"אם אפשר לפתוח מקומות עבודה ולקיים הפגנות – מדוע אי אפשר לפתוח את בתי הכנסת"

השרה ינקלביץ' נפגשה עם רופאים חרדים בוגרי תכנית לימודי הרפואה של קרן קמ"ח: "התפקיד שלכם הוא להיות הנציגים שלנו ושל גדולי הדור ולהעביר את המידע הרפואי לציבור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בימים האחרונים הפיצו אנשי רפואה חרדים מכתב ובו תיארו את הנעשה במחלקות הקורונה בבתי החולים, וקראו לציבור להקפיד על הנחיות הבריאות.

השרה ינקלביץ', שפעלה רבות בחודשים האחרונים כדי לסייע לציבור החרדי בתקופת הקורונה שיבחה את אנשי הרפואה החרדים: "ההשתלבות שלכם במערכות הרפואה, היא ברכה לציבור החרדי בתקופה כזאת" אמרה השרה לרופאים הצעירים". לדבריה, "הציבור החרדי צריך לשמוע את הדברים כהווייתם מאנשי רפואה חרדים כמוכם, המתמודדים עם הקורונה בצורה יומית מצד אחד, ומכירים את השפה החרדית ואת הניואנסים החשובים מאידך. התפקיד שלכם הוא להיות הנציגים שלנו ושל גדולי הדור ולהעביר את המידע הרפואי לציבור".

במהלך הפגישה, בה השתתפו גם מרדכי פלדשטיין מנכ"ל קרן ק.מ.ח, עו"ד אברהם יוסטמן סמנכ"ל הקרן ואיציק קרומבי מנכ"ל ביזמקס, התפתח שיח ער בין הרופאים והשרה על יחסה של הממשלה למערכת הבריאות ועל האתגרים שלהם כאנשי צוות רפואי שמייצגים גם את הציבור החרדי שממנו הם באים. הרופאים סיפרו לשרה על שיחות רבות ותידרוכים שהם עורכים בקרב הקהילות החרדיות שמשוועות למידע מקצועי מותאם לשפה החרדית.

מעבר לכך הרופאים הצעירים והשרה דנו גם בשיח הסטיגמות, התגברות השנאה כלפי הציבור החרדי והחסמים החדשים שנוצרים כלפי מבקשי עבודה וצעירים שפונים לשירות הציבורי.

שרת התפוצות ח"כ עומר ינקלביץ': "בתקופה כזו שבה הציבור החרדי מתמודד עם מאבק בריאותי, כלכלי וחברתי קשים בעקבות מגפת הקורונה, זוהי קרן אור מעודדת לפגוש רופאות ורופאים חרדים שמייצגים קבוצה הולכת וגדלה של חרדים שבוחרים להשתלב במקצועות הרפואה. קבוצה של רופאים כמותכם, שצמחו מתוך הקהילה, היא נכס אמיתי להסברת הנחיות הבריאות בצורה הטובה ביותר".

השרה דיברה על חשיבות השילוב של הציבור החרדי בכל תחומי התעסוקה, ובייחוד בתחום הרפואה בימים אלו: "אתם ההוכחה לכך שאין שום תקרת זכוכית עבור חרדים, כי אתם אלו ששברתם אותה. אתם ההוכחה לכך שאורח חיים חרדי לא סותר הצלחה מקצועית ושילוב. דווקא בימים אלו אנו זקוקים לאנשים כמוכם כדי לעשות שינוי שיבלום את שרשרת ההדבקה ויפחית את נתוני התחלואה בערים החרדיות".

השרה ינקלביץ' גם התייחסה בהזדמנות הזו לנושא פתיחת בתי הכנסת ואמרה, "אם אפשר לפתוח מקומות עבודה על פי הכללים ולקיים הפגנות המוניות על פי הכללים – מדוע אי אפשר לפתוח את בתי הכנסת על פי הכללים".

מוטי פלדשטיין מנכ"ל קרן ק.מ.ח: "כשפתחנו את תכנית לימודי הרפואה לחרדים, לא הערכנו כמה השפעה תהיה לבוגרים שלנו על החברה החרדית כולה. כיום, החברה הישראלית כולה קוצרת את פירות ההשקעה. הבוגרים שלנו מתאפיינים במנהיגות ואכפתיות, נוטלים חלק בחזית המלחמה בנגיף הקורונה תוך שהם שומרים בקנאות על הזהות החרדית שלהם ודואגים גם לסייע בשמירה על בריאות הציבור החרדי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture