Yossi Aloni/Flash90

למרות החשש מחדירת המוטציות לארץ: ישראלים ישובו – בלי וועדת חריגים

משרד הבריאות התנגד, אבל השרים אישרו כי ישראלים יכולים לשוב ארצה • לפני כן הזהירו פרויקטור הקורונה וראש שירותי הבריאות כי המתווה לא ימנע את כניסת המוטציות לארץ: "מבצע החיסונים עלול ללכת לפח" • 3,000 ישראלים ייכנסו מידי יום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

קבינט הקורונה אישר היום (שלישי) צמצום משמעותי של פעילות ועדת החריגים – והגבלתה ליוצאים מישראל שאינם מחוסנים בשתי מנות בלבד. ישראלים המבקשים לשוב מחו"ל, יכולים לחזור ללא צורך באישור – בכפוף למגבלה של עד 3,000 נכנסים מדי יום.

ההחלטה המלאה:

1. לאפשר כניסת עד 3,000 אזרחים ישראלים ביום החל מיום א' (ה-7.3.21) ע"פ מתווה תעופתי ובהיקף טיסות שיקבעו ע"י משרד התחבורה בתיאום עם משרד הבריאות. (כניסת עולים חדשים תימשך במתכונת הקיימת). מספר זה יכלול גם את העוברים במעברים היבשתיים, בהתאם לתיאום שיבוצע בין שרת התחבורה ושר הפנים. שרי התחבורה והבריאות ימסרו דיווח בכל ישיבת קבינט ובהתאם לצורך ימליצו על שינויים.

2. לחייב ישראלים החוזרים מחו"ל בבידוד ביתי ע"פ הנחיות משרד הבריאות לרבות בעניין הבדיקות המקדמיות, מלבד אזרחים מחוסנים או מחלימים שגם הם יידרשו לעבור בדיקות.

3. לאכוף את הבידוד הביתי בצורה ממוקדת ע"י משטרת ישראל ולתעדף את משימת אכיפת בידוד לחוזרים מחו"ל בעדיפות עליונה.

4. להקצות למשטרת ישראל את המשאבים הנדרשים לביצוע משימת האכיפה בדגש על תוספת עד 660 פקחים עובדי מדינה בתיאום עם המשרד לבט"פ.

5. להמשיך ולקדם את האמצעים הטכנולוגיים ואת החקיקה הנדרשת לשימוש בהם לאכיפת בידוד ביתי.

6. להפעיל מלוניות בידוד לטובת אזרחים אשר אינם יכולים לקיים בידוד ביתי.

7. לאפשר לאזרחי ישראל מחוסנים לצאת מישראל במגבלת היקף הטיסות שיקבע ע"י שרת התחבורה ותוך עמידה בתנאי משרד הבריאות, ובמקביל להפעיל ועדת חריגים ליציאה מישראל שתדון בבקשות של אזרחים המבקשים לצאת שאינם מחוסנים.

8. ועדת ההיתרים הקבועה לטיפול בבקשות של מי שאינם אזרחים ישראלים תמשיך לפעול בראשות משרד הפנים.

9. יוקצה תקציב למשימות משרד התחבורה הקשורות להחלטה זו בתיאום עם משרד האוצר.

10. יוכשרו שדות תעופה נוספים לייעול התהליך בהתאם לצורך ובתיאום עם משרד האוצר.

11. תתבצע עבודת מטה של משרדי הבריאות, התחבורה והתיירות בעניין כניסה עתידית של תיירים מחוסנים, שתובא בבוא העת לאישור הקבינט.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הזהירה בדיון מפני פתיחה לא בטוחה של נתב"ג: "אני מבינה את הרצון להחזיר את כולם אבל חייבים להבין את הסיכון", אמרה. "אם נשים בצד אחד של המשוואה כניסה עם בידוד במלונית שלא יעבוד בשל הכמות, ובצד השני בידוד עם אכיפה של המשטרה – לא נהיה במקום טוב. אנחנו יודעים שהאכיפה הזו מוגבלת. אנחנו חייבים כלי טכנולוגי שעוד אין לנו אותו וגם צריך חקיקה".

אלרעי-פרייס הוסיפה: "חייבים לראות איך האנשים שרוצים להחזיר פנימה יהיו בעוד אכיפה שהיא לא רק משטרה. יש הרבה וריאנטים – כמו הניו יורקי שכבר גילינו בישראל – אנחנו לא רוצים למצוא את עצמנו בעוד חודש אומרים 'איך הכנסנו בלי פיקוח ובלי אכיפה וקרתה פה קטסטרופה' וכל מבצע החיסונים הגדול ילך לפח. בואו נחזיר את כולם אבל נוודא בידוד ונפעיל אפליקציה שתוכל לפקח באמת על הבידוד".

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הביע בקבינט התנגדות למתווה, וטען כי "זה לא נותן מענה לסיכון. אנחנו לוקחים סיכון בכניסה של אנשים לארץ". לכן, דרש כי צריך לקבוע שגם מחוסנים עוברים בדיקת קורונה בהגעתם לנתב"ג.

השר אריה דרעי אמר במהלך הדיון כי "אי אפשר לסגור הרמטית את השמיים בפני לא ישראלים. יש מקרים בעייתיים ביותר שצריכים לקבל תשובה. ועדת החריגים אישרה בשנה האחרונה גם כניסה לארץ של דיפלומטים. צריך לבחון את זה".

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "‏אנחנו פותחים את השמיים לישראלים לקראת הבחירות. צריך להודיע למי שחוזר ארצה שהוא צריך להציג בדיקות שליליות מלפני ההמראה וגם אחרי הנחיתה, כך נוכל לוותר על ועדת החריגים".

היא הוסיפה, "בהתנגשות בין הערכים של הזכות לבחור לבין הסכנה לחיים, הסכנה גוברת. אם אין לנו יכולת בידוד ואכיפה, ואנחנו לא יודעים להביא חוק תוך יום שיחייב את הבידוד, לא צריך לקדם את המתווה ולפתוח את השמיים. בלי בידוד ואכיפה – אין מתווה".

בסופו של דבר, כאמור, למרות התנגדות משרד הבריאות וממונה הקורונה, החליטו שרי הממשלה לאשר את המתווה שיאפשר את פתיחת השמיים ותייתר את פעילותה של וועדת החריגים כמעט לחלוטין.

שר הביטחון בני גנץ מסר בתגובה להחלטה: "מברך על קבלת דרישת שרי כחול לבן לביטול ועדת החריגים בנתב"ג, הכנסת כלל הישראלים השוהים בחו"ל לארץ לפני הבחירות והמשך קבלת כלל העולים לארץ".

"בנוסף, כפי שהצעתי, מחוסנים לא יצטרכו בידוד אלא בדיקה שלילית לאחר הנחיתה ויוכלו גם לצאת לחו"ל, ובכך נמשיך לעודד את מתווה "התחסנת- נכנסת" ואת מאמץ החיסונים".

גנץ הוסיף, "אנחנו בימים קריטיים ואסור להיות שאננים- לכן דרשנו ואישרנו גם תגבור של האכיפה נגד מפרי בידוד ונמשיך לפעול למען בריאות הציבור, לסייע באמצעות מערכת הביטחון ולהקפיד שזכויות דמוקרטיות בסיסיות של אזרחי ישראל נשמרות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture