pixabay

השיא החדש של הביטקוין: אזהרת המומחים וההערכות לגבי העתיד

התנודתיות של המטבע הוירטואלי, ששברה בתוך חודשים פעמיים שיא חדש והתרסקה בחמישים אחוז, מעסיקה את המשקיעים: האם הביטקוין ימשיך לזנק? מה גרם לעליה הנוכחית במחירו? ומהו הסיכון העיקרי במטבע שרוצה לשנות את הכלכלה?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לפני פחות מחצי שנה, הגיע הביטקוין, המטבע הוירטואלי המוביל, לשיא חדש של 64,000 דולר. מאז, הוא הספיק להתרסק בתוך שבועות ספורים לשפל של 30,00 דולר למטבע, ירידה של יותר מחמישים אחוז. מאז, החל להתאושש והיום (רביעי) שבר שיא חדש עם שווי של 66,000 דולר.

מה גרם לזינוק? השבוע, הנפיקו בבורסה האמריקאית קרן מחקה (ETF), שתעקוב אחרי חוזים עתידיים על מחיר הביטקוין. הקרן, ששמה "ProShares Bitcoin Strategy" ואשר נסחרת תחת הסימן "BITO", תהיה פתוחה לכל המשקיעים ולא רק למשקיעים מוסדיים.

לטענת סוכנות הידיעות בלומברג, הקרן הספיקה להיסחר בשווי כולל של מיליארד דולר, מה שהופך אותה לקרן השנייה הכי נסחרת בהיסטוריה ביומה הראשון בבורסה.

אילן שטרק, מנכ"ל אלטשולר שחם הורייזון מסביר כי "מבחינת רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), מדובר באבן דרך מאוד משמעותית. ראשי ה-SEC חששו במשך תקופה ארוכה ממניפולציות במחיר הביטקוין, הם רצו להגן על המשקיעים. סיבה נוספת לעיתוי הנוכחי היא שבתעודות שקיימות כיום בשוק נכס הבסיס הוא הביטקוין עצמו, מה שמעלה חשש מפני גניבת המטבעות הדיגיטליים במתקפת סייבר. בקרן על חוזים עתידיים על הביטקוין אין למעשה נכס בסיס שצריך להגן עליו מפני גניבה".

שטרק מדגיש, כי ארה"ב אינה מובילה עולמית בהכרה במטבעות דיגיטליים. "במדינות אחרות בעולם, למשל בקנדה או בשוויץ, כבר יש מזה זמן תעודות סל מאושרות על הביטקוין שנסחרות בבורסה, אבל בארה"ב זו פתיחת שער ומתן גושפנקא לתחום שלם.

"ככלל, אימוץ המטבעות הדיגיטליים נמצא במגמת האצה בארה"ב. לאחרונה נפתחה האפשרות לשלם במטבעות דיגיטליים בבתי קולנוע שם. כמו כן, וריפון הודיעה כי תאפשר לבתי עסק לקבל ביטקוין: הלקוח יוכל לשלם בביטקוין במסוף של וריזון ובית העסק יקבל את התשלום, לאחר המרה, בדולרים. גם רשת חללי העבודה WeWork תתחיל לקבל תשלומים במטבעות קריפטו. ענקית הפינטק רבולוט (Revolut) תהיה הלקוחה הראשונה של WeWork שמשלמת לה במטבעות דיגיטליים על שכירות משרדים. הביטקוין נכנס למיינסטרים בארה"ב, וזה בהחלט מבורך".

אלי מיזרוח, מנכ"ל בית ההשקעות למטבעות דיגיטליים סילבר קסטל אומר כי "אנחנו מעריכים שבעקבות האישור הראשון יינתנו אישורים נוספים לקרנות סל על הביטקוין בארה"ב. אנחנו גם יודעים שנמשכים הדיונים ברשות ני"ע האמריקאית לאפשר לקרנות להתכסות ישירות בביטקוין עצמו. זה הצעד הבא, שלהערכתי ייקח עוד כמה חודשים".

האם הביטקוין הגיע לשיא שלו? מיזרוח מעריך כי "השקת הקרן החדשה תכניס לתחום המטבעות הדיגיטליים הרבה מאוד משקיעים פרטיים חדשים, פחות מכך משקיעים מוסדיים. יהיו גופים גדולים נוספים שיודיעו על השקת קרנות סל דומות, כך שמחיר הביטקוין ימשיך לעלות בטווח המיידי, אבל זה יגיע ככל הנראה לנקודה שבה נראה מימוש רווחים".

"צריך לזכור שהביטקווין עלה בחודשים האחרונים מסביבות ה-30 אלף דולר לרמות הקרובות לשיא כיום, 64-65 אלף דולר. גופים שהכפילו או קצת יותר מהכפילו את התשואה בהחלט יכולים לממש רווחים. לכן, יכול להיות שנראה ירידה טכנית בביטקוין, אבל צריך לזכור שכך המוצר מתנהל, בתנודתיות. גם כך, אם נסתכל לטווח זמן בינוני, קצת יותר רחוק, בהמשך כנראה נראה עליות שישברו את השיא הקיים".

יובל רואש, מנכ"ל Bits of Gold מזהיר עם זאת כי "צריך להבין שהשקעה בשוק המטבעות הדיגיטליים כרוך בסיכון מסויים, ולכן אנחנו ממליצים לקרוא ולהעמיק לפחות ברמה בסיסית לפני שממהרים להיכנס להשקעה, במיוחד אם זה מטבע שהוא לא מהמטבעות המובילים. כמו כן, חשוב מאוד גם לחקור על הגוף שממנו קונים, ולוודא שהוא גוף אמין ומפוקח תחת הרגולציה הישראלית ולא להתפתות לזירות בינלאומיות לא מפוקחות, שעלולות לפגוע בסיכויי המרת הכסף חזרה לשקלים בעתיד והכנסת לבנק".

אבי סלמה מנכ"ל הנציגות הישראלית של Hyposwiss: "בעוד גופי הרגולציה בישראל ממשיכים להישאר מאחור, הביטקוין שובר שיאים בזה אחר זה. אין ספק שעליות לצד ירידות יימשכו ותמיד יהיו ספקנים לעומת תומכים נלהבים. אך כשמביטים אל הזהב החדש בדמות הביטקוין והרגולציה העולמית אשר מתבהרת לה אט אט – רואים כי מדובר במהפכה בכלכלה המסורתית, מהפכה אשר מדינות שלא ייקחו בה חלק ימצאו את עצמם מחוץ לקרון שמאיץ את תנועתו לעתיד שנכתב ברגעים אלו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture