Nati Shohat/Flash90.

אחר האיום שלא יבצעו ניתוחים: עובדי המעבדות הודיעו על חזרה לעבודה

משרד האוצר ונציגי ההסתדרות הכללית הודיעו היום כי בישיבה שנערכה בלשכת יושב ראש ההסתדרות, הגיעו הצדדים למתווה המסדיר את שיפור תנאי שכרם של עובדות ועובדי המעבדות. אי לכך, הסתיימה שביתת עובדי המעבדות. העובדות והעובדים ישובו לעבודתם המלאה בהקדם האפשרי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במסגרת פגישה משותפת בלשכתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הגיעו ההסתדרות, משרד האוצר ומשרד הבריאות, למתווה הבנות. המתווה יגובש סופית בתקופה הקרובה ובו בשורה שתביא לעלייה בשכרם של עובדות ועובדי המעבדות. ההסכם המשפטי ינוסח בהמשך.

בישיבה השתתפו: יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות אסתר אדמון, המשנה לממונה על השכר באוצר אפי מלכין, רכזת בריאות באגף הממונה על השכר ענבל רואי, אור קיים מהאגף הממונה על השכר, יו"ר ארגון עובדי שירותי בריאות כללית פרוספר בן-חמו, מנכ"ל הסתדרות האחיות עו"ד אורי פליישמן, ונציגי שירותי בריאות כללית.

כזכור,בשבוע שעבר הזהיר יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, כי אם לא יימצא פתרון למשבר תוך יממה – יופסקו הניתוחים המתוכננים. חגי אמר כי "שביתת עובדי המעבדות ואי ביצוע בדיקות מקשה על הטיפול בחולים עד כדי סכנת חיים, והוסיף כי הוא מקבל פניות רבות ממנהלי בתי חולים שבהן הם מתריעים מפני מצבים מסכני חיים שאליהם עלולים להיקלע חולים אם השביתה תימשך".

פרופ' חגי קרא לשר האוצר ולשר הבריאות לנהל דיון מרתוני עם עובדי המעבדות כדי להגיע להבנות במהירות ואמר כי אם לא יימצא פתרון תוך 24 שעות, ההסתדרות הרפואית תורה על ביטול ניתוחים מתוכננים וביצוע ניתוחים דחופים ומצילי חיים בלבד. יצוין כי שביתת עובדי המעבדות נכנסת היום ליומה השלישי וכי במסגרתה ניתנים שירותי חירום בלבד במעבדות המשרתות את בתי החולים, ולא ניתנים שירותי מעבדה במרפאות הקהילה.

עובדי המעבדות הפגינו בשבוע שעבר מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות אמרה לקראת ההפגנה: "בשנים האחרונות, ממשלת ישראל ריסקה את המעבדות בבתי החולים ובקופות החולים, ייבשה אותן תקציבית. כשבאה הקורונה ונמצאו פתאום תקציבים, קרה דבר לא נתפס. חומר נהדר לסרטים בהוליווד, במקום להשקיע במעבדות הציבוריות, הוחלט בסתר להפריט את המערך המעבדתי, בלי לספר לציבור. עובדה. ההסכמים שנחתמים עם המעבדות הפרטיות הם הסוד השמור במדינה. אולי נצטרך את עזרת המוסד כדי לפתוח אותם".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הביע את תמיכתו במחאה עובדי ועובדות המעבדות, אשר שובתים מתחילת השבוע: "גרירת הרגליים של הממשלה, במשא ומתן על שכר מכבד ותנאי העסקה הולמים, לעובדי המעבדות – פוגעת בבריאות של כולנו. עובדי המעבדות הינם חוליה קריטית במערכת הרפואית של המדינה, בימים רגילים, וודאי שבימים אלה בהם מדינת ישראל מבקשת להשתלט על מגיפת הקורונה. אני מחזק את ידיה של יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות אסתר אדמון, ואת ידי העובדים. ההסתדרות תעמוד לצד העובדים במאבקם הצודק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture