Yonatan Sindel/Flash90

קבינט הקורונה החליט ברגע האחרון: הלימודים לא ייפתחו מחר בערים האדומות – דיון נוסף בחמישי

בתום דיון סוער בקבינט הקורונה, השרים החליטו כי מערכת החינוך לא תפעל בערים האדומות לפחות עד יום חמישי. גלנט תקף: "עצוב על הילדה שהכינה תיק ולא תלך ללמוד בגלל שרירות לב - אנחנו משדרים פאניקה, מקווה שאין פה מניעים לא ענייניים". בערים האדומות: ביתר עילית, עמנואל, רכסים וטבריה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

קבינט הקורונה אישר הערב (שני) פה אחד כי ביישובים המסווגים "אזור אדום", פתיחת שנת הלימודים תדחה, למעט בחינוך המיוחד ולנוער בסיכון – כך נמסר בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות. המוסדות שלא ייפתחו בערים האדומות כוללים: בית ספר יסודי, בית ספר על יסודי, גן ילדים, צהרון, קונסרבטוריון ומרכז העשרה למחוננים.

עוד נמסר כי ביום חמישי צפוי להתקיים דיון נוסף בקבינט בו ידונו בהגבלות נוספות על ערים אדומות. בהתאם לזאת, בערים שעליהן יוטלו סגרים – לא יפתחו הלימודים. על היישובים הנוספים המוגדרים גם כן כאזורים אדומים יתקיים דיון באשר למתווה לפתיחת שנת הלימודים. על פי ההודעה, התקנות יכנסו לתוקף באופן מיידי, כבר ממחר.

בהחלטת קבינט הקורונה שהתקבלה בתום דיון סוער נכתב כי "השיקולים הבריאותיים מחייבים מניעת פתיחת שנת הלימודים באזורים אדומים, ועל כן, נוכח דחיפות העניין, מוצע לעשות שימוש בסעיף האמור ולקבוע כי התקנות יכנסו לתוקף באופן מיידי". ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדת שר החינוך יואב גלנט שתמך בפתיחת כל מוסדות החינוך בכל הארץ – כבר מחר.

גלנט, אוחנה וליצמן נגד גמזו ואדלשטיין

במהלך הדיון בקבינט הקורונה אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי יש קונצנזוס בקרב המומחים לסגור את מערכת החינוך בערים האדומות. בהמשך הסביר גמזו שבגל הראשון סגרו בית ספר בכל פעם שהתגלה מקרה של קורונה וכרגע "אין סיכוי שבערים אדומות לא יימצא לפחות חולה קורונה אחד". לדבריו, הילדים אמנם לא סימפטומטיים, אך הם מקדמי הדבקה וזה עלול להוביל להתפרצות גדולה.

מנגד, גלנט אמר כי "המתווה שקוראים לו 'לומדים בביטחון' לקח בחשבון החמרה בתחלואה ונועד לאפשר לימודים כל עוד אין סגר כללי. לקחנו בחשבון שתהיה תחלואה והשקענו המון כסף כדי לאפשר את זה ולא כדי להיבהל". לדבריו, הוא "לא מבין למה הגענו לסיטואציה הזאת. לא שאלתם אותי על מספרים, אתם הולכים בלי סיבה לשים את הילדים בבית ואחרי דקה הם יהיו ברחובות".

השר יעקב ליצמן הביע תמיכה בעמדת גלנט. בדיון אמר השר אמיר אוחנה: "אם כל הזמן נשחק בהנחיות – הציבור יאבד אמון". השרה מירב כהן הוסיפה: "זה לא הגיוני שאנחנו מקיימים דיון ב-22:00 בערב – פחות מ-12 שעות לפני פתיחת שנת הלימודים. אתמול אישרנו מתווה – והיום שוב דנים בו. זה יוצר חוסר אמון מוחלט". נתניהו הגיב: "כך קבענו מראש, שעל הנקודה הזו נדון ערב לפני הפתיחה".

גלנט אמר במהלך הדיון כי "אני עצוב על הילדה שהכינה תיק ולא תלך ללמוד בגלל שרירות לב". לדבריו, "אנחנו משדרים פאניקה. בתי ספר לא מובילים הדבקה, אלא משקפים הדבקה. הבעיה היא באירועים. אני מקווה שאין פה מניעים לא ענייניים". בסוף הדיון אמר נתניהו שכרגע 95% מבתי הספר ייפתחו, מלבד 24 הערים שהוגדרו "אדומות", וכך גם הוחלט פה אחד בקרב השרים.

בין הערים האדומות: ביתר עילית, עמנואל, רכסים וטבריה

ההחלטה נוגעת ככל הנראה רק למוסדות החינוך לבנות, ולא תלמודי התורה שהחלו כבר את שנת הלימודים בא' אלול. כל מוסד חינוך יפעל בוודאי בהתאם להוראות גדולי ישראל שברדכם הוא הולך, על כן מומלץ להתעדכן הערב או מחר בבוקר כיצד הוחלט במוסד החינוך לומדים בנותיכם. לתשומת לבכם, בין הערים האדומות: ביתר עילית, עמנואל, רכסים וטבריה. יתר הערים והריכוזים החרדים לא ברשימה.

מוקדם יותר היום פורסמו הנתונים של משרד הבריאות המראים כי 23 יישובים מוגדרים "אדומים". רשימת היישובים ה"אדומים" המלאה: דאלית אל-כרמל, טירה. עין מאהל, עמנואל, כפר קאסם, עספיא, לקיה, בין ג'ן, מעלה עירון, אעבלין, כפר ברא, ג'לג'וליה, כפר עזה, אל-בטוף, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, ג'דיידה-מכר, אום אל-פחם, ג'ת, טבריה, ביתר עילית, כפר כנא, רכסים, זמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אחר הצהריים בהצהרה לתקשורת כי "מחר תיפתח מערכת החינוך, זה הישג שהוא לא מובן מאליו בתקופת הקורונה. אנחנו פותחים אותה, זה לא דבר פשוט. יש שם בעיות לוגיסטיות ויש שם בעיות אנושיות. אבל אני בטוח שאנחנו נתגבר על הבעיות האלה ואחרות. זה הישג חשוב מאוד למערכת החינוך של ישראל".

"מכאן אני הולך אל קבינט הקורונה כדי לקבל את ההחלטות הסופיות, הבטוחות ביותר, לפתיחת שנת הלימודים – שישמרו על הילדים שלנו. קבענו מראש שנקבל את ההחלטה לגבי הערים האדומות בערב לפני פתיחת הלימודים, כדי שיהיו כמה שפחות ערים אדומות וכמה שיותר כיתות פתוחות, כי אנחנו דואגים גם ללימוד של הילדים וגם לכלכלה שלנו. לשמחתנו, אני יכול להגיד, ברוב הערים בשנת הלימודים הכיתות ייפתחו, בתי הספר יפעלו", אמר נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה מעולה ברוך ה שלא יפתח ככה הקורונה לא תתגבר בעזרת ה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture