Yonatan Sindel/Flash90

"פוגע בהמוני יהודים": סערה במערכת הפוליטית בעקבות פסיקת בג"ץ

ביהדות התורה אמרו בעקבות פסיקת בג"ץ כי הם ידרשו את פסקת התגברות כדי לעמוד בפני האקטיביזם השיפוטי, שפוגע בהמוני יהודים בארץ ובעולם ומאיים לקרוע אותנו מבפנים. בלי זה לא ניכנס לשום קואליציה". גם בש"ס זועמים על ההחלטה. גדעון סער: "נלמד את פסק הדין והשלכותיו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בשעה האחרונה המערכת הפוליטית רועשת בעקבות פסיקת שופטי בג"ץ שהורו למדינה להכיר ב'גיורים' הרפורמים והקונסרבטיביים, לעניין חוק השבות. משמעות ההחלטה היא כל אדם שיעבור את ה'גיור' בצורה הלא הלכתית הזו, ייחשב על פי המדינה כיהודי.

ראשי 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני והשר יעקב ליצמן אמרו בתגובה: "החלטת בג"צ להכיר לראשונה בגיור רפורמי וקונסרבטיבי בישראל הינה הרת אסון למשמעות המונח מדינה יהודית. במשך כל הדורות ידע עם ישראל להכיר בדתו ובאמונתו ללא זיופים וחיקויים, וכך זה יימשך גם לעתיד".

"יהדות התורה תדרוש את פסקת התגברות כדי לעמוד בפני האקטיביזם השיפוטי, שפוגע בהמוני יהודים בארץ ובעולם ומאיים לקרוע אותנו מבפנים. בלי זה לא ניכנס לשום קואליציה".

שר הפנים אריה דרעי אמר בתגובה: "החלטת בג"ץ להכיר בגיורים רפורמים וקונסרבטיביים מוטעה, מצערת מאד ותגרום מחלוקת וקרע קשה בעם. אני מתחייב לתקן את החוק כדי שרק גיור על פי ההלכה יהיה מוכר במדינת ישראל".

ח"כ יעקב טסלר על החלטת בג"ץ: "החלטת בג"ץ להכיר בגיורים הרפורמיים מהווה קפיצת מדרגה חמורה של התערבות הבג"ץ בנושאים הלכתיים מובהקים. הבג"ץ מנצל את שלהי ימיה של הכנסת, בה אינה יכולה לחוקק את חוק הגיור כדי לנעוץ טלפיו בקדושת הגיור. נושאים הלכתיים דתיים אינם יכולים להיות מוכרעים במערכת שפיטה חילונית".

מסיעת ש"ס נמסר כי "ההחלטה להכיר בגיורים הרפורמים והקונסרבטיבים היא פגיעה אנושה בצביונה היהודי של המדינה והרס מוחלט של הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה שקיים למעלה מ-70 שנה. החלטה מקוממת זו פוגעת באחדות העם ומהווה ביטוי נוסף לניתוק החמור של שופטי העליון מרוב העם בישראל, שמאמין במדינה יהודית ורוצה לשמור על היהדות על פי המסורת הנהוגה מזה אלפי שנים. ש"ס תיזום ותקדם חוק שיבטל החלטה זו ותתמוך בחקיקת פסקת ההתגברות שתמנע מבג"צ להתערב שוב בנושא זה", לשון התגובה.

ארגון 'צהר' מסר בתגובה להחלטה כי "העסקנים שביקשו להשתלט על שערי הכניסה לעם היהודי גרמו להחלטת בג"ץ, אפשר עדיין לתקן ולאפשר לרבני ערים ומועצות מקומיות לגייר כפי שהיה מקובל מאז ומתמיד, תוך מתן מקום למגוון הדעות בעולם הרבני".

ח״כ משה ארבל אמר בתגובה להחלטת בג״ץ הגיורים: ״כבוד ראש הממשלה נתניהו! פסיקת בית המשפט מהיום מבטלת לחלוטין את ההישג האדיר שלך בהקמת גדר ההפרדה בדרום למניעת מסתננים. מהיום כל מסתנן מסודן ואריתראה יוכל לשלם ״בקשיש״ לרבאיי רפורמי בדרום תל אביב ולקבל אזרחות מכח חוק השבות".

"רק קידום מיידי של חוק גיור ממלכתי שהגשתי בשליחות השר דרעי תעצור את התופעה המסוכנת הזו. גרירת הרגליים בנושא משך כל שנות כהונתך הביאה עלינו את הפסיקה הרעה הזו".

ימינה בתגובה להחלטת בג"צ:"פעם נוספת בג"צ מתערב בהחלטות הממשלה ושוכח את תפקידו. ההכרה של מדינת ישראל בגיור תיקבע על ידי נציגי העם שנבחרו באופן דמוקרטי, ולא על ידי משפטנים. מתווה ניסים היה ונשאר הדרך הנכונה להסדיר את סוגיית הגיור בישראל. נדאג למסד בחוק את הליכי הגיור".

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ, בתגובה לפסיקת בג״ץ כתב בחשבונו האישי בטוויטר: "דרעי, בנט, ליצמן, סמוטריץ׳ ושאר הכופים: אין לכם מונופול על היהדות. ומעכשיו גם אין לכם את המפתח היחיד לכניסה לישראל. ‏צעד חשוב בפירוק המונופול האורתודוקסי על חיינו. בשורה גדולה לאזרחי ישראל ולעולם היהודי כולו".

גם יאיר לפיד מברך על פסיקת בג"ץ הערב: "ישראל צריכה להשוות באופן מלא את זכויות כל זרמי היהדות – אורתודוקסים, רפורמים וקונסרבטיביים. כולנו צריכים לחיות פה יחד מתוך סובלנות וכבוד הדדי". גם איווט ליברמן מיהר לברך על הפסיקה.

ממפלגת תקווה חדשה של גדעון סער נמסר: פסק הדין של בג״צ הוא תוצאה של חוסר יכולת קבלת ההחלטות של ממשלת נתניהו במשך למעלה מעשור בנושא, המאפיינת את התנהלותה בכל התחומים. וועדת נסים, שמונתה ע״י נתניהו, הציעה מתווה הגיוני לפתרון – אך גם לאחר המלצותיה נתניהו נמנע אפילו מדיון ומקבלת החלטות בנושא. עתה נלמד את פסק הדין והשלכותיו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ארגון והר חושף שוש ושוב את טיבם האמיתי של העומדים בראש הארגון הזה.
למעשה הם מביעים תמיכה בפסיקה הניפסדת של בית המשפט הנמוך הזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture