פעילי ש"ס בב"ב זועמים: רחוב מחלל שבת בקצה העיר ייקרא ע"ש מרן ה'יביע אומר'

הפעילים מותחים ביקורת קשה על ההחלטה להחליף את שם רחוב המכבים לשמו של מרן זצוק"ל. עוד טוענים כי העירייה החליטה לקרוא שורה של רחובות על שם גדולי ישראל הספרדים שחיו בעיר אך כל הרחובות ממוקמים בקצוות העיר. פעיל ל'מקומי JDN': "אם חושבים שגדול הדור ראוי להיות מונצח ברחוב צדדי בעיר, עדיף שלא יקראו וזהו, חייבים לעצור את זה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

תושבים רבים ובהם פעילי ש"ס בעיר התורה מותחים ביקורת קשה על החלטת העירייה להחליף את שם רחוב המכבים לשמו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל. לטענתם מדובר ברחוב הממוקם בקצה העיר בשכונת פרדס כ"ץ בו נוסעים מכוניות בשבת ורובו כלל לא מאוכלס בתושבים שומרי תורה.

הפעילים מציינים כי בנוסף, החליטה העירייה לקרוא שורה של רחובות על שם גדולי ישראל הספרדים שחיו בעיר, צעד כשלעצמו הוא מבורך, אך לטענתם אין רחוב אחד מהם שנמצא במרכז העיר. מבדיקה שערכנו עולה כי הטענות אינן מופרכות.

כך, רחוב הראשונים הממוקם בתחילת רחוב רבי עקיבא בסמוך לרחוב ז'בוטינסקי ייקרא על שם רב העיר, הגאון רבי שלמה קורח זצוק"ל. רחוב צפת הנמצא גם הוא באותו אזור ייקרא על שמו של המקובל הגאון רבי ניסים פרץ זצוק"ל, במקרה של הגר"נ זצוק"ל חשוב לציין כי מרכז פעילותו הייתה באזור ולכן יש הגיון רב בקריאת רחוב צפת על שמו.

בנוסף, רחוב אברהם בן דוד הממוקם בכניסה לעיר בסמוך לצומת קוקה קולה ייקרא על שם מרן הגאון רבי מנצור בן שמעון זצוק"ל שחי בעיר. רחוב החלוצים הממוקם סמוך למחלף גהה ייקרא על שם הגאון הרב יוסף זליכה זצ"ל ששימש כרבה של שכונת פרדס כ"ץ. כמו כן, בשכונת שכון ה' ייקרא שם רחוב על שמו של הגאון רבי ינון חורי זצוק"ל שפעל בשכונה.

הפעילים מציינים את פעילותו של חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת השמות, אברהם פרטוש, שבכהונתו תוקן עוול מתמשך לאחר שבמשך שנים ארוכות לא נקראו רחובות על שמם של גדולי ישראל שחיו בעיר. הם מדגישים כי אינם מכוונים את טענותיהם אליו שהרי פרטוש הביא להישג חשוב מבחינתם כאשר שתי שכונות בעיר ייקראו על שם מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל – שכונת שיכון ה' שתיקרא "יביע אומר" ושכונת פרדס כ"ץ שתיקרא "פרדס יוסף" על שמם של מרן זצוק"ל ומרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל.

בשיחה עם 'מקומי JDN' מסביר פרטוש מה גרם לעיכוב בקריאת רחוב על שמו של מרן זצוק"ל. לדבריו, היה ויכוח מתמשך עם הליטאים והחסידים לגבי רחובות שכל אחד מהם רצה, מה שגרם לעיכוב משמעותי. לגבי טענות התושבים הספרדים שאף לא רחוב אחד מהרשימה לא ממוקם במרכז העיר אומר פרטוש: "כנראה שאנשים לא רואים את פרדס כץ בפיתוח, יגיעו דיירים חדשים והשמות החדשים יהיו שגורים בפיהם. אבל תמיד יהיה מה להגיד".

בשיחה עם 'מקומי JDN' מסביר אחד מהפעילים המוכרים בעיר את הזעם, "עברנו בב"ב מערכת בחירות קשה שבסופה הגענו להישג מרשים נגד כל הסיכויים, אחד הנושאים שבערו בנו היה הנצחה ראויה למרן זצוק"ל, זה נושא שדיברנו עליו הרבה בערב הבחירות". לדבריו: "האכזבה החלה בסחבת הארוכה, שבע שנים אנחנו ממתינים לקריאת רחוב על שמו של גדול הדור, כאשר ברוב הריכוזים החרדים והלא חרדים בארץ כבר מזמן קראו על שמו רחוב".

אותו פעיל מוסיף כי "אבל התוצאה קשה הרבה יותר, אם חושבים שגדול הדור ראוי להיות מונצח ברחוב צדדי בעיר, עדיף שלא יקראו וזהו". הפעיל מדגיש כי הזעם אינו מופנה כלפי פעילות נציגי ש"ס בעירייה שלטענתו הם מקור לגאווה: "אנחנו בקדנציה מצוינת מבחינת נציגים, כל תושב בעיר, ש"סניק או מכל קבוצה אחרת, יודע שהנציגים שלנו הכי פעילים בעירייה, יעקב זכריהו וישראל בן ששון הם הכתובת הראשונה של כל תושב לפתרון בעיות מול העירייה, הרב דדון עם הניסיון שלו מצליח להביא הישגים מרשימים, חשוב לי להדגיש את זה, אבל את המהלך הזה חייבים לעצור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עוד מעט כל הרחובות האלו יאוכלסו בחרדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture