Nati Shohat/Flash90

אושר: סגר על האזורים האדומים עד רביעי – החינוך לגיל הרך ייפתח • כל הפרטים

האזורים שיישארו בסגר: בני ברק מרחוב ז'בוטינסקי ודרומה, רכסים, אלעד, שכונות רמת שלמה, רמת אשכול, מעלות דפנה ומטרסדורף בירושלים, ביתר עלית ומודיעין עלית ללא אזורי התעשייה. השרים אישרו את פתיחת מערכת החינוך עד גיל 6 ברשויות אלו. דרעי הצביע בעד הסגר על הערים החרדיות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת השרים להכרזת אזור מוגבל אישרה פה אחד את הצעת משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו על הכרזה על ערים אדומות כאזור מוגבל – כך נמסר בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ו'מגן ישראל'. ההכרזה תקפה ל-4 ימים, מיום א' ה- 18.10 עד יום ד' ה-21.10.

עוד נמסר כי חברי ועדת השרים הביעו הערכה על עבודת ראשי הערים והתושבים בערים האדומות ששמרו על ההנחיות והורידו את התחלואה בצורה ניכרת באופן מרשים בערים אדומות רבות. במספר ערים אדומות התחלואה נותרה גבוהה ביחס לתחלואה הארצית, ונציין שגם שם נעשו מאמצים להורדת התחלואה.

לכן החליטה ועדת השרים להמשיך את הסגר עד יום ד' בחצות במספר הערים שנותרו אדומות וזאת כדי לעשות מאמצים נוספים כדי להוריד את התחלואה ובכך להוציא אותן מרשימת הערים האדומות. בהתאם להמלצת משרד הבריאות, ועדת השרים החליטה לאפשר חינוך לגיל הרך בגילאי 0 עד 6 גם בערים האדומות.

האזורים עליהם יוטל אזור מוגבל:

(1) השטח המוניציפאלי של בני ברק מרחוב ז'בוטינסקי ודרומה לו;

(2) השטח המוניציפאלי של רכסים;

(3) השטח המוניציפאלי של  אלעד;

(4) שכונת רמת שלמה בירושלים (רובע 4);

(5) שכונות רמת אשכול, מעלות דפנה בירושלים (רובע 5);

(6) שכונת מטרסדורף  בירושלים (רובע 9).

(7) השטח המוניציפאלי של ביתר עלית (מלבד אזורי התעשייה)

(8) השטח המוניציפלי של מודיעין עלית (מלבד אזורי התעשייה)

תתאפשר כניסה ויציאה מהאזורים המוגבלים לתלמידי חינוך מיוחד, נוער בסיכון ומוסדות חינוך ורווחה שפעילותם הותרה.

כפי שנחשף ב'חדשות JDN', צוות שרים בראשות שר האוצר יתכנס מחר כדי לעגן תקנות שיגנו על עובדים מפני פיטורין וכן הצוות יבחן סיוע נוסף לישובים הללו שיינתן ע"י פיקוד העורף ומשרד הפנים. עוד יצוין כי גובשה על ידי פקע"ר תוכנית לסיוע אופרטיבי לרשויות שהוכרז בהן אזור מוגבל בכל הנוגע להגשת סיוע לחולים ולתושבים ופעולות סיוע להורדת התחלואה.


צפו: סרטון שפרסם נתניהו מוקדם יותר היום

בדיון, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הבהיר כי היציאה מהסגר תהיה איטית והדרגתית. "לא נצא מהר מהר מהסגר, לא נהרוס את מה שהשגנו", אמר בישיבה. הוא אף הדגיש כי "אני אתעקש על זה". לדבריו, "הסגר הייתה ההחלטה הנכונה. אנחנו עוברים במהירות ממדינה אדומה למדינה ירוקה".

בישיבה הטלפונית השתתף גם ראש הדסק החרדי בפרויקט 'מגן ישראל' אלוף (במיל') רוני נומה שהביע חשש ממהומות בערים החרדיות "האדומות" אם לא ייפתחו תלמודי התורה – כך לפי מקורות שהשתתפו בשיחה שצוטט ב'וואלה'. לדבריהם, נומה אמר כי יש "סיר לחץ מסוכן" ביישובים החרדים "האדומים" והוא חושש שתלמודי התורה ייפתחו "באופן פיראטי".

על פי ציטוטים שפורסמו ב'כאן חדשות', נומה הוסיף כי "השטח ביישובים החרדיים מבעבע. מזהיר שייתכן שהדברים יתפוצצו – ולכן לדעתו צריך לפתוח את גילאי 0-6 כדי לתת הקלה למשפחות. יש שם סיר לחץ. יש מקומות שבהם פתחו כבר תלמודי תורה בלי אישור, ולהערכתי רבים ייפתחו – לא משנה מה שאתם חושבים שאתם תגידו. מדובר כמה עשרות אלפי ילדים שיחזרו ללימודים".

לגבי תלמודי התורה לילדים, נומה ציין כי מדובר ב-80-60 אלף ילדים בגילאים 13-6 שילכו ללימודים. בעקבות דבריו, פרץ ויכוח בין ממונה הקורונה למגזר החרדי ובכירי מערכת הבריאות שהשתתפו בישיבה. "זה יהיה חמור מאוד. זה עלול למוטט את כל בלימת המגיפה. זה סיפור דרמטי", אמרו בכירי מערכת הבריאות חזי לוי, שרון אלרעי ורוני גמזו.

עוד דיווח ברק רביד כי ממלא מקום מפכ"ל המשטרה אמר גם כן כי "השטח מבעבע" ביישובים החרדים ועלולות להיות מהומות אם לא ייפתחו גני הילדים בערים "האדומות". שר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה לדבריו של נומה כי "אנחנו מצפים לאכיפה אחידה של ההוראות בכל מקום במדינה". שר הבריאות יולי אדלשטיין הצטרף לדבריו ואמר: "צריך לאכוף ולוודא שתלמודי התורה לא נפתחים".

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו אמר בדיון כי "אני רוצה לפרגן לציבור החרדי שאני אמנם חוטף ממנו לא מעט. קרה כאן שינוי מהותי. בקצב הזה עד רביעי לא יהיו ערים אדומות". ב'גלי צה"ל' דווח כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הצביע בעד הסגר על הערים החרדיות וזכה על כך לשבחים מהשרים האחרים החברים בוועדה. "אחרי כל ההשמצות על הציבור החרדי חשוב שיצא מסר על מאמץ אדיר שם", אמר דרעי.

נתניהו אמר בסיום דיון החלטת ועדת השרים לאזור מוגבל כי "ההחלטה על הסגר הוכיחה את עצמה והביאה לירידה דרמטית בנתוני התחלואה בכל היישובים. עם זאת, נותרו כמה יישובים ואזורים בודדים ברשימת הערים האדומות. אני מעריך מאוד את המאמץ שהתושבים עשו להורדת התחלואה ומקווה שבמאמץ נוסף נוכל להוציא גם את האזורים הללו מרשימת הערים האדומות בהקדם. זוהי המלצת גורמי הרפואה במשרד הבריאות וטוב שוועדת השרים לאזור מוגבל קיבלה המלצה זו פה אחד. נמשיך להיאבק בקורונה כולנו ביחד".

מ'מגן ישראל' נמסר כי "גמזו ונומה מציינים בסיפוק רב את השינוי המשמעותי שחל בערים האדומות ובמיוחד את התנהגות התושבים וראשי הערים הללו. לצד ההישגים בהורדת התחלואה, חשבנו שנכון לאפשר לערים האדומות לנצל את אפקטיביות הסגר כדי להביא לירידה נוספת ברמת התחלואה והבאתם לציון של ערים כתומות, עם כל הקושי הכרוך בכך לרבות התחשבות בצרכים המיוחדים של הגיל הרך בערים אלה. אנחנו קוראים לתושבים ולמנהיגים להמשיך להקפיד על מניעת מפגשים והתקהלויות בימים הקרובים ובמקביל ללכת ולהיבדק על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה ולהוריד את רמת התחלואה".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר בסיום הדיון כי "קיבלנו החלטה קשה אך הכרחית להמשיך את הסגר על שש ערים אדומות עד יום רביעי. בהתאם לכך, הנחיתי את משרד הביטחון, צה"ל ופיקוד העורף להגביר את המאמצים בערים שיישארו תחת מגבלות, לסייע בהסברה, בבדיקות ובהרחבת הסיוע לאוכלוסייה, בכדי שנוכל להוריד את התחלואה ואת המגבלות בהקדם".

"ההחלטה שקיבלנו נסמכת על עמדת הדרגים המקצועיים שהדגישו, כי בשבועות האחרונים, אנחנו רואים שרוב מוחלט של הציבור הישראלי, בכל המגזרים, נשמע להנחיות. לא נרפה, ונמשיך במאמצים בכדי שנוכל להסיר את המגבלות גם בערים שיישארו בסגר כבר בימים הקרובים, בהתאם לנתונים", דברי גנץ.

בנוסף, בהתאם לבקשתו של שר הכלכלה עמיר פרץ, יוקם צוות שיבנה מתווה פיצוי לבעלי העסקים וגם לתושבים. "שיתוף הפעולה של הציבור באזורים האדומים הוא קריטי להורדת התחלואה", מסר השר פרץ. "מה גם שמדובר במספר אזורים מצומצם, כך שאפשר לפצות אותם ביד נדיבה. אני שמח שהוחלט על הקמת צוות ומקווה שבקרוב יוגש מתווה פיצוי לאזורים אדומים בהקדם."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture