pixabay

פינוי דירה של נפטר? מהם הדברים שחובה לדעת כשמפנים דירת ירושה

לפני שנציג מה בדיוק עלינו לעשות ובאיזה סדר רצוי לעשות זאת, מוטב להגיע כמה שיותר מהר להחלטה מה עושים עם הדירה עצמה. כלומר, האם אנחנו רוצים להשתמש בה בעצמנו, האם אנחנו רוצים למכור או להשכיר אותה. ככל שנגיע להחלטה מהר יותר, כך נוכל לקדם נקודות אחרות בעניין, כלומר נדע איך לפעול וכיצד עלינו לעשות זאת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אחרי שמסתיימת השבעה, עלינו להחליט מה לעשות עם הדירה והרכוש שהשאיר אחריו האדם ממנו נפרדנו זה עתה. אנחנו יכולים לקחת את הזמן ולחכות עד סוף השלושים, כפי שעושות לא מעט משפחות, אך חשוב שנגיע להחלטה כמה שיותר מהר, על מנת לא לבזבז זמן יקר, זמן שיעלה לנו גם בכסף.

באופן טבעי, אם מדובר באדם קרוב אלינו, הורים, אחים או בני משפחה אחרים, ייתכן מאוד שנידרש לפעול על מנת שנוכל להשתמש בדירה בעצמנו, שכן אנחנו היורשים של חפצי הדירה, באופן בלעדי או בשיתוף עם אנשים אחרים. על מנת שנוכל להשתמש בדירה בצורה מעשית, יהיה עלינו לבצע שורה של מעשים שנעשה לאחר סיום השלושים.

לפני שנציג מה בדיוק עלינו לעשות ובאיזה סדר רצוי לעשות זאת, מוטב להגיע כמה שיותר מהר להחלטה מה עושים עם הדירה עצמה. כלומר, האם אנחנו רוצים להשתמש בה בעצמנו, האם אנחנו רוצים למכור או להשכיר אותה. ככל שנגיע להחלטה מהר יותר, כך נוכל לקדם נקודות אחרות בעניין, כלומר נדע איך לפעול וכיצד עלינו לעשות זאת.

שלבים בפינוי דירת נפטר

ביטול כל ההתחייבויות הממומנות הקיימות בדירה

 

השלב הראשון צריך להיות ניתוק של הדירה לחיבורים חיצוניים. הכוונה היא לניתוק גז, מים, אם יש צורך אז להודיע על ביטול מנוי בחברת כבלים או בחברות אחרות. יש לנתק גם את האינטרנט וגם את הטלפון.

הסיבה היא מאוד פשוטה, אם לא ננתק, אנחנו נצטרך להמשיך ולשלם את החשבונות השונים, דבר שאין בו צורך. לשם כך אגב, רצוי לבדוק לאן בדיוק הדירה מחוברת, בכל אספקט שהוא. אפשר למצוא חשבונות ומסמכים אחרים שיעידו על כל. ישנם חברות שיידרשו לראות תעודת פטירה, על מנת לאמת שבאמת ניתן לנתק את הדירה.

בכוונה לא ציינו ניתוק חשמל, מוטב להשאיר את זה לסוף, גם בשביל שתוכלו להשתמש בדירה בצורה נוחה בזמן שאתם מסדרים אותה ומפנים את הריהוט ושאר הפריטים, וכן, אם תרצו להציג את הדירה בפני לקוחות פוטנציאליים לרכישה או השכרה, יהיה נכון שתוכלו לעשות זאת באור ולא בחושך.

בדיקה האם קיימות חובות בדירת הנפטר?

השלב השני, הוא בירור כולל של חשבונות, חובות שיש לשלם, בין אם זה ועד בית או כל דבר אחר. ישנם דברים שאינם קשורים ישירות לדירה אך מגיעים אליה, למשל מנוי לעיתון. גם פה רצוי לברר, ליצור קשר עם שירות לקוחות ולבטל אותו או להעביר את המנוי לכתובת אחרת.

השלב השלישי הוא השכרת שירותיו של בעל מקצוע, לצורך פינוי הדירה. מדובר על פינוי באופן מקצועי, על ידי גורמים בעלי ניסיון וידע בתחום, גורמים שיש להם את הכלים והמכשור הרלוונטי. לשם כך, חשוב להסביר להם מה אתם רוצים להשאיר בדירה (אם יש פריטים כאלה), מה אתם רוצים לפנות, האם אתם מעוניינים, למכור, לתרום, האם אתם מעוניינים להעביר פריטים מסוימים לדירה שלכם ועוד.

חשוב להעסיק בעל מקצוע, שכן הוא ידע כיצד לבצע את המיון, אריזה ופינוי בצורה מקצועית ונכונה, וכן הוא יהיה מסוגל להשקיע בכך את הזמן הדרוש. מוטב לא לעשות זאת לבד, מאחר ואנחנו נתקשה לבצע זאת פיזית ואפילו רגשית.

השלב הרביעי, תיקון הדירה. זה שלב שחברות אשר מתמחות בפינוי דירה מציעות, והוא נועד לתקן חורים ובעיות קלות אחרות שנוצרות בדירה או מתגלות אחרי פינוי הרכוש. חשוב לבצע זאת, על מנת שיהיה ניתן לחזור ולהשתמש בדירה בצורה סדירה. זה נכון, בוודאי אם רוצים למכור את הדירה או להשכיר אותה. צוות החברה ידאג גם לנקות את הדירה היטב, בשביל שיהיה ניתן להיכנס אליה בצורה שלווה.

השלב החמישי מתייחס לניתוק חשמל אם יש צורך בכך, או החלפת משתמש. זאת על מנת שלא נצטרך לשלם הוצאות גבוהות מבלי שאנחנו עושים שימוש בחשמל. אם מישהו נכנס להתגורר בה, אז עליו לבצע החלפה של שם חשבון, בשביל שהוא יוכל להתחיל לשלם עבור החשמל בעצמו.

נקודה אחרונה, חשוב מאוד שכל התהליך יתבצע בצורה מסודרת, מאורגנת, רצוי מאוד לבדוק כל דבר ודבר, וכן לעשות את זה כשאנחנו יודעים מה המטרה שלנו. כך נוכל להגיע אליה מבלי שנצטרך לחזור אחורה או להתחרט על החלטות שקיבלנו, מבלי שיש לנו אפשרות לתקן אותן בעתיד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture