ליקויים חמורים ברוב הממדי"ם שנבנו במדינת ישראל

בשעה שהעורף מופגז ומליון וחצי איש מסתתרים בממדי"ם, מפרסמת חברת הדס ביקורת מבנים, ביקורת נוקבת נגד הקבלנים שמזלזלים בהוראות הבטיחות על חשבון חיי אדם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בממ"דים רבים שנבנו בשנים האחרונות יש ליקויים חמורים, כך עולה ממחקר שביצעה חברת הדס ביקורת מבנים, אחת החברות הבולטות בשוק השמאות המבצעת הערכות שווי לרוכשי דירות ולבנקים. המחקר הקיף 2,135 ממ"דים בטרם פרסם את תוצאותיו.

קרא עוד:

[postim]

מהמחקר עולה כי ב־75% מהדירות שנבדקו נמצא ליקוי אחד או יותר בממ"ד, זאת אף שהרשויות אמורות לאשר איוש בתים ודירות רק לאחר בדיקות תקינות של המרחבים המוגנים.

לפי המחקר שפורסם ב'כלכליסט', התגלו ליקויי בנייה בכ־1,600 ממ"דים שנבנו בכל רחבי הארץ בשנים 2008–2012. בנוסף בחן הסקר 500 מקלטים בבניינים ישנים ו־350 מהם הוגדרו כבלתי ראויים לשימוש. לרשימת ליקויים זו נכנסו רק כאלה המוגדרים כליקויי בנייה שבהם אשם הקבלן, ולא ליקויים שנגרמו על ידי הדיירים כמו קידוח בקירות, התקנת מזגנים לקויה וחציבה בקיר, למשל.

הנתונים החמורים מעלים את השאלה כיצד ייתכן כי קיימת שכיחות כה גבוהה של ליקויים בתחום זה, אף שהדירות אושרו למגורים על ידי הרשויות. כדי לקבל אישור לאכלוס הבניין (טופס 4), על הקבלן לאפשר לשורה של גופים ממונים על בחינת תקינות המבנה לבדוק אותו עד לקבלת אור ירוק מכל אחד מהם. רק לאחר מכן יכולה העירייה לאשר את האכלוס. קבלנים נוהגים לטעון כי המרחבים המוגנים עוברים את כל המבחנים של הגורמים הרלבנטיים: הג"א, מהנדסי ערים והוועדה המקומית.

החלונות בממ"ד צריכים לכלול חלון פלדה חיצוני אשר תפקידו למנוע פגיעות הדף וחדירה של רסיסים וחלון אלומיניום פנימי, שנועד למנוע חדירת גזים. המחקר מעלה כי ב־40% מהממ"דים שנבדקו נמצאו ליקויים בחלונות הממ"ד. מטעמי חיסכון, קבלנים מתקינים בחדר חלונות העשויים מאלומיניום עם פינות מחודדות אשר מהוות סיכון לילדים בשל גובהם הנמוך. הגומי המורכב סביב החלון מתפרק ואיכות ההרכבה או המוצר לוקה בחסר. נמצאו מרווחים אסורים בין מסגרת האלומיניום לבין המשקוף. במקרים רבים נמצא קושי רב להזיז את חלון הפלדה, לעתים עד חוסר יכולת לסגור אותו לחלוטין. תיקון ליקויים אלה מגיע להיקף של אלפי שקלים לממ"ד.

התקנות בתחום ההתגוננות בבתים מגבילות כיום את עובי הטיח בתוך הממ"ד, שכן טיח עבה מדי עלול לעוף בעת הפצצה ולפגוע ביושבי הממ"ד. הציפוי הפנימי של הקירות ותקרת הממ"ד לא אמור להיות עבה יותר מ־2 מילימטר. המחקר מעלה כי ב־29% מהממ"דים נמצאו ליקויי ציפוי טיח פנים. מדובר בעיקר בתוצאה של החלטת קבלנים לחסוך כסף ואנרגיה. לצורך בניית בטון מוחלק יש הכרח להשתמש באלמנט טפסנות (תבניות יציקה) יקר, וכך נעלמים האלמנטים הללו מהממ"דים בבתים רבים.

תקנות בניית הממ"דים קובעות כי על דלת ממ"ד להיפתח כלפי חוץ כדי למנוע הפרעה או סיכון בפתיחת הדלת. נתוני הדס מעלים ליקויים בתחום זה ב־27% מהמקרים שנבדקו. דלתות שחוסמות את מעבר המסדרון גורמות לרבים להסיר אותן.

במרבית המקרים, על פי הנתונים, הקבלנים מצרים את הדלת או מסירים אותה לגמרי כדי ליצור מראית עין של חדר רגיל ולא להפריע לתנועה במסדרון הבית. מדובר בליקוי בנייה יסודי שלא ניתן לתקנו, הגורם לירידת ערך הדירה בעת מכירתה. ליקוי נפוץ נוסף הוא חוסר התאמה בין כנף הדלת למסגרתה, אשר גורר בעיות איטום ותפעול של הדלת. במרבית המקרים, יש הכרח להחליף את הדלת, בעלות שנעה סביב 2,000 שקל.

מקור: פתרונט – הכל על נדל"ן לציבור החרדי

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים…!!!
כנראה רוצים להזכיר לנו את זה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture