Official White House Photo by Tia Dufour

דיווח: טראמפ קיבל חמצן לפני שפונה; הנשיא צייץ: "מרגיש הרבה יותר טוב"

מוקדם בכיר בבית הלבן אמר ש-48 השעות הקרובות יהיו קריטיות עבור הנשיא, חלק מהסימפטומים שלו נחשבים כמדאיגים. זאת לאחר שבתדריך דאגו להבליט שמצבו של הנשיא טוב. דייוח: ה"מקור" הוא לא אחר מאשר ראש הסגל בבית הלבן, מארק מדווז

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיבל אמש בעודו בבית הלבן השלמת חמצן טרם הפינוי לבית החולים הצבאי, וולטר ריד. כך נטען בדיווח בסוכנות הידיעות AP. לפי הדיווח, טראמפ סבל מקשיי נשימה, בשל ירידה ברמת החמצן בדמו. רופא הבית הלבן ד"ר שון קונלי אמר מוקדם יותר שהנשיא כרגע לא מטופל בחמצן, אך סירב לומר אם טראמפ קיבל טיפול כזה, למרות שנשאל על כך כמה פעמים.

בניגוד להצהרת הרופאים בוושינגטון, שאומרים ששלומו של הנשיא "טוב מאוד", ציטטו כתבי הבית הלבן "גורם שבקיא בפרטים" שמתאר מצב שונה לחלוטין. הגורם אמר שחלק מהמדדים של טראמפ ביממה האחרונה היו מדאיגים מאוד, ו-48 השעות הקרובות יהיו "קריטיות" לבריאותו. לפי חלק מהדיווחים אותו גורם הוא מרק מדוז, ראש הסגל של הבית הלבן.

אותו גורם ציין שיש שיפור במצבו של הנשיא מאז שהגיע לאשפוז בבית החולים הצבאי וולטר ריד. "אנחנו עדיין לא בדרך הבטוחה להחלמה מהירה", הוסיף. טראמפ נמצא בקבוצת הסיכון בגלל גילו ועודף המשקל שממנו הוא סובל. "חלק מהסימנים החיוניים שלו לאורך היממה האחרונה היו מאוד מדאיגים", אמר הגורם המעורה במצב, שדיבר בעילום שם.

לפני שהגיע במסוק לבית החולים וולטר ריד פנה טראמפ לאמריקנים בסרטון שפורסם בטוויטר שלו. הוא הודה על התמיכה שקיבל לפני עלייתו למסוק. "אני בדרך לבית החולים וולטר ריד. אני בסדר, אבל אנחנו נוודא שהדברים ממשיכים בדרך הזו", אמר טראמפ. "הגברת הראשונה בסדר גם היא. תודה רבה לכם, אני מעריך את זה ולא אשכח את זה".

לפי הצוות הרפואי שמטפל בנשיא האמריקני בבית החולים "וולטר ריד" בוושינגטון, הוא אינו מתקשה לנשום, וכי הם מרוצים מההתקדמות שלו. לדבריהם, טראמפ אמר להם כי הוא מרגיש שהוא מסוגל לצאת עוד היום מהמרכז הרפואי, אך הם אמרו כי לא ניתן לדעת במדויק מתי ישתחרר מבית החולים. קונלי אמר כי הנשיא החל לקבל טיפול בתרופה רמדסיביר, שאושרה לטיפול בחולי קורונה קשים.

רופא הבית הלבן אמר בהצהרה כי עברו 72 שעות מרגע האבחון של הנשיא, זאת למרות שהנשיא השתתף באירוע ביום חמישי בצהריים. בעקבות תהיות שעלו מדבריו לגבי מועד האבחון, קונלי הוציא בהמשך הודעה נוספת שבה חזר בו מטווח 72 השעות והסביר כי התכוון לשלושה ימים, והתוצאה החיובית הגיעה ביום חמישי בערב.

טראמפ צייץ בטוויטר אחרי הדיווחים כי "הרופאים, האחיות וכל אנשי הצוו בבית החולים וולטר ריד נהדרים, גם צוותים ממוסדות מדהימים אחרים פשוט מדהימים. חלה התקדמות עצומה במאבק בנגיף בחצי השנה האחרונה. בעזרתם, אני מרגיש הרבה יותר טוב". בעקבות הידבקותם בקורונה של כמה סנאטורים בארצות הברית – הסנאט משהה את פעילותו השוטפת עד ה-19 באוקטובר.

בנו של הנשיא, טרמאפ ג'וניור, הודיע שהוא עבר בדיקת קורונה ויצא שלילי. "אני אתן לכך עוד כמה ימים של זהירות ואבדק שוב, ואם אני נקי – אחזור לעבוד כמה שיותר מהר", כתב טראמפ הבן. "תודה רבה לכם שיצרתם קשר בנוגע לאבא שלי, ולשאר משפחתי. זה אומר המון בשבילנו" הוסיף.

על פי דיווחים בכמה כלי תקשורת בארצות הברית, טראמפ קיבל קוקטייל מיוחד של נוגדנים שמטרתו לבלום את התקדמות המחלה. אתמול טען קונלי כי הנשיא "תשוש אך במצב רוח טוב". בשלב זה לא נשקלת האפשרות של העברת הסמכויות הנשיאותיות לסגנו של טראמפ, מייק פנס, שנמצא מוקדם יותר שלילי לנגיף הקורונה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture