Yonatan Sindel/Flash90

יהדות התורה ושס לא יתמכו בפסקת ההתגברות: "מחוייבים לשלמות הקואליציה"

נציגי סיעות שס ויהדות התורה החליטו שלא לתמוך בהצעת חוק פסקת ההתגברות שאמורה להעלות השבוע להצבעה בכנסת על ידי ח"כ שקד: "מחוייבים לשלמות הקואליציה ומניעת קיום בחירות, פועלים להעברת תקציב המדינה ולמאבק בנגיף הקורונה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נציגי סיעות שס ויהדות התורה החליטו היום (ראשון) שלא לתמוך בהצעת חוק פסקת ההתגברות שאמורה להעלות השבוע להצבעה בכנסת על ידי האופוזיציה באמצעות ח"כ איילת שקד – כך נמסר בהודעה משותפת מטעם שתי הסיעות. נציגי הסיעות החרדיות הודיעו כי "הם מחוייבים לשלמות הקואליציה ומניעת קיום בחירות, פועלים להעברת תקציב המדינה ולמאבק בנגיף הקורונה".

כזכור, יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הודיע כי ימליץ לראש הממשלה בנימין נתניהו לתמוך בהצבעה בכנסת ביום רביעי על פסקת ההתגברות נגד בג"ץ שהגישה ח"כ איילת שקד. "בעזרת ה' אמליץ לנתניהו לתמוך בפסקת ההתגברות שיעלה השבוע. אסור לנו ללכת נגד הבוחרים שלנו", כתב זוהר בטוויטר.

זוהר הסביר ב"ישראל היום' כי "אני מתקשה לראות אותנו מתנגדים לפסקת ההתגברות. אמליץ לראש הממשלה לתמוך. זה תואם את האידיאולוגיה ואת מה שהבטחנו לבוחרים. יהיה לנו קשה מאוד לא לקיים את מה שהבוחרים שלנו מצפים מאיתנו".

בכיר בכחול לבן אמר ל'חדשות JDN' כי "אחרי שנתניהו הבין שהכלכלנים הבכירים תומכים בתקציב דו שנתי, הוא מנסה ספין בשם ׳פסקת ההתגברות׳ – שיגיד שהוא רוצה בחירות".

גורם בכחול לבן צוטט ב'וואלה' אומר בתגובה כי "מי שתומך בפסקת ההתגברות תומך בפירוק הממשלה בעיצומו של אחד המשברים הגדולים בתולדות ישראל". הוא הוסיף כי "אם נתניהו יתמוך, הוא יסיר את המסיכה מעל בלוף התקציב החד שנתי".

בכחול לבן מסרו בתגובה לדבי זוהר כי "לא נאפשר חקיקה אנטי-דמוקרטית, כך הבטחנו לציבור הישראלי וכך נעשה כדי לשמור על מדינת ישראל. זה מה שסוכם כשהקמנו את ממשלת האחדות. אנחנו נעמוד בהסכמים, ומצפים גם משותפינו האחרים לעמוד בהם".

השרה אורית פרקש-הכהן הגיבה לדברי זוהר וכתבה בטוויטר: "התגברות? מה שממשלה צריכה להתגבר עליו כעת, זה על המשבר הכלכלי והקורונה. לדאוג לציבור. המדינה בוערת. לא הכל פוליטיקה. שבוע טוב ומבורך".

יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צבי האוזר אמר הבוקר בראיון ל'רדיו 103' כי "פסקת התגברות זה עוד דבר חשוב שצריך להתעכב עליו. ככלל אני בעד פסקת התגברות כחלק מהסדר כולל בחוק יסוד חקיקה, שצריך להסדיר את כל היחסים של רשות שופטת עם רשות מחוקקת, אבל לא זו הפסיקה ולא זה הזמן".

"אמרתי לחברי מיקי זוהר דבר מאוד פשוט בחודש מרץ, שבאו חברים אחרים ורצו להעביר חוק פרסונלי ורטרואקטיבי נגד רה"מ, אמרתי לו לא ואמרתי לו שזה ייפסל בבית משפט. אמרתי למיקי זוהר, 'כשאתה מדבר על פסקת התגברות של 61, יש 61 בכנסת הנוכחית שיכולים להכשיר חוק רטרואקטיבי פרסונלי שיפסל בבית משפט, לכן הסיפור של פסקת התגברות, אי אפשר לשחק איתו כלאחר יד. צריך להבין את משמעויות שלו להסביר הסבר שיהיה נכון לאורך זמן"

האוזר סירב להגיד באופן חד משמעי שיצביע נגד החוק ואמר כי "כל דבר שיזעזע את יציבות הממשלה אנחנו נהיה נגד, אנחנו בעד ממשל אחדות ואנחנו בעד דבר אחד – להתמקד בלהציל את משקי הבית ולהימנע ממשבר בחורף".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture