Noam Moskowitz/Flash90

מקורבו של נתניהו: "איפה צפוף יותר בבתי כנסת או בהפגנות? צביעות או אנטישמיות"

נתן אשל תקף הערב את השיח נגד הציבור החרדי: "איפה צפוף יותר ארבע תפילות באומן או עשרות הפגנות בארץ". עוד התבטא בחריפות: ‏צריכים להזכיר לתושבי ברלין שמסרבים ללכת עם מסיכות מה קרה ליהודים שלא היה להם מסיכות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נתן אשל, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקף הערב את השיח נגד הציבור החרדי ונגד רצונם של חסידי ברסלב לנסוע לאומן בראש השנה ואמר כי "איפה צפוף יותר ארבע תפילות באומן (או בבתי כנסת), או עשרות הפגנות בארץ. או צביעות או אנטישמיות תחליטו לבד".

עוד הוסיף והתבטא בחריפות, כשהוא מרמז לשואה: "‏צריכים להזכיר לתושבי ברלין שמסרבים ללכת עם מסיכות מה קרה ליהודים שלא היה להם מסיכות. זאת לצערי הסיטואציה המזעזעת שרודפת, של מסיכות וגרמנים".

אשל תקף את ההפגנות נגד נתניהו ואמר כי "‏אין קשר בין התקשורת לבין דמוקרטיה שבע מערכות בחירות העם בוחר בנתניהו ותקשורת לא מרפה מהנסיון להפיל אותו תופעה מדהימה מתי אל תלמדו אנשי התקשורת אזרחות מהי העם בחר מנהיגות תנו לה לנהל את המדינה אל תחליטו לבד מה נכון ומה לא נכון העם יחליט מי יחליט מה נכון ומה לא נכון".

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו התחייב הערב לשנות את ההגבלות על בתי הכנסת ושיותאמו לגודלם: "אני מצטער על כך שיש הבדל בהגבלת, ופה יש הגבלות כאלו ופה יש הגבלות כאלו, ומסעדות שונות מבתי כנסת, אני יודע שזה מרגיז. זה גם הרגיז אותי, בחלק מהדברים גם אני, מעבר לבתי הכנסת והייתי בבתי הכנסת בתשעה באב וראיתי את ההבדלים, וזה כואב לי, זה חלק מהדברים שאני אומר לכם שאני אשנה אותי. אבל זה ייקח זמן, זה ייקח כי יש איזה-שהוא תהליך, צריך לעשות שינויים משפטיים, את כל הגבלות".

הוא הציג את עמדתו בנושא במהלך שיחה עם עיתונאים חרדים ואמר כי "אני חושב שבחללים סגורים אנחנו צריכים לבטא מגבלה שהיא תלויה בגודל המקום, זה קצת בעייתי ליצור מגבלות שכאלו שהם זהות לשטיבלים קטנים ולבתי כנסת ענקיים. זה נכון גם במסעדות. הדברים האלו, לקבוע את המספר, לקבוע את הפיקוח, איך נוודא שזה מתבצע, אלו שיניים קצת יותר מורכבים, הרבה יותר קל להגיד 10-20, הרבה יותר קשה להגיד איקס אחוזים, עשו את בחדרי אוכל בבתי מלון".

הוא הוסיף כי השינוי ייקח מעט זמן: "כשאתה עושה את השינוי הזה, מה נקודת הזמן שאתה עושה אותה. עכשיו אני נמצא בנקודת זמן שאומרים לי שהצלחנו להוריד את התחלואה, האם זה הזמן לקחת את הסיכון להגדיל את זה? אף על פי שאני חושב שזה לא היה חכם לקבוע 10 פה ו-10 בבית הכנסת הגדול. אני לא אומר שאני בורח מאחריות בלהכריע בסוגיה הזאת, אני רק מסביר לכם כמה זה קשה".

הוא הוסיף ותקף במרומז את ההחלטות שהתקבלו לפני כניסתו לתפקיד: "אני צריך לומר שיש כמה הגדרות כאלו שהם לא מסודרות, השבוע אנחנו נסדר אותם, ביום ראשון-שני יגיעו הגדרות מסודרות, לא ניתן לניגודים הללו. צריך להיות קו אחד אחיד, אסור שיהיה קו שאני לא יודע להסביר אותו, ככה אני מאבד ציבור, כולם מבינים את זה".

הוא הסביר כי "הממשלה מגיעה עם החלטה מסיומת, ואז יש מערכות, ומשנים, ועוקפים. התחילו עם החלטה לסגור סגר מלא בסופי שבוע, סיימו עם החלטה לעשות סגר בבתי עסק בסופי שבוע, בתי עסק בלבד ולמול זה המסעדות בסופי שבוע נשארו פתוחות. מי שיש לו חנות נעליים סגור ולידו יש מסעדה פתוחה. היו מספר עיוותים כאלו, תנו לי זמן לתקן אותן".

הוא סירב להתייחס לנושא הנסיעה לאומן בראש השנה ואמר כי "אני עוד לא יודע, לא מכיר את זה מספיק טוב את הנושא, אני מתכוון ללמוד אותו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture