הצד היפה שלנו – הסיסמה שהעפילה למקום הראשון בתחרות הבחירות

קרוב ל-1500 איש הצביעו עבור הסיסמה המתמקדת בחצי הכוס המלאה של היהדות הנאמנה / אומנם אנו עם קשה עורף ויש טענות אבל הבה נחשוב על הצד היפה / גל התעניינות בתכני התחרות והתוצאות / כי כולנו חרדים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

קהל המצביעים של JDN שהשתתפו בתחרות קמפיין הבחירות הגיע לישורת האחרונה של סיום התחרות, כאשר התוצאה הגדולה ביותר נרשמה עבור הסיסמא של אליעזר כהנא: "הצד היפה שלנו".

קרא עוד:

[postim]

1407 קליקים של 'אהבתי', לא פחות, נמנו עבור סיסמה ייחודית זו המתמקדת בהתבוננות בחצי הכוס המלאה –'בצד היפה שלנו'. כנראה שהרבה מאוד אנשים מעדיפים להתרכז ולחשוב טוב, לראות רק טוב ויפה, ופחות להשקיע מחשבה במה שלא טוב, במה שמפחיד ומעורר דאגה.

נקודה למחשבה למובילי הקמפיין (האמתי…) של יהדות התורה שבחרו משום מה להתמקד בצד המפחיד והפחות יפה שלנו. הם מנסים לעורר את רגשות הפחד והדאגה מפני העתיד השחור הממתין לנו מעבר לגדר אם נמשיך לשבת עליו באדישות ובחוסר אכפתיות.

מה שנכון נכון. אין ספק כי באמת 'כולנו חרדים' מפני הבאות, וכאדם מן הצד שאינו חשוף לכל הנתונים והשקלולים שחברי מטה ההסברה מודעים אליהם, אינני אמור להתערב ולהביע דעה במה שלא התבקשתי. אלא מה? לאור תוצאות התחרות של אתרינו, המקבלת במידה מסוימת תוקף של משהו מעין סקר סיעור מוחות בהלך הרוח של הציבור החרדי, דומה כי חשוב לפלח את הנתונים ולהצביע על המסקנות לתועלת העניין.

ראינו כאן מגמה מעניינת של שינוי הלך מחשבה בקרב קהל נכבד מאוד. לדעתי אין זה סותר בכלל את כיוון המחשבה של הקמפיין הנ"ל, שכן למרות הכול את התשתית מוכרחים להתחיל עם מה שנקרא בלשון גסה 'מסע הפחדה', כדי להוציא מהבית מסות של יהודים משלנו שלצערנו אינם מבינים בעצמם את חומרת המצב של היהדות החרדית. ומעדיפים לטמון את ראשם בחול, ולדגול בשיטת ה'סמוך על סמוך' אין ברירה אלא 'להפחיד' במילים ברורות. כן. 'כולנו חרדים…' 'כולנו חרדים…' 'כולנו חרדים…'.

אולם במחשבה שנייה יש כאן מקום להתעשתות כלשהי ולהחלפת כיוון, במעבר ל-'צד היפה שלנו'. כפי שניתן לראות בהצעת הגרפיקה של הסיסמה המנצחת, דיבורים בסגנון זה נופלים על אוזניים קשובות בהחלט. אנו מדברים אל החרדי הממוצע 'כדבר איש אל רעהו', ולוחשים לו באוזן: אכן עם קשה עורף אנחנו, אומנם ישנן המון טענות והרבה ביקורת על ההתנהלות בממסד החרדי ועל גורמים מסוימים במערכת כל אחד בשמו הטוב יבורך, אך למרות הכל ואחרי הכל שים לב לצד היפה שלנו, למה שכן טוב אצלנו, וקבל את ההחלטה הנבונה לקראת יום הבחירות.

שמעתי פעם בשם אחד מגדולי ישראל שטען, שיש לקרב יהודים חילוניים ולארח אותם בכל הזדמנות באירועים שלנו או לשולחנות שבת וכדומה, לא רק למען המטרה של להחזיר אותם בתשובה, אלא אף אך ורק כדי שהם ייחשפו ל'צד היפה שלנו' ויראו באמת פעם אחת כיצד נראית משפחה חרדית ממוצעת מהזווית הנכונה ולא כפי שתקשורת מציירת את הדברים תדיר. זה כבר מספיק, ובעקבות כך תיסלל לפניהם הדרך לחזרה בתשובה.

לסיכום: 'כולנו חרדים' – מצדיעים לסיסמת 'הצד היפה שלנו' ומקוים שהלקח הנבון יילמד הן סביב השולחנות העגולים של מובילי הקמפיין 'על באמת…' והן אצל כל אחד וחד מאתנו, כפי שכולנו מתעתדים להוכיח ביום הבחירות קבל עם ועדה את 'הצד היפה שלנו' בעזרת ה'

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא הופתעתי לשמוע בהחלט שלא.
אליעזר כהנא הוא גרפיקאי מוכשר מאוד, גרפיקאי עם חשיבה אסטרטגית מעולה.
ולאלו שעשו תקליקים ידעתם איפה לשים קליק מאמין בכם גם כן
אגב גם אני עשיתי קליק על פרסומתו של אליעזר הגדול.
חזקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקק ואמץ אליעזר

אמנם נראה לי שהכותב כאן לא הבין בכלל את המסר של הקמפיין המרכזי "כולנו חרדים", אבל לפחות היטיב להגדיר את הכוונה והמטרה בקמפיין הזה.

למיטב הבנתי הקמפיין "כולנו חרדים" אינה מיועדת בשביל להפחיד את האנשים, אלא בשביל ללכד את כל החרדים, כולל את האלו החדשים, סביב המטרה.
ההפחדות הם רק בשביל לחזק ולחדד את המסר שמול אותם גזירות כולנו בעיניהם כחרדים וכולנו (גם אלו החדשים) נסבול מהם אם לא נעמוד מול הגזירות האלו.

לעומת זאת בקמפיין כאן יש התייחסות הרבה יותר ישירה לאותם חרדים חדשים, פונים אליהם בשפה ישירה שאנחנו מודעים לאי שביעות רצונם, אבל כעת חייבים לפעול ולהבליט את "הצד היפה שלנו".

אני חושב שעצם הדבר שהבחירות הנוכחיות מדבר אלינו החרדים, ולא משדר מסרים לעם שמסביב כבר עשה הרבה מאד, אם עד היום היינו כ"מובנים מאליו" הרי שעכשיו אין הדבר פשוט ומובן כ"כ כלל וכלל.
צורת הפרסומת "כולנו חרדים" משקף את המשותף בינינו וכי כולנו באותו סירה, הלוואי ואותה תחושת שותפות וערבות ההדדית ימשיך גם אחרי הבחירות, בצורה של עשה טוב ולא רק בסור מרע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture