צילום: מרים אלסטר / FLASH90     

גמזו לרבנים: "חייבים לצאת נגד השמחות"; על ההפגנות: "מבקש בנימוס להיזהר"

פרויקטור הקורונה מציג הבוקר את הגישה המפלה בין החרדים להפגנות השמאל ומתחצף בפני גדולי ישראל, ומנגד כותב כי "הפגנות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה" למרות ש"הקורונה לא יודעת להבחין בין חתונה להפגנה". מתחרט על אישור כניסת בני ישיבות מחו"ל: "ייתכן גם שזה לא הזמן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו פרסם הבוקר טור מיוחד בישראל היום' בו הוא מעז בחוצפתו להביע את דעתו על גדולי הדור ואומר כי "המגזר החרדי ומנהיגיו, הרוחניים והפוליטיים, חייב לצאת בקריאה להפסקת קיום השמחות ההמוניות תוך צפצוף על הקורונה, כי פירושו של הדבר אובדן חיי אדם".

הוא גם מביע הרהורי חרטה על ההחלטה לאשר את כניסת בני הישיבות והסטודנטים: "ייתכן גם שזה לא הזמן לקחת סיכון בריאותי במוסדות מול אלפי תלמידים שיגיעו ממדינות אדומות, גם במתכונת הבידוד שאושרה, ובעיקר לזכור שלפנינו חודש אלול והימים הנוראים. סגר בתקופה כזו כרוך במחיר כבד של תורה ומצוות".

מנגד, גמזו מציג גישה סלחנית להפגנות שנערכות בניגוד לכללים וכותב כי "הפגנות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה, וכל אזרח ואזרחית שרוצים לצאת ולהפגין רשאים לעשות זאת. אך בעת הזו הקורונה מבקשת מכם בנימוס להפגין בזהירות, להקפיד על חבישה של מסיכות גם מעל האף, להקפיד על ריחוק בהתאם למיקומי ההפגנות. לכל התקהלות, אסורה או מותרת, יש פוטנציאל הדבקה המוני. הקורונה לא יודעת להבחין בין חתונה להפגנה", הוא כותב בעצם מודה שהשמחות מופלות.

בפתח מאמרו כתב הממונה למאבק בקורונה כי "לפני כשבועיים קיבלתי על עצמי את האחריות לניהול הפחתת התחלואה בקורונה בישראל. זה היה אחרי שרבים וטובים הזהירו אותי שהישראלים לא ישתפו פעולה, שהפוליטיקאים לא ייתנו לעבוד ושעלי לדרוש בכתב סמכויות".

"לשמחתי, האזהרות האלה התבדו, ואני מוצא את עצמי נהנה משיתוף פעולה מלא של כל הגורמים. אבל בראש ובראשונה, אני גאה בשיתוף ובהיענות של האזרחים. בשבועיים האחרונים אני מנסה בכל כוחי להוביל קו של הורדת מקדם ההדבקה מתחת ל־1 ושל הפחתת התחלואה ללא סגר. חשוב לומר – שום מדינה לא פעלה למול נטל תחלואה כזה ללא סגר. אפילו לא שבדיה, ששיא המקרים בה פחות מיום ממוצע אצלנו בחודש האחרון, ושם מחיר התמותה היה כבד".

גמזו מוסיף: "הצלחתם על ידי השמירה על הכללים להביא להתייצבות בסביבות 2,000-1,500 חולים ביום, אבל כדי להוריד את מספר החולים למאות חולים ביום נדרש מאמץ גדול יותר. מבלי שכולנו נעשה את המאמץ הזה, זה לא יקרה".

"המהלך של הורדת מספר החולים אמור לארוך כמה שבועות וימנע סגר, אבל דורש שגרת קורונה עם שמירה של כולנו על הכללים. אני חותר כנגד כל הסיכויים כדי להפחית את התחלואה ללא סגר, תוך עידוד שיתוף הפעולה של האזרחים והגברת האמון; תוך שילוב היכולות המדהימות של צה"ל עם הכשרת אלפי אנשים שינהלו חקירות אפידמיולוגיות מהירות, מעמיקות ומתקדמות; תוך התערבות ממוקדת בערים עם תחלואה גבוהה (במקום לסגור אותן) וסיוע להן לצאת מזה במהירות; תוך מתן אחריות וסמכות לרשויות המקומיות ולתושביהן, והגברת אכיפה משולבת של משטרה ורשות מקומית. הרציונל שמניע אותי הוא הומני ופשוט: במקום סגר מלמעלה – סדר מלמטה"

עוד כתב גמזו: "אתם חייבים להאמין שאפשר להצליח בקו הזה, כי רק ככה ננצח את הקורונה. כדי להצליח, כל קבוצה במדינה צריכה לעשות את שלה, לוותר קצת לטובת ישראל – על חשבון מה שהיא "חייבת" לטובת עצמה. המגזר הערבי חייב לקחת את ניהול המגיפה בערים הערביות לידיו; בלי חפלות מוסתרות ואי ציות לכללים. כשמנהיגיו מחליטים לנהל אירוע כזה, הם עושים זאת הכי טוב שיש".

לדבריו, "הציבור הכללי צריך לשמש דוגמה לקיום מלא של ההנחיות, ואני מצידי מבטיח להמשיך להתאים אותן להיגיון, לכלל המגזרים, תוך התייחסות לבקשות מיוחדות של מגזרים שונים".

לסיום כתב פרופ' גמזו: "הפוליטיקאים מימין ומשמאל שנותנים בי אמון, על אף עקיצה פה ושם, חייבים להמשיך לשים את הפחתת התחלואה והשיקום הכלכלי של המשק בעדיפות עליונה. על כל אחד מהם להיות "פרויקטור" בתחומו. כל הפוליטיקאים שעימם דיברתי השבוע, כולל ראש הממשלה, לא ששים לסגר. הם מבינים את השבר הכלכלי – חברתי ואת הנזק המתמשך. אבל הם חרדים להמשך הדשדוש עם תחלואה כזו, לחוסן הלאומי שלנו ולמעמדנו בעולם, כל עוד רמת התחלואה אצלנו אינה יורדת. ישראלים, זאת קריאת השכמה. זאת הזדמנות אחרונה. בואו נעשה עוד מאמץ קטן וננצח את הקורונה. מגיע לנו לחזור בהקדם לחיים נורמליים"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בוקר אור לעולם!!💥💫💡🔥

הגיע הזמן שגפני ליצמן וחבריהם יתחילו לפעול למען מיגור הגזענות וההפלייה האנטישמית מכל הממונים

למה לכתוב יוצא נגד גדולי ישראל
יצא נגד מי שמפר הנחיות שגם גדולי ישרא'ל יצאו נגדם

כתב לעניין.
ממש לא יצא נגד גדולי ישראל
מחפשים כותרות.

מי שמפלה יהודים חרדים, מי שמתיר הפגנות ומסעדות ואוסר תפילות שלא יבוא בטענות שיהודים חרדים מזלזלים בהוראות שלהם

השם לא יסלח למי שיכול למנוע ולא מונע את הפצת המגפה.
אלה שיוצרים עוד ועוד יתומים, כמה שיצומו ויתפללו בימים הנוראים, לא יסלח להם.

כל אלו שלא שמים מסכה
ולא מנסים להמעיט את המגפה במעט שאפשרי חושבים את עצמם
לחכמים גדולים.
אבל האמת שזה עצלות נטו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture