הרבי שהציל את תל אביב

אמש לאחר היום המר והקשה, התאספו באופן ספונטני, חסידי ואוהדי בית סאדיגורא בבית המדרש באשדוד וגוללו במשך שעה ארוכה סיפורים על הרבי זצ"ל - חלק מהסיפורים לפניכם - מרתק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"היה זה בימי מלחמת המפרץ, הייתי אז אברך כולל, בבית המדרש בת"א, הרבי קרא לעשרה אנשים, בתוכם היו הרב משה סגל שיחי' רבי יונה צלר ז"ל ועוד שבעה אנשים ואני בתוכם. בתחילת דבריו, אמר הרבי כי הוא מבקש מהנוכחים להתחייב כי לא לספר מילה כל זמן שהוא חי.

קרא עוד:

[postim]

לאחר מכן ערך הרבי את "תיקון החתם סופר" ובו תפילות מיוחדות, ואכן המלחמה נמשכה במלא עוזה, טילים המשיכו ליפול על ארץ ישראל, אולם בתל אביב לא נפל אפילו לא טיל אחד…"

את דברים אלו סיפר אתמול בערב נאמן ביתו הרה"ח אברהם יעקב זילברשלג הי"ו, אמש בבית המדרש באשדוד, עת התאספו חסידיו ומוכירי זכרו של האדמו"ר זצ"ל,

תוך כדי שהוא מסיים את הדברים, סיפר הרה"ג ר' זלמן גרויז שליט"א רב בית המדרש, כי בתקופת מבצע "עופרת יצוקה" נכנס הוא לרבי וביקש ברכה עבור תושבי אשדוד, הרבי הורה לו להשיג את נוסח תיקון החתם סופר, לאחר שהשיג ר' זלמן את התיקון, הורה לו הרבי לערוך אותו והוסיף "שלא תספר לאף אחד בעולם, כל זמן שאני חי…" ואכן גם במקרה הנ"ל, לא היו נפגעים בנפש לאחר התיקון.

סיפר עוד הרב זילברשלג, כי לפני כשנה עת קופת העיר ב"ב ערכה יום תפילה בחודש התשיעי וביום התשיעי וכו', התקשר הוא למשרדי הקופה והעביר מס' שמות לתפילת הרבנים.

והנה פלא באותו השעה הוא מקבל טלפון מהרב חיים בנימין ברנדווין, כי הוא כעת נמצא אצל הרבי, הרבי עובר על עשרות דפי הבקשות שהונחו לפניו!!! והוא שם לב כי טעו באחד משמות ילדיך…

כמו כן  סיפר הרב משה גרינבוים מנהל קשרי לקוחות מכבי, סיפור מדהים ביותר. הרבי נסע ביום ד' האחרון לצילום רנטגן (בו אובחנה הדלקת ראות החריפה בה לקה הרבי) סדרתי את הבדיקה בכבוד הראוי. בין כך ובין כך מנהלת המכון רנטגן ביקשה להזכיר עובדת במכון, שחולה במצב קשה (בשם מריה),

והרבי השבוע אומר לגבאי להתקשר לגרינבוים ולבקש שאותה מריה תוסיף אות י בשמה לבריאות. זה מה שעמד לרבי בראש בימים אילו (שבה הוא התבטא שהוא בסכנה והימים הקרובים קשים בשבילו) רק דאגה לזולת

 סיפר הרה"ח צבי שטיינמץ כי לפני 4 שנים הרבי חיתן נכד בבוסטון, בעקבות שהרבי היה במצב סיעודי ר' צבי נשאר כל העת בבית האכסניה, לאחר השמחה עת עזבו את הבית, נגש האדמו"ר לר' צבי ושאלו באם הודה לבעלת הבית על האירוח, ר' צבי לא ענה ומיד הלך לבעלת הבית והודה לה,

לאחר מכן שאלו הרבי מדוע הייתי צריך להזכיר זאת, ענה לו ר' צבי: "אני כבר הודתי לה, אבל אם הרבי שואל, לא אומרים לא" ענה לא הרבי מיידית, סליחה שחשדתי בך, אני מבטיח לך בן נוסף בעוד שנה.

ואכן כיום 4 שנים אחרי, הילד הנזכר מגיע עם אביו בכל שבת בבית הכנסת

סיפר יו"ר מאגרים הרה"ח דוד מרגליות הי"ו כי ביום שלישי הקודם הוא נכנס לרבי עם אחיו ואביו להתברך לרגל שמחת הנישואים שהתקיימה ביום א' האחרון, בין הדברים סיפר דוד לרבי כי אחיו הוא הקטן בבית וכי מתכוונים לרקוד בחתונה עם מטאטא, בתגובה ענה לא הרבי, כי מדובר במנהג של גליציא. בסיום דבריו אמר לו הרבי "אכן מסתיימת החוליה ומתחיל דור חדש…"

עוד איתותים שהחסידים מספרים כי הרב חיים ברנדווין עוסק בימים אלו על הוצאה מחדש של הספר "קדושת אהרן" וביום שלישי שעבר הרבי אמר לו: "נותר לך רק שבוע, הזמן קריטי"

במוצ"ש האחרון נכנס אל הקודש, אחד מרושמי ד"ת, ואמר לרבי כי הוא מבקש מהרבי איזה דבר תורה בשביל לרשום, ענה לו הרבי: "צריך לחכות שהסכנה תחלוף"

סיפר העסקן הרב משה אירום הי"ו, כי בשנה שעברה ביום הולדתו של הרבי, נכנס אל הרבי ואמר לו כי כמנהג בית רוז'ין הוא מבקש ברכה אל דרך הנאמר בתהילים: "בני, אני היום ילידיתך, שאל ממני ואתנה", התחיל הרבי לומר לו דברי תורה, ובין הדברים הרבי אמר לו כי כעת היא עת רצון.

משה בקש 3 בקשות, הרבי ברך וכל הברכות התקיימו, לאחר שיצא הרב אירום סיפר לגבאים כי הרבי אמר שכעת היא עת רצון ואכן נכנסו עם בקשות אלו שהמתינו וכולם נושעו.

יצויין כי בית המדרש באשדוד נקרא על שם האדמו"ר "משכנות לאביר יעקב", הגבאי המסור הרה"ח ר' יאיר לייב אדלר הי"ו סיפר כי הרבי אמר בטקס קריאת השם כי גם את השם "כנסת מרדכי", נתן לבית המדרש בעל הכנסת מרדכי בבית מדרשו בת"א.

חבל על דאבדין

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אולם בתל אביב לא נפל אף טיל אחד… מתוך הכתבה.
כל הטילים במחמת המפרץ נפלו בגוש דן. רובם נפלו על תל אביב.
אולי אתה מתכוין לומר שהטילים שנפלו על תל אביב גרמו רק לנזק ברכוש ולא בנפש. האמת היא שכמעט כל הטילים לא גרמו רק נזק ברכוש.
ולא כל כך מובן מה הבעיה שלך לומר שהאדמו"ר הציל את כל המדינה. למה דווקא את תל אביב

היא הנותנת שאף אחד לא מחפש לייחס לרבי דברים שלא היו. לפני התיקון נפלו ועוד איך טילים שגרמו נזק ובהלה, ומאז אותו תיקון מיוחד שנערך, לא נפל שום טיל על העיר תל אביב עצמה אלא רק בגוש דן ולא בתחומי העיר, עליה ערך הרבי, כתושב העיר, תיקון מיוחד.
האדמו"ר מסדיגורה היה ידוע כבעל מידות עצום, חד בדורו בענווה, ומעולם לא אהב שיעשו ענין מהמופתים שהתגלגלו בבית מדרשו, ובכל הזדמנות היה מבטל ומעלים סיפורים כאלו. לכן כנראה הסיפור יצא רק עכשיו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture