צילום: קובי גדעון / לע"מ

בכפוף להסכמות עם גנץ ופרץ: תוכנית המענקים תובא היום לאישור הממשלה

נושא "מענקי הקורונה" צפוי לעבור בישיבת ממשלה עם הסמכה לוועדה שתכלול את נתניהו, גנץ, כ"ץ ועמיר פרץ, שיחליט על המנגנון חלוקת הכספים. מחר יעבירו את הסכום ולאחר מכן יתכנסו הארבעה להחליט כיצד יחולק הכסף. גנץ: "צריך לתת יותר למי שיש פחות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הממשלה תאשר היום (ראשון) את תוכנית המענקים שהציגו בשבוע שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, בכפוף לסיכום כי ועדה בה יהיו חברים נתניהו, כץ, יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי בני גנץ ויו"ר העבודה ושר הכלכלה עמיר פרץ, יחליט על המנגנון חלוקת הכספים. הארבעה צפויים להתכנס מחר מיד בתום ישיבת הממשלה.

ב'כאן חדשות' דווח כי המקורית של נתניהו וכ"ץ הייתה לחלק את המענקים רק לאזרחים הנמצאים בעשירון השביעי ומטה, אך על מנת לקצר את ההליך והבירוקרטי הוחלט לחלק אותם לכלל אזרחי ישראל. בכחול לבן עדיין חושבים כי התוכנית אינה טובה וכי יש לחלק כסף באופן דיפרנציאלי, לאזרחים הנזקקים לכך. בנוסף, דווח כי בממשלה ממתינים לאישור משפטי בטרם הוצאת המהלך לפועל.

זאת לאחר שבכחול לבן מתחו ביקורת על מתווה החלוקה שלא כולל קריטריון סוציו-אקונומי. "צריך לתת יותר למי שיש פחות – נכון וראוי להעביר כסף לחשבונות האזרחים אך יש מספר חלופות. נדון בהן במהלך הלילה במטרה להגיע להבנות", אמר מוקדם יותר גנץ בישיבת סיעה של כחול לבן.

שרים בכחול לבן במתקפה נגד חלוקת המענקים: "זו לא תוכנית – זה פופליזם"

"הערב אני מודיע על צעד משלים שהחלטנו עליו", הכריז נתניהו ביום רביעי, "תמיכה כלכלית נוספת לכל אזרחי ישראל. אני אומר 'נוספת' כי זה צעד שמתווסף לתכנית הכלכלית שהצגנו בפניכם לפני שבוע, ולצעדים הכלכליים שעשינו באפריל-מאי. אגב, לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הם כבר פעלו, והתווספו מאות אלפי ישראלים לשוק העבודה".

"אבל הנה מה שאנחנו מוסיפים: משפחה של זוג הורים עם ילד אחד תקבל 2,000 שקל מענק, משפחה עם שני ילדים תקבל 2,500 ש"ח, משפחה עם שלושה ילדים ומעלה תקבל 3,000 ש"ח מענק, כל השאר – 750 ש"ח לכל אדם. כלומר כל יתר האזרחים מעל גיל 18 יקבלו 750 שקל לנפש. לדוגמה חייל, סטודנט, פנסיונר – כל אחד יקבל 750 ש"ח".

"למה אנחנו נותנים את הכסף הזה? אנחנו צריכים להניע את הכלכלה, אנשים יושבים בבית, הם לא צורכים. כשאנחנו נותנים להם את הכסף הזה – הם צורכים. זה מעודד את הצריכה. הם הולכים לקנות. ברגע שהם הולכים לקנות – העסקים מתרחבים, הם צריכים עובדים. במקום להתכווץ – הם מתרחבים. כלומר הכסף הזה מעודד את הצריכה, והוא מעודד את התעסוקה. הוא יניע יותר מהר את גלגלי הכלכלה. ככה עובדת הכלכלה, צריך להניע גלגל שמניע גלגל, שמניע גלגל".

אשכנזי נגד נתניהו: "אנחנו בעד להזרים כסף למי שצריך ולא באופן גורף"

"אגב, אני אומר לכם, לעודד את הצריכה, קנו תוצרת הארץ. אני חסיד של השוק החופשי והכלכלה הגלובלית, אני אומר קנו תוצרת הארץ, כחול לבן. זה בסדר, בני גנץ מסכים. קנו תוצרת הארץ, תשתמשו בכסף הזה להניע את הגלגלים".

נתניהו התייחס לדרכים לאישור התוכנית ואמר כי "עכשיו, אחרי אישור התכנית, צריך להבין שרוב אזרחי ישראל יקבלו את הכסף הזה תוך ימים באמצעות המנגנון של ביטוח לאומי. אבל, אנחנו צריכים להעביר את זה, קודם כל צריך לקבל את ההחלטה. אני בטוח שאני אקבל את התמיכה של בני ושל שרים אחרים כדי להעביר את התכנית בממשלה, אבל לא ברור שלא נצטרך לעבור לחקיקה. אני מקווה שלא. נחפש דרכים לעקוף את זה, כי זה עוד זמן. אני מקווה שנוכל להסתפק בהחלטת ממשלה, אבל אם בכל זאת נדרש לחוקק את המענק הזה, אני מצפה מכל סיעות הבית לתמוך בו, כדי שנוכל להעביר את הכסף אליכם אזרחי ישראל במהירות, והדגש הוא על מהירות. אם נתחיל להתווכח עכשיו על קריטריונים, על תבחינים, למה זה מקבל וזה לא, זה ייקח הרבה זמן. אני מקווה שלא חודשים, אבל שבועות. לא נצא מזה".

גפני נגד נתניהו: "למה לתת כסף לעשירים, למה לא לפי מספר הילדים"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture