Nati Shohat/Flash90

הביטוח לאומי: 50% מהמענקים כבר הועברו – חצי מיליון חשבונות לא אומתו

"צ'ק לכל אזרח": במהלך הימים האחרונים הצליחו לאמת מעל ל-200 אלף חשבונות בנק של אזרחים, ולהעביר להם את הכספים שהם זכאים להם. החלוקה צפוייה להסתיים רק בשבוע הבא. שר הרווחה: "מאות מיליוני שקלים בדרך לידיים הנכונות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הביטוח הלאומי מסר היום (רביעי) כי מחצית מהמענקים הועברו לאזרחים במהלך ארבעת הימים האחרונים, זאת לאחר שהצליחו לאמת מעל ל-200 אלף חשבונות בנק של אזרחים. חלוקת המענקים לבני 18 ומעלה צפויה להימשך גם מחר, והצפי הוא להעברה לחשובות של עוד כמיליון אזרחים נוספים, עד השלמת החלוקה.

עם זאת, עדיין חסרים חשבונות בנק של רבים שאינם מוכרים לביטוח הלאומי, כאשר קבוצת הגיל העיקרית שלביטוח הלאומי אין כעת את פרטיהם הינם בגילאי 18-21, גיל שבו רבים משרתים בצה"ל ובשירות לאומי ואלה שאינם משרתים בחלקם עדיין לא עובדים. הערים שבהן מספר חשבונות הבנקים החסרים הוא הגבוה ביותר הן ירושלים, תל אביב, חיפה, פתח תקווה, אשדוד ונתניה.

ביום ראשון השבוע העביר הביטוח הלאומי 1.4 מיליארד שקל עבור כשלושה מיליון ילדים בישראל. אתמול והיום הועברו לכ-700 אלף זכאים למענק מוגדל כ-1.78 מיליארד שקל. לכ-100 אלף זכאים נוספים למענק מוגדל הכסף יועבר עד סוף השבוע וזאת כיוון שחלק מחשבונות בנק של זכאים אלה מצויים בידי אפוטרופסיים ומקבלי גמלה שאינם הזכאים עצמם ובשל הרגישות, יש צורך לוודא את מעבר הכסף לחשבונות הבנק המורשים על פי חוק.

בימים האחרונים, נשלחו מסרונים לאזרחים שחשבון הבנק שלהם לא מעודכן, ובמידה והסלולרי שלהם לא מאומת, המסרון נשלח להוריהם על מנת שיעדכנו אותם. נוסח המסרון היה: "(שם פרטי) שלום, הביטוח הלאומי מבקש להפקיד את "מענק לכל אזרח" לחשבון הבנק של (שם הילד). לשם כך, על (שם הילד) לעדכן את חשבון הבנק שלו. באתר הביטוח הלאומי, במוקד הטלפוני *8321 או במענה הקולי 02-5393733. אם הפרטים כבר עודכנו, אין צורך לעדכן שוב. בברכת בריאות איתנה, ביטוח לאומי".

בביטוח הלאומי הבהירו כי האזרחים מתבקשים לאמת את החשבון שלהם באתר הביטוח הלאומי או טלפונית (8321*) ולא בהודעה חוזרת. יש לשים לב שגנבים עלולים לנצל את המצב לדרוש פרטי חשבון בנק, אולם בביטוח הלאומי לא דורשים לעדכן פרטים במסרון, אלא באחת הדרכים המקובלות.

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, ציין כי "לאחר מאבק עיקש שהובלתי לחלוקה צודקת יותר של מענקים מוגדלים לשכבות החלשות, היום מאות מיליוני שקלים מגיעים לידיים הנכונות – לנכים, לקשישים סיעודיים ומקבלי הבטחת הכנסה, לניצולי שואה נזקקים, לעולים ולציבורים מוחלשים נוספים. מדובר בהישג חשוב בתקופה כל כך קריטית ומגיע יישר כוח גדול לעובדי הביטוח הלאומי על חריצותם ומסירותם. אמשיך להיאבק למען השכבות החלשות ולפעול למען הקשישים, הנכים ונפגעי המשבר, בכל רגע ובכל מקום".

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, הוסיף כי "לפני כשבוע בלבד עבר חוק 'מענק לכל אזרח' וכבר 50% מתוך אזרחי ישראל קיבלו את המענק. מדובר בפרויקט הגדול ביותר בהיקפו שהיה בישראל שבו מועברים כספים לכלל התושבים. אנו ממשיכים לעבוד מסביב לשעון על מנת לסיים את המשימה כבר בשבוע הבא. חשוב לזכור, הזכאות היא למשך שנה שלמה ולא יהיה אזרח שלא יקבל מהביטוח הלאומי, את המענק לו הוא זכאי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture