מעמד 'הבן יקיר לי' וחנוכת הבית להורי שטיבל בעלזא אשדוד רובע ו'

מעמד 'הבן יקיר לי' וחנוכת הבית להורי שטיבל דחסידי בעלזא אשדוד רובע ו' • צילום אנשיל בעק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מעמד מרגש של נחת "הבן יקיר לי"

בהשתתפות הורי חברי השטיבל בעלזא ברובע ו' באשדוד, לרגל השלמת מרכז התורה והחסידות של בנין בית המדרש החדש • סייעתא דשמיא והצלחה אדירה לועידת 'הבן יקיר לי' לרגל חנוכת הבית נערך מעמד מפואר לקהל הורי חברי קהילת בעלזא רובע ו' באשדוד, העומדים לימין השלמת הקמת בניין בית המדרש המפואר, מקום תורה ותפילה החדש שהוקם לאחר שנות עמל ויגיעה ברובע ו' באשדוד לתפארת בית בעלזא.

המעמד התקיים בהיכל בית המדרש בבניין החדש ברוב פאר והדר, כאשר על הנחיית האירוע מנצח בגאון איש החינוך הידוע הרב פנחס ברייער שליט"א שהיטיב להסביר על הצורך החשוב בבית מדרש שמספק את כל צורכי הקהילה, שיכול לשמש כבית חסידי חם וכחממה רוחנית רבת עוצמה להינצל מפגעי הזמן ולהמשיך את מסורת האבות להמשך הדורות.

נעימות זמר ומנגינות ערבות נשמעו במהלך הערב על ידי מיטבי נגן מקרב חברי הקהילה, בצוותא עם מקהלת הילדים שהפליאו בקולם הערב בניצוחו של בעל המנגן הרב שמואל פרידמן שליט"א.
לסבים ציפתה הפתעה מרגשת, כאשר במעטפה אישית שהוכנה להם ע"י צאצאיהם היקרים שוגרו אגרות שנה טובה וכרטיסי ברכה כשהילדים מקבלים קבלות טובות לזכותם לרגל הכניסה לבנין החדש ואילו בחורי הישיבות הקדישו שעות רציפות לכבוד עטרת זקנים שיזכו לאורך ימים דשנים ורעננים מלאי נחת ועונג דקדושה.

במעמד נשמעו דרשות מפי הרבנים הגאונים שליט"א, איש החסד והמעש למען כל דבר שבהאדרת תורה וביסוס היכלי תורה ה"ה הרה"ח יוסף מאיר הורביץ שליט"א, שהרחיב בגודל מעלת השטיבל ברובע ו', ועל מקום הכבוד שהיא זוכה בין כל קהילות בעלזא באיכות ובאהבת חברים.

רב בית המדרש הדומ"ץ הרה"ג ר' אלחנן וינד שליט"א נשא את דבריו על יסודותיה האיתנים של הקהילה, ובגודל מעלת בית המדרש שהוא בית לכל חברי הקהילה ברוחניות ובגשמיות, והזכות להיות שותף בהשלמתו כי אין המלאכה נקראת אלא ע"ש גומרה.

הרה"ג ברוך וינד שליט"א אביו של הדומ"ץ הקריא את מכתב הקודש שנשלח על ידי כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א במיוחד למעמד זה, בברכת קודש לכל העומדים לצד הקהילה.
מיצג מיוחד "לכתך אחרי במדבר" על השתלשלות העניינים עד להקמת בניין בית המדרש, על הצורך הגדול במקום מרווח ומסודר, ובמאמץ האחרון שעוד נדרש כדי שיהיה בית ה' ראוי ומכובד, הועלה בהשקעה מרובה בחן והדר, המיצג הייחודי הרטיט לבבות והעלה דמעות של אושר ונחת על פני הסבים היקרים.

באומר ובצליל, וברגש רב גוללו במחזה את פרקי ההיסטוריה של הקמת הקהילה ויסוד בנין השטיבל על ידי האברכים שחסכו מכיסם ממש, ובניווטם של חברי ועד קרן הבניין המסורים, שהביאו את קריאתם של משפחת הקהילה להוריהם, לבוא לעזרתם כרחם אב על בנים ולהקשיב לקול שוועתם, כשכל רצונם וחפצם לגדל דורות נאמנים לתפארת בית אבות.

התרגשות רבתי אחזה בקהל שהצטרף להתרמה בזה אחר זה בסכומים נכבדים, כשעל הפקודים עומד ומנצח ראש עיריית אלעד הרב ישראל פרוש שליט"א, שניהל את ההתרמה בעוז ובגאון, ובס"ד ההתרמה נחלה הצלחה מרובה כשפריטי ריהוט ואגפים מונצחים בזה אחר זה ע"י הורים בעלי לב חם שניצלו את הזדמנות הפז שנקרתה לידם ורכשו השקעות נחת לנצח בהיכל ה'.

חברי השטיבל מבקשים להביע את הערכתם ותודתם לעומדים על המלאכה, מי שבזכותם היתה ההצלחה, להר"ר אליהו שמוטץ הי"ו חבר וועד קרן הבנין על ניהול ההפקה ביד רמה ובכשרון מיוחד, ולכל חברי וועד קרן הבנין והגבאים שהתמסרו למלאכת השלמת הבניה ולעריכת הדינר בהתמסרות עילאית יומם ולילה לא ישבותו,

הובעה תודה להר' יחזקאל מילר שניהל בהצלחה ובמסירות את הקמפיין וליווה את מלאכת גיוס התרומות לבנין במהלך כל התקופה עד להשלמת מרכז רוחני זה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture