חמ"ל הקורונה בבני ברק, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה. צילום: דובר צה"ל

חמ"ל הקורונה בבני ברק לחולים: "אין לנו במה לעזור, תזמינו אוכל מחנויות" • האזינו

בעקבות ההחלטה שלא לפנות למלוניות משפחות של חולים אלא רק את החולים עצמם, מאות משפחות בהן ההורים חולים ומרותקים למיטה נותרו ללא מענה. תושבת העיר ל'חדשות JDN': "מה הם מצפים, שאני יזמין 3 ארוחות ביום, מאיפה בדיוק יש לנו כסף לכזאת הוצאה?"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ביקורת רבה הושמעה על תנאי המחייה במלוניות הקורונה, אולם, כולם הסכימו שכשההורים חולים ומתקשים לטפל בילדיהם, המלוניות הם פתרון טוב לתקופה הקשה. למרות זאת, במהלך חול המועד סוכות התקבלה החלטה בפיקוד העורף שלא לפנות למלוניות משפחות של חולים אלא רק את החולים עצמם. המצב החדש אילץ מאות משפחות בהן ההורים חולים ומרותקים למיטה להישאר עם ילדיהם בבית.

בערים רבות מפעילה הרשות המקומית תוכנית המסייעת למשפחות אלו לעבור את התקופה הקשה, כך בערים רבות פועלת תוכנית 'אנשי חיל' שהתחילה בירושלים והועתקה לערים נוספות ובמסגרתה העירייה ממנה אנשים מתוך השכונות שהם אחראים על בין 30 ל-40 חולים ותפקידם לצור איתם קשר כל יום ולברר מה חסר להם – אוכל, צעצועים לילדים, פינוי אשפה מהבית ועוד.

אולם, מפניות רבות שהגיעו ל'חדשות JDN' עולה כי בעיר בני ברק משפחות אלו סובלות במיוחד בשבועיים האחרונים, זאת משום שהעירייה אינה מציעה כל סיוע למשפחות אלו. משפחות החולים טוענות כי פנו לחמ"ל הקורונה העירוני אך שם דחו אותן ללא כל פתרון. "אנו זוג חולים מאומתים עם שתי ילדים שליליים", מספרת תושבת העיר, "קיבלנו הפניה מרופאה למלונית בשל העובדה שאנו לא יכולים אפילו להכין אוכל לילדים הקטנים".

"התקשרנו לעירייה אך שם דחו אותנו בשלל תירוצים", ממשיכה תושבת העיר לתאר, "בהתחלה אמרו לנו שכבר הפסיקו לפנות למלוניות, אחר כך אמרו שאנו כלל לא רשומים בעירייה כחולים ולבסוף טענו כי מפנים רק אם 100% חולים מאומתים". לדבריה, "המציאות שאין כל עזרה מהעירייה בכל מה שקשור לקורונה היא בלתי מתקבלת. בכל הערים האחרות ידעו לתת מענה לחולים, אך כאן, העיר עם הכי הרבה חולים לא מסוגלים לתת מענה לצרכים הבסיסיים ביותר".

תושבת נוספת משמיעה לנו הקלטה משיחה עם חמ"ל הקורונה בעיר. בשיחה מסבירה לה הנציגה כי אין לעירייה אפשרות לעזור לה לתת אוכל לילדיה על אף העובדה שהיא אינה מסוגלת לעשות זאת בעצמה. אם לא די בכך, בחמ"ל מציעים לה "להזמין אוכל מחנויות". בשיחה עם 'חדשות JDN' היא זועמת, "מה הם מצפים, שאני יזמין 3 ארוחות ביום, מאיפה בדיוק יש לנו כסף לכזאת הוצאה?".

טענה נוספת שהעלו המשפחות על תפקוד העירייה בכל הקשור לקורונה היא שבעירייה מתקשרים למשפחות חולים ומבטיחים שישלחו לילדים משחקים, הילדים מחכים בקוצר רוח, אך המשחקים לא מגיעים גם אחרי שההורים יוצאים מהבידוד. מה שיוצר תסכול אצל הילדים.

"קיבלנו טלפון מהחמ"ל של עיריית בני ברק שהילדים שבבידוד זכאים למשחקים והם שולחים לנו", מספר תושב העיר, "הילדים עדיין מחכים ובודקים כל הזמן אם הגיע. התקשרנו לחמ"ל והם ענו שיש כאלה שמחכים כבר עשרה ימים ומקווים שזה יגיע". לדבריו, "עד שהם מחליטים לתת משחקים, החלטה מבורכת, חבל שמאכזבים את הילדים".

חשוב להדגיש כי בחמ"ל הקורונה של העירייה עובדים אנשים שבאמת רוצים לעזור, אין גם ספק שראש העיר ואנשי העירייה פועלים כדי לספק לתושבים את מה שניתן. אך ייתכן כי בשל ניצול משאבי העירייה בידי משפחות חולים בתחילת המשבר, הוחלט להחמיר את הנהלים בצורה קיצונית מדי.

פנינו לעיריית בני ברק לקבלת תגובה אך שם בחרו שלא להגיב, לכשתתקבל תגובה נפרסמה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture