Oren Ben Hakoon/POOL - Tomer Neuberg/Flash90 - Yonatan Sindel/Flash90

בזה אחר זה: נתניהו, גנץ, ולפיד ימסרו הערב הצהרות לקראת הסגר שיחל מחר ב-14:00

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון יערוך בשעה 20:15 הצהרה מיוחדת לאזרחי ישראל על רקע ההחלטה על הסגר הכללי. ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד ימסור הצהרה בשעה 20:25. גם ראש הממשלה צפוי לשאת הערב הצהרה - טרם ברור באיזה שעה תתקיים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ יערוך הערב (חמישי) בשעה 20:15 הצהרה מיוחדת לאזרחי ישראל על רקע ההחלטה על הסגר הכללי. ההצהרה תתקיים מביתו בהתאם להנחיות הבידוד בעקבות חזרתו מוושינגטון ותועבר בשידור חי כאן ב'חדשות JDN'.. גנץ לא יענה על שאלות.

זמן קצר לאחר מכן, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד ימסור בשעה : 20:25 הצהרה מיוחדת לקראת כניסת ישראל לסגר. בשל מגבלות הקורונה לא תתאפשר כניסת צוותי תקשורת, אך לפיד יענה לשאלות שנשלחו מראש על ידי עיתונאים לדוברו.

בתוך כך, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לשאת הערב הצהרה לקראת תחילת הסגר מחר בשעה 14:00. מלשכת ראש הממשלה נמסר ימסור הצהרה בשעה 20:45 ויתאפשרו שאלות.

הסגר הכללי לשבועיים ייכנס לתוקף מחר ב-14:00 – אלו העסקים המוחרגים
אושר בממשלה: סגר מלא לכשבועיים ממחר – תפילות בחוץ, בי"כ יוחרגו ביו"כ – המסמך המלא
"בלי מהלך חריף נהיה איטליה – אין סיכוי לסגור הרמטי את החסידויות ביום כיפור": כל ההדלפות מהדיון

גמזו: "המלצתי לקבינט לא לסגור את המדינה – הוחלט אחרת ואני מכבד"

לפיד אמר הבוקר כי "כל שרי הממשלה ובעיקר חברינו מכחול-לבן צריכים לשאול את עצמם הבוקר מה הם עושים בממשלה שמפקירה ככה את הציבור. מה הם עושים בממשלה שראש הממשלה שלה עסוק רק בפוליטיקה זולה. מאמין לכם שלא ידעתם שככה זה יהיה, אבל עכשיו אתם יודעים. אנשים הגונים לא יכולים להישאר שם. אתם שותפים למחדל נתניהו".

נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה הלילה: "ידידיי השרים, אני יודע שהשעה מאוחרת, אבל ביותר ממובן אחד אנחנו נמצאים ברגע האמת. הגל השני של הקורונה מכה בכל העולם, הוא מכה גם בנו. התחלואה בישראל עולה, מספר החולים הקשים עולה, לצערי גם מספר המתים. ביומיים האחרונים אנחנו שמענו מהמומחים שאם לא ננקוט צעדים מידיים וקשים אנחנו נגיע אל פי התהום".

"כדי להציל את החיים של אזרחי ישראל נדרש מאיתנו עכשיו להטיל סגר מלא למשך שבועיים – מיום שישי הקרוב ועד מוצאי שמחה תורה. אח"כ נמשיך בשבועיים נוספים של סגר, אני מקווה עם פחות הגבלות, אבל אני אומר מראש, זה תלוי בנתוני התחלואה. ככל שהמצב יאפשר אנחנו נחזור בהקדם לתכנית הרמזור ולניהול שגרת קורונה. המטרה היא להוריד את רמת התחלואה, והמטרה היא בפירוש להציל חיים רבים בישראל".

"הדבר הזה גם נדרש לטובת הכלכלה. מי שחושב שאנחנו יכולים לעבוד עם מגפה מתפרצת, עם תמותה ותחלואה עולה ושהדבר הזה לא ישפיע על הכלכלה – הוא טועה, ואם אנחנו צריכים לפעול ולעשות צעדים קשים, עדיף לעשות את זה בחגים עכשיו, כשהכלכלה נמצאת בהילוך נמוך יותר".

"שני הדברים החשובים ביותר, שהם מעבר להחלטות שאנחנו מקבלים, והם דורשים שיתוף פעולה מלא של כל אזרח ואזרח – שני הדברים הללו הם עטיית מסכות, ואני שמח לראות שבאולפנים עברו לעטיית מסכות, והדבר השני הוא מניעת התקהלויות".

"אנחנו אבל נדרשים לקבל החלטות ומנהיגות פירושה קבלת החלטות קשות, החלטות מתבקשות, החלטות מצילות חיים. אין לנו את הפריבילגיה לדעת שהיינו יכולים למנוע תמותה נוספת ולא עשינו זאת. זאת האחריות שלנו, כנציגי ציבור אנחנו חייבים לפעול עכשיו, ואני אומר לכם לפעול יחד, למען כל אזרחי ישראל", דברי נתניהו.

כזכור, גנץ כינס אתמול התייעצות דחופה עם חברי קבינט הקורונה מכחול לבן, לפני ההחלטה הסופית על הסגר. לאחר ששמע אותם הנחה גנץ לדרוש את זימון אנשי המקצוע הרפואיים לשמוע את עמדתם ולוודא שהם מביעים אותה בצורה פתוחה בקבינט הקורונה ולחדול בהמשך הדיון האובססיבי בסוגיית ההפגנות.

גנץ אמר לשרים: "תתעקשו על טובת האזרחים בבריאות ובעצירת  התחלואה תוך איזון במרכיבי היהדות, הדמוקרטיה, הכלכלה והחברה ואל תתמקדו רק בסוגיית ההפגנות. עיצרו את הדיון חסר הפרופורציה בהפגנות מיד. נקבל את עמדת אנשי המקצוע בנושא החשוב של סגר מלא ומצב חירום. להחלטה שלנו יש  השלכות על חיי אדם ונקבל אותה אך ורק בהתאם לעמדת אנשי המקצוע. רק לפי צורכי השעה בבריאות, ובכלכלה ובעצירת התחלואה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture