הטיפולים האפקטיביים. אני נוסע מכאן לישיבת ממשלה. ההחלטות צפויות בהמשך אבל אין ספק שנוכח ההחמרה בגל ההדבקות והתחלואה ניאלץ להחמיר, תוך איזון בין שמירה על הבריאות לכלכלה ולשמירה על הענפים שייפגעו".

השר יועז הנדל אמר לפני זמן קצר כי "אנחנו לקראת צעדים קשים. המציאות מכתיבה: 90 חולים במצב קשה, 11,808 נדבקים. הכפלה כל 4 ימים. המשימה היחידה של הממשלה היא הכלת המגפה ותוך כדי לאפשר למשק לתפקד ככל שניתן. אני מתחיל בזה מכיוון שאין ברירה אלא לאזן בין קטיעת שרשרת ההדבקה לבין הצורך הכלכלי. רוצים תחקיר על איך הגענו להדבקה נוספת? אני בעד, אבל אחרי המלחמה. לא באמצע. יש פה החלטות קשות מאוד שנוגעות לחיים של אנשים ולפרנסה שלהם. אני מכיר את זה באופן אישי. מקרוב מאוד. אנחנו אלו שנדרשים לתת את המענה לכך".

הישיבות ובתי הכנסת על הכוונת? דיון דרמטי בממשלה על ההגבלות החדשות

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שאלה לגנץ-למה לא נעשו צעדים דרסטיים כדי לא להגיע לצעדים הדרסטיים הללו?

וואו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture