אלעד: הצלחה גדולה לועידת 'נבואה שעריך' לבניית היכלי התורה והתפילה 'מאור שרגא'

באווירה מיוחדת ומרוממת ובמעמד נשגב של התלכדות הלבבות התקיימה וועידת "נבואה שעריך" למען בניית בית הכנסת "מאור שרגא" המרכז הרוחני הגדול של אלעד.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ההכנות האינטנסיביות, שהחלו כבר חודש וחצי לפני הועידה, הוכיחו את עצמם בס"ד. הקמפיין שהושק לאורך כל הדרך ועלוני "שאו שערים" עוררו הזדהות רבה וסחפו תגובות חסרי תקדים. כמו"כ צוות מערך ההתרמה והגבאים פעלו שעות נוספות להרחבת מעגלי התומכים והמוזמנים מקרב מאות מתושבי העיר ומתפללי השטיבלאך, שאכן שמחו על הזכות להתוועד ולהימנות בין משלימי הבית הגדול והמפואר.

ואכן ההשקעה הגדולה הייתה ניכרת בכל פינה ופינה באולם, אליו התקבצו ובאו בני קהילת "מאור שרגא" ומאות מידידי הקהילה, תושבי אלעד ומחוצה לה שהגיעו להשתתף בוועידה המיוחדת שהתקיימה במרכז גני הארועים "דל וינו".

האורחים התקבלו בכניסתם לגן האירועים ע"י עמדות דלפקי הרישום, כשהם מכוונים למקום ישיבתם במאור פנים ע"י צוות מקבלי הפנים, האורחים התרשמו מדוכני תצוגת מתנות ההוקרה האיכותיים והיוקרתיים לפאר את שולחן השבת לאות ולזכרון עולם.

נשות הקהילה, הסבו באולם צמוד שהיה ערוך ברוב נוי ויופי, ונהנו במהלך כל שעות הועידה מגיבוש קהילתי ומשעות של עונג ואחדות הלבבות.

ברכת ברוכים הבאים נשא מנחה המעמד מייסד הקהילה ובונה הבנין הרב שמואל גרוסברד שליט"א שסקר באריכות את השתלשלות העניינים מאז פתיחת בית הכנסת ואת התרחבותו במשך השנים עד שהפך המקום למרכז ומגדלור מאיר מסביב לכל שעות היממה ואת משמעות גורל הערב על התקדמות עבודות הבניה לקראת הכניסה לראש השנה הבעל"ט.

דברי פתיחה למעמד המכובד הושמעו על ידי רב השכונה הגאון רבי יהודה שוורץ שליט"א שהרחיב על מעלת בניית בית כנסת שיהיה "תוכו רצוף אהבה" וכן העלה על נס את האחדות הנפלאה ורוח הנדיבות של ציבור המתפללים וכלל בני הקהילה הנודעה באיכותה לשם ולתפארת. בהמשך הרחיב על זכותם של בני הקהילה להשתתף במאמץ חשוב זה ועל השכר הרב ששמור להם לדורות בעקבות כך.

אדריכל הבנין הרב אהרן אסטרייכר שרב חלקו בהקמת מקדשי מעט מפוארים בארץ ובעולם, סיפר לנוכחים על הייחודיות בבניית בית כנסת "מאור שרגא" ועל כך שהגבאים חברי וועד הבנין לא נותנים תנומה לעיניהם בכדי שכל דבר ייצא בתכלית הפאר, לכבוד הבורא ית"ש ומקום התפילה, לכבוד התורה ולומדיה. האדריכל גם הסביר מנסיונו כי מה שלא יקרה עכשיו, לא יצליחו לקדם אח"כ אחרי האכלוס, והיות וזה בית שם כל אחד מטעין את כוחותיו הרוחניים 3 פעמים ביום ובשבתות וחגים, עלינו החובה לראות שבית זה יהיה מוכן כראוי ע"מ שנוכל להטעין שם את מיטב הכוחות לכל הימים והשנים הבאות.

לאחר תפילת מעריב ופרקי תהילים ברוב עם ע"י הש"צ הרה"ג רבי שלום זקש שליט"א, נשא המרא דאתרא הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן שליט"א את המשא המרכזי והביא את ברכת העיר למעמד.

בפני המשתתפים הוקרנה ברכתו של הגה"צ רבי שמעון גלאי שליט"א שערך ביום שישי האחרון לקראת הוועידה, ביקור מיוחד בבנין ביהמ"ד, שם נשא דברים בפני הציבור הרב שהתאסף במקום. הגה"צ הרב גלאי שליט"א קרא בדבריו לכל אחד להשתתף בבניית בית ה' כראוי להיכלו של מלך, כשהוא אומר שבזה נבחנת הציפייה של כל אחד ואחד לביאת המשיח ולבניית בית המקדש. בתוך דבריו בירך את העושים והמעשים, את התורמים ואת משתתפי הועידה בברכות לרוב, כשהוא קורא לציבור להתחבר למיזם הייחודי "יום לשנה" אותו פתחו בבית הכנסת לטובת המתפללים הרבים ושאר הציבור.

מגיד המישרים הרב אשר דרוק שליט"א, נשא שיחה מלהיבת לבבות במתק שפתיים ובשילוב שירה וזמרה, כשהמסר המרכזי היה שכל נתינה למקום הרי היא חוזרת לאדם בכפל כפליים ומעניקה לו ביטוח חיים ברוחניות ובגשמיות לו ולזרעו אחריו. כשבסיום דברין העביר את שרביט ההנחיה לראש העיר הרב ישראל פרוש הי"ו בתוספת דברי ברכה לרגל המעמד ובצירוף דברי הערכה על סיועו התמידי ברוח נדיבה ובאוזן קשבת.

בשלב זה הועלתה המצגת המרתקת והמושקעת שהמחישה ברגש ובמראה את המקום הרצוי ומפעל הזכויות הענק בו כדאי להשקיע את ליבנו למעננו ולמען הדורות והתועלת הרוחנית והנצחית שתצמח לכל אחד משותפות מניבה וכדאית זו. הילדים ששרו במתיקות "וזכני לגדל" הביאו להתרגשות רבה בקרב ההורים והסבים הדגולים.

מיד לאחר מכן החלה ההתרמה ע"י ראש העיר כאשר המתפללים ומשתתפי הוועידה החלו לשאת את נדבת ליבם למען השלמת בניית בית הכנסת, ואכן בס"ד עצומה הייתה היענות מרשימה מצד אורחי הועידה שנטלו על עצמם להיות שותפים בהשלמת בית מקדש מעט מפואר זה ונתכבדו לקבל מנחות שי יוקרתיות ומפוארות כראוי לבוני היכלו של מלך. כתרי תודה מפוארים נתעטרו לראשם של משלימי ושותפי הבנין שנרתמו ולקחו על עצמם סכומים נכבדים למען ביתם הרוחני ולמען עתיד דורותיהם, כאשר התרגשות מיוחדת נראתה בכל הקהל הגדול שהשתתף, כאשר הגאון רבי צבי פכטר שליט"א היה הראשון לתורמים ובאופן ספונטני נשא דברי חיזוק מרגשים, כשהוא זועק מתוך ליבו "כאן הופכים כסף לזהב – כאן אפשר להפוך כסף גשמי לכסף רוחני", כאשר דבריו היוצאים מן הלב גרמו לפרץ התרגשות ונשיאות לב של משתתפי הועידה הרבים.

מורנו הגרש"ז גרוסמן שליט"א בירך בחמימות כל נדיב לב שנשאו לבו להרים את תרומה ה' ובאהבה האציל מברכותיו כשהוא מעניק את הכתרים והתעודות לגדולי התורמים נדיבי הלב. במהלך הועידה נשמעו פרקי שירה וזמרה הושמעו ע"י מקהלת נשמה עם בעל המנגן ארי היל והקלידן יענקי רובין, ששוררו את מחרוזת 'שיר השערים' בצלילי תרועה והפליאו בנעימות מוזיקאליות ערבות.

לקראת סיום, כאשר הראו המסכים שההתרמה הצליחה והגיעה ליעד המתבקש בסך 4 מליון ש"ח (מתוך 6 החסרים לסיום הבניה), החלה התרגשות רבה בקהל. הקהל פצח בריקודים ספונטניים בשירי הודאה ודבקות בשבח והודאה להשי"ת "מזמור לתודה… בואו שעריו בתודה חצרותיו בתהילה"…

מלבד הנואמים כיבדו את המעמד הרבנים (לפי א-ב), הגאון רבי טוביה בלוי שליט"א, הגאון רבי מאיר גברא שליט"א, הגאון רבי דוד יצחק גרוסברד שליט"א, הגאון רבי זושא הורביץ שליט"א, הגאון רבי יאיר זק"ש שליט"א, הגאון רבי אשר זוננפלד שליט"א, הגאון רבי שמואל כהן שליט"א, הגאון רבי יעקב שאול לייזער שליט"א, רבנים ואישי ציבור העומדים תדיר לימין בית הכנסת והקהילה בלב נאמן, מנהלי גמ"ח חניכי הישיבות שיחי' וכן חברי מועצת העיר, הרב אבי שטרן סגרה"ע, הרב דב אשר, הרב איסר שפירא, הרב אבי דיין ועוד.

תשורות מיוחדת ותעודות הכרת הטוב הוענקו בשם בני הקהילה לגבאים המסורים שהתמסרו בכל תמצית נפשם, ליבם ומאודם בהקדישם לילות כימים, פשוטו כמשמעו, להקמת הבנין בכלל ולועידה בפרט, ואשר לא חסכו כל מאמץ והקריבו רבות מתוך אחריות לא רגילה להצלחת ארגון ותפעול הועידה שהניבה פירות ותוצאות ברוכות לתפארת, ה"ה הרב שמואל גרוסברד שליט"א, הרב אלחנן פרידמן שליט"א, הרב שלום יוסף קרני שליט"א והרב יאיר פרוש שליט"א.

תעודה ואות הערכה מיוחדת נמסרה בתשואות חן להרב יחזקאל מילר שניהל וליווה את הקמפיין במסירות ובכשרון רב עם כל הנשמה עד להצלחה הגדולה בס"ד. כמו"כ, הובעה תודה לחברת 'אבסולוט' על הפקת האירוע המרהיב והמלכותי בטוב טעם.

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture