הַדְרָן עֲלָךְ • מעמד סיום מסכת בישיבת אהל התורה – סאסוב

צילום: JDN

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ביום חמישי פרשת בלק התקיים בישיבה גדולה 'אהל התורה-סאסוב' בקריית ישמח משה 'יום הוקרה והערכה' לתלמידי הישיבה על ההשקעה הגדולה שלהם בתמידות , ובפרט בתקופה שלא היה אפשרות לבוא להיכל הישיבה עקב מגיפת הקורונה רח"ל, וזהירות במצווה של ונשמרתם מאד לנפשותיכם וכל אחד היה בביתו, והבחורים השקיעו כל יום כמה שעות בהקשבה לשיעורים הנפלאים שנמסרו על ידי צוות הישיבה בקו טלפון מיוחד שנפתח במיוחד לתקופה זו, וגם גילו בקיאות מיוחדת בתשובות שענו למבחנים שהועלו בקו מדי יום ביומו. וגם לרבות-ההשקעה המיוחדת של הבחורים שעמלו במשך חודשים ארוכים בלימוד מסכת-עבודה זרה, וזכו לברך על המוגמר.

בתחילה הסבו הבחורים לסעודת מצוה, לרגל סיום מסכת עבודה זרה, בהשתתפות רבני הישיבה שליט"א, במהלך הסעודה זכו להשתתפותו של כ"ק מרן האדמו"ר מסאסוב שליט"א, אשר גם נשא דברים לכבוד המעמד, בתחילת דבריו גילה רבינו את קורת רוחו מההשקעה העצומה של הבחורים, ואמר שעוד כמה שנים עוד יהיה לכם געגועים לתקופה הנפלאה שלמדתם בישיבה, ורבינו עורר על החשיבות הגדול של לימוד התורה בפרט בתקופה זו שהרבה אנשים זקוקים לרפואה, וגם עורר כמה צריך להשקיע ולנצל את יום השבת ללימוד התורה, וסיים רבינו בברכה-שכשם שזכו הבחורים ללמוד ולסיים מסכת עבודה זרה, כן יזכו ללמוד ולסיים עוד מסכתות בש"ס.

כמו כן נשא דברים מאלפים ראש הישיבה הרה"צ רבי יואל טייטלבוים שליט"א בנו של האדמו"ר, והרחיב בענין שעל ידי שמסיימים מסכת עבודה זרה זה שמירה מיוחדת לסיים עם מלחמת היצר המנסה להכניס לאנשים מחשבות של כפירה וספיקות באמונה, וכעין שאמרו צדיקים על סיום מסכת מכות שזה מסוגל לסיים עם המכות. והזכיר ע"ז את דברי השל"ה הק' הידועים בפרשת בהעלותך עה"פ על פי ה' יחנו ועל פי ה' יסעו-שאדם צריך שיהא רגיל על לשונו לומר תמיד על כל דבר שיהא בעזרת השם. וסיפר ע"כ סיפור נפלא. עוד האריך ראש הישיבה-כמה צריכים הבחורים לשמור על כללי הבריאות בימים אלו, שלא יהיו בבחינת חב לאחריני. לאחר מכן נתכבד הראש כולל והמג"ש בקיאות בישיבה הרה"ג ר' שמואל בנימין סופר שליט"א, לסיים את מסכת עבודה זרה, ואף נשא דברים מאלפים לכבוד המעמד. באמירת הקדיש נתכבד הבה"ח לוי יצחק גלבמן, לע"נ אביו רבי אברהם ז"ל.

כן נשא דברים המג"ש עיון בישיבה פמ"מ הרה"ג ר' דוד נתנאל שוורץ שליט"א, על גודל הישועות שאפשר לפעול בעת רצון של סיום מסכתא, וסיפר כמה סיפורים נפלאים כמה השקיעו גדולי ישראל לחזור על לימודם למרות שנתברכו בכשרונות עצומים, כן ציין את ההכרת הטוב שיש לכל בחורי הישיבה לכל הצוות שמוסרים נפשם לכל בחור כבן יחיד', ובפרט לראש ישיבה שליט"א שיומם ולילה משקיע בבחורים.

לאחר ברכת המזון ראו הבחורים מצגת מרתקת במשך כ-3 שעות מר' יצחק כרמלי, בו ראו את כל העיירות והנחלים המוזכרים בפרשיות התורה שקורים בתקופה זו, וגם ראו על עשרת השבטים הנמצאים במדינות נדחות בעולם בין גויים, והיה נפלא ומרתק ומחכים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture