צילום: קובי גדעון / לע"מ

קבינט הקרונה מתכנס: ידון במתווה היציאה – ההחלטות הסופיות יתקבלו רק בחמישי

בהתייעצות מוקדמת אצל נתניהו סוכם: הקבינט ידון בנתוני התחלואה, בתכנית יציאה מסודרת לפי שלבים וקריטריונים. ביום חמישי ידונו השרים האם לבצע מהלך מקדמי במסגרתו יפתחו עסקים קטנים ללא קהל, טייק אוואי ומסגרות הגיל הרך. גמזו הביע דאגה מכך שלמרות הסגר נדבקו 3000 איש ביום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר עיכובים, קבינט הקורונה יכונס היום (שלישי) בתום התייעצות ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין והשר יזהר שי. הקבינט צפוי להחליט על מתווה יציאה מהסגר, אך ההחלטות הסופיות בעניין פתיחת מערכת החינוך ובתי העסק יתקבלו רק ביום חמישי.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "בהתייעצות שהתקיימה לפני זמן קצר, עמדו ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, פרויקטור הקורונה ויועצים נוספים על הקושי לקבל כבר עתה החלטות על הקלות בסגר, מאחר שהתחלואה עדיין ברמה גבוהה ומכיוון שעדיין לא ניתן להעריך את השפעות ארועי חג סוכות ושמחת תורה. הוצגו עיקרי חוות הדעת של פרופ׳ דב שוורץ, פרופ׳ ינון אשכנזי ופרופ׳ אלי וקסמן. פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הביע דאגה רבה מכך שלמרות תנאי הסגר נדבקו 3000 איש ביום".

"על כן, בהתייעצות שהתקיימה בין ראש הממשלה, שר הביטחון, שר הבריאות ושר המדע, הוחלט לכנס היום את קבינט הקורונה שידון בנתוני התחלואה, בתכנית יציאה מסודרת לפי שלבים וקריטריונים. בהתאם לנתונים ומגמות התחלואה, ביום חמישי ידון הקבינט האם לבצע מהלך מקדמי בשבוע הבא במסגרתו יפתחו עסקים קטנים ללא קהל, טייק אוואי ופתיחת מסגרות הגיל הרך", לשון הודעת לשכת רה"מ.

כץ נגד נתניהו: לפתוח במיידי את העסקים ללא קהל – לפעול לפתיחה של הגיל הרך

ברגע האחרון: נתניהו רוצה לדחות את ישיבת הקבינט ליום חמישי – גנץ מתנגד

הערים האדומות: מודיעין עילית, ב"ב, ביתר, אלעד, בי"ש, אשדוד ושכונות בי-ם

משרד החינוך: ב-94% מגני הילדים וב-53% מבתי הספר אין חולי קורונה

בהתייעצות מוקדמת שקיים נתניהו הוסכם להביא לאישור קבינט הקורונה את מתווה היציאה של משרד הבריאות תוך השארת האפשרות לבצע הקלות מוקדמות במסגרתן ייפתחו עסקים שאינם מקבלים קהל וגני ילדים בגילאי 0-6. ב'וואלה צוטטו שרים שמעורים בתכני הסיכומים שאמרו כי על הקלות לעסקים קטנים וחינוך לגיל הרך, יוחלט סופית ביום חמישי לאור מצב התחלואה אז.

ההחלטה לאשר את מתווה משרד הבריאות התקבלה לאחר עיכוב של שעתיים בכינוס הקבינט ולחצים של נתניהו ואדלשטיין לדחות את הקבינט ליום חמישי. הפשרה לאור לחצים נגדיים של גנץ ויזהר שי היתה שהקבינט כן יתכנס היום, יאשר את מתווה היציאה של משרד הבריאות. אבל כל ההחלטות שנוגעות להקלות בסגר יחכו ליום חמישי.

ב'חדשות 13' דווח כי בהתייעצות המוקדמת הביע משרד הבריאות חשש שהיעד של 2,000 נדבקים יומיים כתנאי ליציאה מהסגר לא יושג עד יום ראשון, ולכן חלק מהבכירים שם המליצו שלא לאשר היום את ההקלות. במשרד הזהירו כי אם תאושר בקבינט תוכנית שלא תוכל לצאת אל הפועל – הציבור עלול להתבלבל ולהתאכזב.

ב'חדשות 12' דווח כי במשרד החינוך ממתינים להחלטת משרד הבריאות בשאלה אם צריך לחלק את ילדי הגנים לקפסולות. אם יוחלט על חלוקה לקפסולות, ייתכן והחלוקה תהיה דיפרנציאלית על פי רמת התחלואה ביישוב או באזור המגורים. לפי מודל זה, גנים בשכונות ירוקות יפוצלו באמצעות מחיצות ואילו גנים בשכונות אדומות יחולקו בין שני מבנים. במשרד החינוך ביקשו להבין את ההגבלות הבריאותיות והדגישו כי עד אז לא יוכלו לפרסם את מתווה פתיחת מוסדות החינוך לגיל הרך.

בשעות הצהריים הודיע מזכיר הממשלה כי ישיבת הקבינט תידחה עד לסיום ההתייעצות המקדימה, זאת לאחר שבמשרד הבריאות טענו כי הנתונים הקיימים כיום אינם מספיק מדויקים ולכן יש לדחות את הישיבה עד להתבהרות תמונת התחלואה. בכחול לבן התנגדו לדחיית הישיבה והתעקשו לאשר את פתיחת המסחר כבר ממחר. בסיום ההתייעצות המקדימה החליטו השרים לדחות את עמדת משרד הבריאות ולקיים את ישיבת הקבינט במועד המתוכנן.

שר הכלכלה וחבר הקבינט עמיר פרץ אמר מוקדם יותר כי "החלטה על דחית דיוני קבינט הקורונה היא בריחה מהכרעה על אסטרטגיית היציאה והעמקת אובדן האמון מול הציבור. משמעות דחיית הקבינט היא הרת אסון לבעלי העסקים במדינת ישראל המשוועים לחזור לעבודה כבר מחר. חייבים להתחיל לייצר וודאות למשק הישראלי, לפתוח את העסקים שאינם מקבלים קהל ואת מעונות היום והגנים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture