צילום: פלאש 90

גמזו נגד ההחלטה להכניס תלמידי ישיבה מחו"ל: "התקבלה לפני שנכנסתי לתפקיד"

נכנע לשיח האנטי חרדי? פרויקטור הקורונה מתנגד להחלטת אדלשטיין ודרעי לאפשר את כניסתם של 16 אלף תלמידי ישיבות מחו"ל לקראת חודש אלול: "צריך למנוע כאן תבערה נוספת". עוד הוסיף: "אין כוונה או החלטה כרגע להטיל לסגר בחגי תשרי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נכנע לשיח האנטי חרדי? פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו מתנגד להחלטת שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר הפנים אריה דרעי לאפשר את כניסתם של 16 אלף תלמידי ישיבות מחו"ל לישראל לקראת חודש אלול: "זאת החלטה שהתקבלה לפני שאני נכנסתי לתפקיד, אני חייב לומר שזה לא משהו נותן לי ביטחון מלא שזה יתקיים, אני עוד לא סגור לחלוטין מה ההוראות הנוספות שאנחנו רוצים לתת, צריכים לעשות כאן מעשה חכם ולמנוע כאן תבערה נוספת", אמר בראיון ל'חדשות 12'.

בראיון התייחס להגבלות הלא שיווניות ואמר כי "אני צריך להסתכל גם על המגזר הדתי. כן, גם בתי כנסת. יש לנו בכיוון 'ימים נוראים', צריך לחשוב על הכל, על כל המגזרים של מדינת ישראל, ולהיזהר מאוד בהחלטות". לדבריו אין כוונה להטיל סגר בראש השנה: "אין כוונה כרגע, או החלטה מובנית כרגע, לסגר בחגי תשרי, ממש לא. אני פונה לאזרחים, תשימו מסכה, תאמינו שזה בעל אפקט עצום, מונע הדבקה".

בראיון ל'חדשות 13' התייחס לשנת הלימודים ואמר כי "השבוע הכוונה היא באמת לצלול לעומק המדעי על פוטנציאל ההדבקה של ילדים בגילאים שונים. יש עדויות לכאן ויש עדויות לכאן. לומדים אותן, לא רק אני, כל הצוות. עם אוצר וחינוך וכל מי שרלוונטי נקבל את ההחלטה יחד. יש מתווה של שר החינוך גלנט, שייאמר לזכותו, הוא מאוד-מאוד נחוש לפתוח ב-1.9. אני מבין את זה, יש לזה היתרונות, אנחנו נוודא שזה נכון לעשות, נחליט יחד".

בדבריו התייחס גמזו גם לסוגיית הסמכויות שיקבל מהממשלה, וטען כי "יש לי כל הסמכויות. רמת ההשפעה שלי על ממשלת ישראל, על שר הבריאות, על ההחלטות שמתקבלות, היא מקסימלית. בלי שחצנות, אני הדמות המקצועית המרכזית באירוע הזה. תראי תוך כמה זמן, על מחלוקת שהייתה בנוגע להכנסת הצבא, תוך שלושה-ארבעה ימים והצבא כבר בפנים במהירות שיא. יש לי כוונה אחת, לשרת את אזרחי מדינת ישראל. מי שחושב שאני אהיה שעיר לעזאזל, אני בשביל אזרחי מדינת ישראל, אני הכוח המניע. כולם מבינים שזה רגע שונה בניהול הקורונה".

"הכוחות שלי זה הכוח המקצועי", הסביר גמזו מהיכן הוא שואב את סמכותו והתייחס גם לסוגיית הסמכויות ששבה ועלתה בשבועות האחרונים. "כל שרי הממשלה מבינים שאני התשובה לדילמה המורכבת הזאת, חברה וכלכלה, ורפואה. והאמת היא שאני מרגיש גיבוי מלא ויכולת השפעה בלתי רגילה עם גיבוי מלא של ראש הממשלה". פרופסור גמזו טען שברגע שנתניהו פנה אליו הוא הסכים לקבל על עצמו את התפקיד המורכב: "ברגע שראש הממשלה אמר שאין פתרון אחר ושהמועמדות של פרופסור ברבש לא מסתייעת, אמרתי – אני אוביל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture