צילום: PIXABAY

מה פעולת הרחקת יונים כוללת?

יונה המבקרת מפעם לפעם על אדן החלון היא איננה מפגע תברואתי, אולם כאשר היונים הופכות את ביתנו או המשרד לביתן שלהן, כאן כבר מדובר בסכנה תברואתית עליה יש לתת את הדגש, ויפה שעה אחת קודם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

על פניו, יונים יכולות להידמות עבור מרביתנו כבעל חיים שלא מזיק. ייתכן שהן מטרד ואיננו מעוניינים בלכלוך שהן מותירות או שיקימו קן ממש אצלנו באדן החלון, אך מזיקות או כל שכן מסוכנות לבריאות? כאן כבר הדבר יכול להישמע כתלוש מן המציאות. ובכן, נכון יהיה לקבוע שהיונים אינן מהוות סכנה מידית לאדם, ובטח לבטח שהן אינן חיית טרף אימתנית, אולם המחלות שהן עלולות להביא עמן הן אינן משחק ילדים, ומוטב שידליקו אצלנו נורה אדומה.

יונים כסכנה תברואתית

יונה המבקרת מפעם לפעם על אדן החלון היא איננה מפגע תברואתי, אולם כאשר היונים הופכות את ביתנו או המשרד לביתן שלהן, כאן כבר מדובר בסכנה תברואתית עליה יש לתת את הדגש, ויפה שעה אחת קודם.

נתחיל עם צואתן של היונים; אין מדובר רק במטרד אסתטי או צחנה, כי אם בסכנת חיים ממשית מכמה סיבות מרכזיות: לשלשת היונים מכלה מתכת, וכאשר היא ממוקמת כבדרך קבע על מעקה הבטיחות של המרפסת, הרי שמדובר בסכנת חיים.

צואתן של היונים איננה רק מזיקה לרכוש, ועם חשיפתה לשמש לאורך זמן, היא עוברת תהליכי תסיסה המעודדים את צמיחתן של פטריות קטנות. פטריות אלו נישאות ברוח ועלולות לפגוע באופן ישיר במערכת הנשימה. לעתים הן אף מובילות להתפתחותן של תגובות אלרגיות חריפות ואף מסכנות חיים.

לצד זאת, היונים מביאות עמן מחלות, וירוסים ומזיקים שונים אשר יכולים לעשות את דרכם במהרה אל ביתנו או אל המשרד. כך לצורך הדוגמה, כאשר היונה מקימה קן ומטילה את ביציה, הרי שלאורך זמן אנו עלולים לסבול מבעיית פשפשים ופרעושים בביתנו. לצד העקיצות הכואבות, מדובר במטרד המצריך פעולת הדברה סבוכה.

כיצד ניתן להרחיק יונים?

פעולת הרחקת יונים יכולה להתבצע באמצעות מגוון רחב של אסטרטגיות שונות. ניתן לבצען באופן עצמאי, אך מוטב לפנות לאיש מקצוע אשר יתווה את האסטרטגיה הנכונה, ואשר יבצע את ההתקנות הסבוכות שלעתים אף מתבצעות בגובה רב.

זיהוי מיקום היונים – ראשית יש לבחון היכן היונים נוהגות להתמקם. האם מדובר במרפסת השירות? או אולי הגג? ואם בגג אז היכן? מתחת לקולטני השמש? בפתח אוורור הנגיש עבורן? היונים מחפשו אחר אזורי מחייה שיספקו להן מחסה מן השמש הקופחת או הגשם העז. על-כן, ראשית יש לזהות את האזור המדובר ואז לנקוט בפעולות שירעו את איכות חייהן.

הצבת דוקרנים – ראשית, ניתן להשתמש בדוקרנים המוצבים בעיקר על גבי מעקות בטיחות, דפנות של מבנים ושלטים המתנוססים על גבי מבנים. הדוקרנים אינם פוצעים את היונים ומטרתם היא לערער את יציבותן כך שלא יוכלו לעמוד בשלווה על האזור המדובר.

התקנת רשת – פעולה נוספת וזו הנחשבת ליעילה ביותר היא התקנה של רשת נגד יונים באזור הנדרש. את הרשתות ניתן להתקין בפתחי אוורור, במרפסות שירות, מתחת לקולטני שמש ולמעשה בכל מקום אותו אנו מעוניינים לחסום הרמטית מפני כניסתן של היונים.

דחליל – באם בכל זאת החלטתם שאתם רוצים לנקוט בפעולות הרחקה עצמאיות, הרי שמומלץ לרכוש דחליל בדמות עורב ולהציבו באדן החלון. היונים חוששות למראה הדמות המסתורית ונוהגות שלא לפקוד את המקום. חשוב לציין כי מדובר בפתרון זמני בלבד, ואט אט היונים ידעו לזהות שאין מדובר באיום.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture