אחי, חבוש כיפה בטרם תיכנס לרחבת 'הכותל המערבי'!

בעת כינון הסכם קואליציוני עתידי קשה למזער את נזקי האמירות נגד היהדות הנאמנה / בכניסה לכותל המערבי ישנו ארגז כיפות המסמלות את ההכנעה הנדרשת מבאי המקום / פוליטיקאים היזהרו בדבריכם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

כולנו מכירים מקרוב את הכותל המערבי, כולנו ביקרנו שם לא פעם ולא פעמיים, אף שפכנו שם צקון לחש והעתרנו תפילה, במקום שמעולם לא זזה שכינה משם. מסתבר גם שכולנו שמנו לב גם לארגז העץ הממוקם בפינה סמוך לכניסה לעזרת הגברים של רחבת הכותל. בארגז מונחים כיפות קרטון המיועדות למבקרים שאינם שומרי תורה ומצוות.

כיפות מיוחדות אלו שאף זכו לשם מזהה – 'כיפות הכותל המערבי' מסמלות את ההזדהות של כל יהודי עם קדושת המקום, מין של כניעה מסוימת למי ששיכן שמו בבית הזה אף בזמן שהוא חרב.

כניעה זו המתבקשת מכל יהודי בבואו למקום המקדש, יכולה לשמש לנו כסמל ודוגמה להבנה המינימלית הנדרשת מכל יהודי באשר הוא בבואו להתייחס ולהביע עמדה כלשהי בדברים העומדים ברומו של עולם. –דברים שבקדושה שהינם בעצם הכותל המערבי של עם ישראל, אך בפרפרזות שונות.

עד כאן הקדמה. כעת נציע לכל מי המתיימר לרוץ על משרה ציבורית במדינת ישראל כיפת 'כותל מערבי' צנועה מארגז הכיפות היבשות בטרם ייגש אל הקודש – אל שולחן הדיונים, בו דנים על נושאים הנוגעים לציפור נפשה של היהדות החרדית. עניינים שהם 'הכותל המערבי' שלנו…

הדברים אמורים לאו דווקא למי שאינו חובש כיפה ביום יום. שכן גם מי שהינו באופן רשמי שומר תורה ומצוות בחייו האזרחיים, וכיפתו מוכחת על כך, לפחות באופן חלקי, אליו מכוונים גם הדברים. כי דיברנו על מושג של כניעה, מה שהכיפה אמורה לסמל, וזה מה שעדיין חסר להם לפעמים לאותם ראשי המדברים.

אנו שומעים מפעם לפעם על זגזגנות מלווה בנימה של פיוס עם היהדות הנאמנה. כנראה כאשר הם חשים שהגדישו את הסאה באמירותיהם הקנטרניות, הם ממהרים לתקן את אשר עיוותו. השאלה היא: אם זה כבר לא מדי מאוחר…

אצלנו לא אוהבים אדם שצונח פתאום עלינו מהמאדים או מאנשהו, ומיד מתחיל לשלוף מהמותן דעות והגיגים מבריקים על בני ישיבות, אם הם מתמסרים באמת ללימוד כפי שנדרש או לאו. אם קשה לקום בבוקר ללמוד תורה או לא קשה. עם כל הכבוד לך יהודי ואח יקר, הכר נא את מקומך, ואל תביע בבקשה דעות במה שלא התבקשת.

בבואך לכותל המערבי, הנח בבקשה את כל הדעות הקדומות שלך במסוף החניון שבחוץ, בלע את הרוק יחד עם הצפרדע, כפוף את האגו התפוח, וחבוש בבקשה את הכיפה. למה? כי כאן צריכים קורטוב של הכנעה. מפני קדושת המקום, יש להיכנע ולחבוש כיפה. כך גם בבואך ללבן סוגיות הרי גורל שהן 'הכותל המערבי' של ציבור גדול העונה לשם בני היהדות הנאמנה, בבקשה חבוש קודם כיפה של הכנעה, ושקול היטב כל מילה בטרם שאתה אומר אותה.

לא שיש לנו משהו ספציפי נגד אותם מנהיגים בפוטנציאל. האמת, אצל אף אחד מהם לא מופרך מצב בו לאחר הבחירות נשב עמו יחד לחתימת חוזה קואליציוני על כל המשתמע מכך. אולם, דווקא משום כך עליהם ללמוד קודם היטב את החומר ולהכין שיעורי בית בהלכות השמירה על צביון וקדושת 'הכותל המערבי' כדי שיגיעו מוכנים לזירת המערכה. בהצלחה…

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture