Yossi Aloni/Flash90

קבינט הקורונה אישר את מתווה ההקלות – ההחלטה על ערים אדומות עד מוצ"ש

מיום ראשון: פתיחת מקומות עבודה ללא קהל, איסוף עצמי ממסעדות, פתיחת מעונות יום וגני ילדים, פתיחת הכותל בקפסולות, הסרת מגבלות יציאה מהבית, יבוטל האיסור לבקר בבתים אחרים. הלגבי אזורים עם רמת תחלואה גבוהה יתקיים דיון נפרד בוועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל עד מוצ"ש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום את קבינט הקורונה להחלטה בעניין השלב הראשון של תכנית היציאה. קבינט הקורונה אישר היום (חמישי) עקרונית את הצעת משרד הבריאות וממונה הקורונה לכניסת שלב ראשון בהקלות על הסגר החל מיום ראשון הקרוב, 18.10.20, אלא אם יחול שינוי במגמת התחלואה ואז הדברים ייבחנו מחדש – כך נמסר בהודעה משותפת של משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות

עוד נמסר כי תנאי הסף לפתיחת השלב הראשון: ממוצע 2,000 נדבקים ביום, מקדם הדבקה 0.8. שרי הקבינט החליטו כי "אם בעקבות הפתיחה התחלואה תחמיר ותעלה – נעצור את יישום תכנית היציאה ונחזיר מגבלות". לגבי אזורים עם רמת תחלואה גבוהה יתקיים דיון נפרד בוועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל עד מוצ"ש. הקבינט ישלים את הדיון ביעדים ובשאר מרכיבי התכנית במהלך הימים הקרובים.

על פי ההחלטה, להלן השלב הראשון בתכנית היציאה:

1. אפשרות לפתיחת מקומות עבודה ללא קהל.

2. איסוף עצמי ממסעדות (טייק אווי).

3. פתיחת מעונות יום וגני ילדים בגילאי 0-6, לפי מתווה שיאושר על ידי משרד הבריאות.

4. פתיחת שמורות טבע, גנים לאומיים וחופים.

5. פתיחת רחבת הכותל המערבי (ולהבדיל אלף אלפי הבדלות) וכנסיית הקבר לתפילה במתווה שייקבע ע"י משרד הבריאות, בט"פ ומל"ל לפי קפסולות. כמו כן הר הבית ייפתח.

6. הסרת מגבלות יציאה מהבית.

7. יבוטל האיסור לבקר בבתים אחרים, ובלבד שיעמדו במגבלת ההתקהלות.

8. התקהלויות: במרחב פתוח – עד 20 איש; בחלל סגור – עד 10.

יתר ההגבלות נשארות כפי שהיו. עד מחר הממשלה והקבינט יתבקש לאשר את התקנות הפרטניות בעניינים אלו שיביא משרד הבריאות. "הציבור מתבקש להקפיד על שמירת ההנחיות כדי לאפשר את המשך העמידה בירידת התחלואה בהתאם ליעדים אותם קבע משרד הבריאות. כך ניתן יהיה להמשיך בשלבי ההקלות הבאים", נמסר.

שר הביטחון, בני גנץ, אמר בסיום קבינט הקורונה: "הצבענו לפני זמן קצר בקבינט הקורונה על השלב הראשון ביציאה מהסגר. עשינו זאת כי רוב אזרחי ישראל, מכל המגזרים, משתפים פעולה, נשמעים להנחיות והמספרים בירידה. אנחנו פותחים את העסקים שאינם קולטים קהל, את מסגרות החינוך לגיל הרך, את האיסוף העצמי וגם את החופים והגנים הלאומיים החל מיום ראשון".

"אלו פעולות בסיכון נמוך, ועדיין – המגפה עודנה כאן ואני מבקש מכל אחת ואחד מכם, להמשיך ולהישמע להוראות, להקפיד על עטיית מסכה, על ריחוק אחד מהשני, על היגיינה ושטיפת ידיים. התחלואה בישראל עדיין גבוהה ומאות אנשים מאבדים את חייהם מדי שבוע. כל הסרת הגבלות תעשה אך ורק על בסיס נתונים ומדדים ותעשה ביציאה דיפרנציאלית ביחס למקום ולרמת התחלואה בו. נצא מזה ביחד, נעשה זאת באחריות. ואני קורא לכולם – הפעילו גם את השכל הישר, שימרו על בריאותכם, יקיריכם וסביבתכם", דברי גנץ.

שר האוצר ישראל כ״ץ מברך על החלטת קבינט הקורונה לאשר מיום ראשון פתיחת כל העסקים ללא קהל ואיסוף עצמי ,בנוסף לפתיחת גני הילדים וביטול מגבלת המרחק. "החלטה זו תאפשר לחלק חשוב במשק הישראלי לחזור לפעילות ולמנוע אובדן תוצר בסך 13 מיליארד שקלים וגם לצמצם את מימדי האבטלה. נקווה שבקרוב תהיה ירידה נוספת במיידי התחלואה שתאפשר גם את פתיחת כלל העסקים מקבלי הקהל במדינת ישראל באופן מלא".

שר המשפטים אבי ניסנקורן: "‏בהתאם לקו שהובלנו בקבינט הקורונה, ביום ראשון הקרוב תוסר הגבלת הקילומטר, עסקים שאינם מקבלים קהל ישובו לפעול וגם גני הילדים ייפתחו. כולנו חייבים להישמע להנחיות ולשמור על הבריאות, כדי שנוכל להמשיך ביציאה מדורגת ושקולה של שאר המשק".

שר העבודה והרווחה איציק שמולי על פתיחת הגיל הרך: ״אני שמח שהצלחנו לשכנע את הקבינט בחובה לפתוח את מערכת הגיל הרך. אחוז התחלואה בתוכה אפסי וחייבים להחזירה לפעולה. שחרור מדורג של המשק חיוני אבל לא יקרה אם נמשיך לשתק מאות אלפי הורים לבית. מתווה היציאה מהסגר חייב להמשיך להיות מדוד ומדורג ומבוסס רק על שיקולים אפידימילוגיים, אחרת נמוטט את מתווה היציאה״.

השרה לשוויון חברתי ולגמלאים וחברת קבינט הקורונה, ח״כ מירב כהן, על החלטת הקבינט: "אני יוצאת עכשיו מקבינט הקורונה. ‏אחת ההחלטות הכי חשובות בעיניי שקיבלנו, שהיה לי חשוב לדחוף אלייה: משבוע הבא ניתן סוף סוף לבקר את המשפחה, כמובן תוך הקפדה על ההנחיות. לוודא שההורים והסבים בסדר. ‏לעשות את זה בזהירות: מעט אנשים, שמירה על מרחק, לעטות מסכה והכי טוב להיפגש באוויר הפתוח".

ח״כ ד״ר יפעת שאשא ביטון: "אני מברכת על כך שהקבינט אימץ את רוב ההמלצות של וועדת הקורונה מיום שלישי. החזרת המגזר הפרטי לעבודה, הגנים וחופש התנועה הם נכונים והכרחיים. אני מקווה שעד יום ראשון תאשר הממשלה גם את החזרתה של הרפואה המשלימה ושזוהי תחילתה של דרך חדשה ונכונה ליצירת שגרת חיים לצד הנגיף ובניית אמון מחודש עם הציבור. עלינו לזכור כי עדיין לא ניצחנו את הנגיף ועל כולנו להקפיד על ההנחיות".

מהסתדרות המורים נמסר "לצערנו הרב הממשלה לא השכילה להפיק את הלקחים מהסגר הקודם והיא נחפזת שוב לפתוח מהר את מערכת החינוך ללא התאמת הגנים למצב החדש ותוך התעלמות מהגננות ומעמדות משרד הבריאות. עמדתנו העקבית היא שהמדינה צריכה להחליט מהם התנאים לפתיחת הגנים, כיצד לפתוח ורק אחכ להחליט על פתיחה. ולא להפך. שוב פותחים בגלל לחץ ציבורי, מהר ובלי היערכות מתאימה. אנחנו מזהירים כי בשל חוסר היערכות ומתן פתרונות יתכנו שיבושים קשים בפתיחת הגנים"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture