בחורי ישיבה הוגים בתורה בשיא משבר הקורונה. צילום: Yossi Zeliger/Flash90

עירית בני ברק יזמה יום עיון לראשי ישיבות לקראת זמן אלול

לקראת זמן אלול ולאור התקופה התקיים יום עיון ייחודי בהשתתפות מאות ראשי הישיבות, מנהלים רוחניים רמי"ם בישיבות ומחנכים בו נמסרו משאי קודש ממרנן ורבנן שליט"א וטובי אנשי חינוך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לקראת זמן אלול ולאור התקופה נערך יום עיון למאות ראשי ישיבות ומנהלים רוחניים מרביצי תורה ואנשי חינוך, יום העיון המיוחד התקיים ע"י מרכז הקשיבה מרכז יעוץ והכוונה לבני הישיבות שע"י עיריית בני ברק במהלכו התקיימו הרצאות ממרנן ורבנן גדול ישראל שליט"א וכן הדרכה מעשית ממיטב אנשי החינוך.

יום העיון הייחודי התקיים כהמשך לימי עיון המתקיימים בימי בין הזמנים לראשי הישיבות ומנהלים רוחניים מכלל הקהילות, המאוגדים במסגרת 'איגוד מנהלים רוחניים', שעל ידי מרכז "הקשיבה" בניהולו של הרב יוסף גרליץ, במהלך המפגשים מתקיימים דיונים חינוכיים במגוון הנושאים העומדים על הפרק בסוגיות החינוכיות שבשיבות הקדושות.

לאור התקופה ומחמת הוראות הבריאות שלא ניתן להתכנס תחת קורת גג אחד, נערך יום עיון טלפוני באמצעות מערכת הקשיבה החוט המרכזי שעבר כשני במהלך יום העיון עמד על הדרך "דרכי הנחת התורה ואהבתה לאור תמורות התקופה".

ראשון הנואמים כ"ק מרן האדמו"ר מביאלה שליט"א חבר מועצת גדולי התורה שנשא דברי הדרכה מיוחדים למחנכים ובתוך דבריו הביא שבפרשת השבוע נאמר 'שופטים ושוטרים וכו' בכל שעריך' אשר ישפטו את העם ויראו את הדרך ילך בה. וביסוד המצוה מונח חיוב בעת שנפתח ומתעורר עניין חדש בעולם, וכדוגמת מחלת ה'קורונה' שנתרגשה עלינו רח"ל, לחשוב ולהבין על מה ולמה בא ומה העצה להנצל הימנה.

ועניין המגיפה הוא שעוברת ומתדבקת המחלה מגוף אל גוף, ובזה היא מתפשטת מהרה באופן מסוכן. ובזה מראה לנו השי"ת שרח"ל גם ברוחניות יש גם כזה בחינה. וזה הוא עניין הכלים הטמאים שקיימים כיום המזהמים ומטמאים בטומאות נוראות הי"ו.

לאחר מכן דיברו הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה שדיבר שהתפקיד של ר"מ זה לא להגיד רק שיעורים טובים, אלא התפקיד זה לחנך, זה לבנות את הבחור והיצירה הגדולה ביותר זה היצירה של האדם שיהיה בן תורה ויר"ש התפקיד של חינוך זה לבנות את הנער כמו שכתוב "חנוך לנער עפ"י דרכו ומפרש הגאון מווילנא עפ"י דרכו הפשט שמחנכים אותו לפי הטבע של כל אחד ואחד, התפקיד הראשון של מחנך זה לתת לבחור את הגישמעק בלימוד וגם לתת לו חינוך לתורה וליר"ש.

הגאון הגדול רבי צבי כץ שליט"א ראש ישיבות טל תורה וחזון נחום, נשא שיחה מאלפת בעניין דרכי הנחלת התורה, בין הדברים הזכיר את החשיבות והמשמעות המיוחדת שיש בהנחלת התורה, כפי שפירש רבי מאיר שפירא זי"ע על הכתוב רבי שמעון העמוסני היה דורש כל אתין שבתורה וכו', ופירש זאת דלאחר שהגיע לשיא של יר"ש חשב שכבר מילא את תפקידו בעולם הזה, ועל זה אמר לו רבי עקיבא דהעיקר זה לרבות תלמידי חכמים לחנך את הדורות הבאים לרבות תלמידי חכמים בעולם, וזה תפקיד ואחריות גדולה על מרביצי תורה.

הגאון רבי חיים פיינשטיין שליט"א ראש ישיבת עטרת שלמה פתח את דבריו בגודל מעלת מרביצי התורה והיראה בישיבות והמלמדים בתלמודי התורה שהם כולם חוליות בשרשרת הזהב של מסירת התורה שהחלה עם משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע והם המה אלו הממשיכים במסירת התורה מדור לדור, ועל כן מחד זכותם רבה ועצומה ומאידך מוטלת עליהם אחריות האדירה שבהם תלוי הענין שלא תשתכח תורה מישראל, ואף מוטלת עליהם החיוב האדיר של מסירת התורה של 'ושננתם לבניך'.

הגאון הרב אהרן איראם משגיח בישיבת "רינה של תורה" כרמיאל ומרבני "לב שומע" דיבר ע"כ שבתקופה זו שימוטו מוסדי ארץ, וגם השגרה לא שגרתית. הדבר החשוב ביותר לתלמידים שלנו, הוא, שנהיה שם מובילים ובטוחים. שהישיבה תהיה אי של יציבות, שנהיה שם מישהו ללכת אחריו בבטחה, אנחנו חייבים להיות נוכחים, מובילים ומאתגרים.

ראש העיר אברהם רובינשטיין הביא דברי ברכה לראשי הישיבות והמשגיחים והמשפיעים הרוחניים והביא מהגמ' בעירובין שרואים כמה כל דבר אפילו קטן ביותר גורם לחוסר ישוב הדעת אנו נמצאים בימים שדורות לא ידענו מכזה מצב לאור הווירוס הקיים ויש להרבה בחורים חוסר ישוב הדעת, ולכן לרבני הישיבה יש תפקיד להביא את הבחורים לרגיעה ושלווה שיוכלו ללמוד תורה מתוך שלוות הנפש.

כמו"כ נשמעו הדרכה מעשית מטובי אנשי החינוך בנושא: מה חובתנו כמחנכים בתקופה סוערת ומבולבלת זו ע"י הרב רפאל גריינמן, הרב גואל אלקריף מר"י דרך החיים, הרב שמחה צישנסקי,יו"ר מרכז קוויתי שהתייחס בהרחבה לתחושת ההחמצה וההפסד המלווה, ובצדק, את המחנכים המסורים.

במרכז הקשיבה הודו ראש העיר ולהרב יצחק משה שטיין משגיח בישיבת טל תורה המלווה באופן שוטף את איגוד המנהלים הרוחניים ואת יום העיון על הצד היותר טוב, להרב אברהם פדר מחלקת נוער וצעירים בעירית בני ברק הנותן מענה מקצועי לבני הישיבות, להרב יצחק פריימן מנהל מחלקת קהילות וצעירים על הסיוע התמידי לפעילות המרכז ולהצלחת יום העיון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture