דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

נתניהו בנאום תקיף: "איך אפשר לתת אמון בידי מי שהונה את בוחריו"

בנאומו החריף התייחס נתניהו לאסון שעלולה להוביל הממשלה שהוקמה שלא בתמיכת העם: "באיראן חוגגים היום כי הם מבינים שמהיום יש ממשלה חלשה ורופסת שתיישר קו עם תכתיבי הקהילה הבינלאומית". עוד אמר: "התנגדתם לבחירות ישירות כי אתם יודעים שאני מביס כל אחד מכם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (ראשון) במליאת הכנסת במהלך הדיון בו הציג ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט את את ממשלתו. בנאומו החריף התייחס נתניהו לאסון שעלולה להוביל הממשלה שהוקמה שלא בתמיכת העם אלא בתרגיל פוליטי מביש: "באיראן חוגגים היום כי הם מבינים שמהיום יש ממשלה חלשה ורופסת שתיישר קו עם תכתיבי הקהילה הבינלאומית". נתניהו הוסיף: "יש לי מסר בשבילם: לאופוזיציה בישראל יהיה קול ברור וחזק".

ראש הממשלה הוסיף: "איך נגן על ההתיישבות כשרוב חברי הממשלה המיועדת בעד עקירת יישובים?". נתניהו הוסיף: "אנחנו מוסרים לכם כלכלה במצב טוב יותר מרוב כלכלות העולם. כיווצנו את הגירעון, הורדנו את האבטלה והחזרנו את הצמיחה. אבל מניסיון העבר, וחזרתי פעמיים מהאופוזיציה, בכל פעם כשאנחנו חוזרים לשלטון אנחנו צריכים לתקן את הנזקים של קודמינו. מצד שני, לא הכל שחור, יש לכם שר אוצר נקי כפיים ובר לבב שבוודאי יפעל רק לפי האינטרס הלאומי. יש לי רק בקשה אחת: תשתדלו לקלקל כמה שפחות כדי שנוכל לתקן אותה כמה שיותר מהר כשנחזור".

"איך אפשר לתת אמון בידי מי שהונה את בוחריו בהונאה הגדולה בתולדות המדינה", תהה ראש הממשלה. "בנט התחייב פעם אחר פעם שלא ישב עם השמאל ועם רעמ. ערב הבחירות הוא הבטיח שבשום תנאי לא יתן את ידו להקמת ממשלה בראשות לפיד". נתניהו הוסיף: "על זה נאמר בתהילים: ״פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר״. וגם השיר בן זמננו של להקת גזוז: מילים יפות ללא כיסוי, והבטחות ללא גיבוי, והסוף תמיד חסר סיכוי".

"אם המצביעים של בנט היו יודעים מה שהוא סגר עם לפיד עוד לפני הבחירות הוא לא היה עובר את אחוז החסימה ולא היה פה היום בכנסת", אמר ראש הממשלה. "בנט הוליך שולל מאות אלפי מצביעי ימין והעביר את קולותיהם לשמאל. הוא בונה על כך שהציבור ישכח. אבל הציבור לא ישכח את תרגיל ההונאה הזה ויבוא חשבון איתו ועם חבריו בקלפי".

"בנט וחבריו הם פייק ימין וגם הציבור יודע את זה. יש צדיק אחד בסדום הזאת. ח״כ עמיחי שיקלי. הוא היחיד מבין חברי הכנסת של הימין המדומה, היחיד שנשאר נאמן לעקרונותיו. לא הוא העריק, אתם חברי ימינה, אתם העריקים!", בשלב זה נשמע ומחיאות כפיים באולם המליאה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף במליאת הכנסת: "ההישגים שלנו הפכו את מדינת ישראל ממדינת שוליים לכוח עולה בזירה העולמית, זו הדרך שלנו, שלי ושל חברי למחנה הלאומי וחבריי לימין האמיתי. ואם נגזר עלינו להיות באופוזיציה נעשה זאת בגב זקוף עד שנפיל את הממשלה המסוכנת הזו ונחזור להנהיג את המדינה בדרכנו."

עוד אמר: "התנגדתם לבחירות ישירות לראשות הממשלה רק כי אתם יודעים טוב מאוד שבבחירות כאלה אני מביס כל אחד מכם. אתם אלה שהכנסתם את ישראל לסחרור פוליטי של דורות בכך שקבעתם ראשונים שמי שיש לו 6 מנדטים יכול להיות ראש ממשלה בישראל. כל הסקרים בלי יוצא מן הכלל מראים פעם אחר פעם שרוב הציבור רוצה אותי כראש ממשלה – ולא אתכם!".

"אתם קוראים לעצמכם שומרי הדמוקרטיה אבל אתם כל כך מפחדים מהדמוקרטיה שאתם מוכנים לחוקק חוקים פאשיסטים נגד מועמדותי, נוסח צפון קוריאה ואיראן, כדי לשמור על המשטר שלכם. בעוד אני נלחם באיראן אתם מביאים חוקים מאיראן. ממשלה שמדירה 56 מנדטים של ימין אמיתי היא לא ממשלת אחדות. זאת ממשלה רעננה-מראענה".

ראש הממשלה הוסיף: "מבחינתכם ביקורת מהימין היא תמיד הסתה אבל הסתה מהשמאל עם חבלי תלייה זה תמיד חופש הביטוי. זה לא יעזור לכם. לא תשתיקו את מצביעי הימין ולא תשתיקו אותי!".

"אינספור פעמים יכולתי להתאתרג כמו כמה מקודמיי ולעקור יישובים כדי לזכות למחיאות כפיים באולפנים. במשך חצי יובל שנים לא נכנעתי כי אני פועל בשמו של ציבור ענק המונה מיליוני אזרחים, עם עתיק יומין בן אלפי שנים שרוצה לחיות בשלווה בארץ ישראל".

"אני אומר היום – אל תיפול רוחכם. זיקפו קומתכם. אנהיג אתכם למאבק יומיומי בממשלת השמאל המסוכנת הזאת ובעזרת השם זה יקרה הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כשככופר כמו ביבי אומר בעזרת השם. זה אומר שהמצב שלו באמת על הפנים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture