צילום: הדס פרוש / פלאש 90

חרפה: ועדת המכרזים בירושלים בעלת הרוב החרדי אישרה חילולי שבת

הפסד חרדי בוועדת המכרזים הגיע למרות שבוועדה יש רוב לחברי המועצה האמונים על שמירת כבודה של השבת בעיר. אך למרות האזהרות והקריאה להתייצבות, ארבעה חברי מועצה חרדים לא הגיעו לוועדה ואיפשרו המשך חילולי השבת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

למרות שרוב חברי וועדת המכרזים בעיריית ירושלים הם נציגים חרדים, הוועדה חליטה בצעד מחפיר לאשר את הארכת המכרז של חברת השכרת רכבים מרחוק, Car2Go, המחללת שבת. בוועדה אף עלתה ההצעה להמליץ לצמצם את הפעלת המיזם לשישה ימים בשבוע, אך חברי המועצה אישרו את הארכת המיזם להפעלה גם בשבת עד ל-31.12.20.

הפסד חרדי בוועדת המכרזים הגיע למרות שכאמור, שבוועדה יש רוב לחברי המועצה האמונים על שמירת כבודה של השבת בעיר. אך למרות האזהרות והקריאה ששיגר חבר המועצה מטעם אגודת ישראל, יוחנן ויצמן, ארבעה חברי מועצה שבאופן טבעי היו אמורים להתנגד להצעה לא התייצבו בוועדה ואיפשרו את אישור המכרז והמשך חילולי השבת. חברי המועצה שלא הגיעו לדיון הם – צביקה כהן, מיכאל הלברשטאם, חיים אפשטיין, ואריה קינג.

מבדיקת 'מקומי JDN' עולה כי מלבד המקרה של סגן ראש העיר חיים אפשטיין, לא ברור מדוע הנציגים החרדים לא התייצבו להצבעה בהחלטה כה חשובה. מהבדיקה עולה כי כהן והלברטאם אומנם לא יכלו להתייצב בוועדה עקב כך שחלו בקורונה, אך בהחלט יכלו לשלוח את ממלאי מקומם בוועדה, מה שבאופן מפתיע לא נעשה. לעומתם, אפשטיין שוהה בבידוד ביתי לאחר שנחשף לחולה קורונה, אך בניגוד לאחרים, מכיון שהוא נציג בסיעת יחד, אין לו מ"מ בוועדה.

המקרה של אריה קינג תמוה עוד יותר. קינג אינו יכול להשתמש בתירוץ שהציגו כהן והלברשטאם, על אף שכאמור אינו מדויק. הוא היחיד שלא חייב בבידוד ולא הגיע להצבעה החשובה. חשוב לציין כי לקינג יש מ"מ בוועדה, כך שגם אם הייתה סיבה מוצדקת להיעדרותו, הוא היה יכול לשלוח את המ"מ. פנינו לקינג לקבלת תגובה, אך הוא בחר שלא להגיב.

חשוב לציין כי חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן הופיע לדיון למרות שחברי הוועדה סרבו להיכנס לישיבה עד שהוא יעזוב את המקום בטענה כי הוא חייב בבידוד לאחר שנחשף לחולה מאומת. מבדיקת 'מקומי JDN' עולה כי ויצמן קיבל הודעה ממשרד הבריאות שהוא אינו חייב בבידוד. חבר המועצה החליט לנקוט במשנה זהירות וגזר על עצמו שלא לשהות בחללים סגורים עם אנשים נוספים עד לקבלת תשובה שלילית. בעקבות כך, הוא ביקש לקיים את הדיון בזום כפי שהיה בדיונים האחרונים של הוועדה. לאחר שסורב, הגיע ויצמן לבניין העירייה על מנת שיוכל להצביע דרך הטלפון.

בהצבעה שנערכה הצביעו חמישה חברים נגד ההחלטה – יו"ר הוועדה, דוד בלומנשטוק, חה"מ ישראל קלרמן, חה"מ דוד זוהר, חה"מ חיים כהן וחה"מ יוחנן ויצמן שהגיע לבניין העירייה כדי שיוכל להצביע טלפונית, למרות שלא ישתתף בוועדה עצמה. שבעה מתוך חברי הוועדה הצביעו בעד הארכת ההפעלה בהם נציגת הבית היהודי, חגית משה.

קריאת התייצבות: הועדה תכריע האם חילולי השבת בירושלים יימשכו

כזכור, כפי שדיווחנו ב'מקומי JDN', ויצמן שיגר מכתב לחברי הוועדה החרדים הוא קורא לכולם להתייצב בדיון על מנת להשיג רוב נגד ההחלטה להאריך את המכרז ולמנוע חילולי שבת נוספים בחסות העירייה. ויצמן מסביר כי המכרז נולד בחטא ונוגד את הסטטוס קוו הרגיש בעיר, "מכרז זה פורסם לפני ארבע שנים במחטף על ידי ראה"ע הקודם שלא היה ידוע כדמוקרט גדול ללא דיון בהנהלת העיר".

ויצמן מספר איך נוצר המצב מלכתחילה. "וועדת המכרזים סרבה לאשר את ההכרזה על זוכה במשך כשנה לאחר שלא הובטחה שמירת השבת ורק לאחר איומים פניה לערכאות ובעקבות חוות דעת משפטית שמאחר שהמכרז כבר פורסם וחברות הוציאו משאבים רבים הכניעו את הוועדה שאישרה את המכרז לשנתיים בלבד וללא תקופת אופציה".

לדברי ויצמן, אין כל חיוב להמשיך את המכרז כפי שטוענים הגורמים המקצועיים בעירייה ולכן: "אין כל סיבה להגדיל את חילולי השבת בתמיכת העירייה ולהקצות שטחים (חניות) עירוניות עבור מיזם שמטרתו הגברת חילול השבת". בעקבות הדברים מבקש ויצמן מחברי המועצה החרדים להתייצב בדיון ולהצביע כנגד אישור הבקשה להארכת חילולי השבת, וכן לא להוציא מכרז חדש ללא הסכמה הסכמה בקואליציה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חוצפה !!!

מעניין שאתם חוסמים כמעט כל תגובה כואבת נגד כל פירצה בדת.
לצערי בדוק ומנוסה.

אתר חסידי
כמובן הכל כסף
ולא לפגוע בשמו של פורש או ליצמן

גלות!!!!!

אין פוצה פה ומצפצף,גלות!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture