אושרה הרפורמה בענף הרכב

חושבים שלרכוש רכב בארץ זה סיפור יקר? גם שרי הממשלה חושבים כמוכם והם אישרו רפורמה שעתידה להוזיל את מחיר הרכבים בארץ בכ-20%. נותנים גז?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

איך מורידים מחירים? מסירים חסמים ומעודדים תחרות. את יודע כל כלכלן מתחיל אבל לבצע את זה בפועל יכולה רק הממשלה, וזה מה שהיא מבקשת לעשות בקרוב: הממשלה אישרה פה אחד את הרפורמה להגברת התחרות בענף הרכב שנועדה להוזיל לצרכן את מחיר כלי הרכב החדשים, החלפים והטיפול במוסכים.

קרא עוד:

[postim]

מפרטי ההצעה כפי שהובאו ב'כלכליסט' עולה כי מדובר בהצעה אותה קידם שר התחבורה ישראל כץ שטען כי בעקבותיה יוזלו מחירי הרכב החדש לצרכן בכ-20% לפחות ותעריפי חלקי החילוף בעשרות אחוזים.

ההצעה מעניקה סמכות לשר התחבורה להביא גם שיקולי תחרות בעת מתן רישיון ליבוא רכב ומעודדת יבוא מקביל של כלי רכב תוך הסרת חסמים שהקשו עד כה על יזמים שביקשו להיכנס לענף.

בנוסף, הרפורמה מרחיבה את ערוצי יבוא הרכב ומגדירה סוגים נוספים של יבואנים, בהם יבואן זעיר שיוכל מעתה לייבא עד 20 כלי רכב מחו"ל בשנה שגילם עד 12 חודשים. כמו כן, היא מגדילה את סוגי הרכב המותרים ביבוא לכלל היבואנים כך למשל ניתן יהיה לייבא משאיות ואוטובוסים גם באמצעות יבואן מקביל ומוניות ורכב מסחרי באמצעות יבוא אישי.

בתחום שיווק כלי רכב חדשים הצעת ההחלטה שאושרה כוללת מתן אפשרות לחברות הליסינג וההשכרה למכור כלי רכב חדשים ללא רישום בעלות ומאפשרת לגורמים נוספים שאינם יבואני רכב כמו מוסכים ומגרשי מכוניות למכור כלי רכב חדשים.

כמו כן יבוטלו דרישות ותקנים מיוחדים לישראל ויותאמו לתקינה הבינלאומית, ויוקם מאגר לחלקי החילוף. היבואנים יחוייבו לפרסם לציבור את מלאי חלקי החילוף ומחירם. בד בבד מתווסף בהצעה "מוסך מומחה" שיוכל לטפל בכל כלי הרכב ויהווה תחרות למוסכים הקשורים ליבואני הרכב. כמו כן יוגבר הפיקוח על המוסכים במטרה להגן על הצרכן ולמנוע הונאות.

בתחום הסחר בכלי רכב משומשים כוללת ההצעה מתן מידע על היסטוריית כלי הרכב ואופי בעלויות קודמות וכן ציון ברישיון הרכב על נזק מהותי שעבר כלי הרכב.

לדברי משרד התחבורה, בישראל פועלים כיום למעלה מ-15 יבואני רכב פרטי בענף המייבאים כ-200 אלף כלי רכב בשנה. כ- 50% מכלי הרכב מייבאים מיפן ודרום קוריאה כמחצית מכלי הרכב החדשים נרכשים על ידי אזרחים פרטים ומחציתם השנייה על ידי חברות ליסינג וציי רכב. ענף יבוא הרכב מוערך כיום בכ- 30 מיליארד שקל בשנה.

בישראל ישנם כיום כשלושה מיליון כלי רכב, מהם כ-80% כלי רכב פרטים. רמת המינוע בישראל עומדת על 333 כלי רכב לאלף איש לעומת 500 באירופה ו- 870 בארה"ב. הגיל הממוצע של כלי רכב בישראל עומד על 7 שנים, לעומת 10 שנים באירופה ובארה"ב. היקף ההוצאה החודשית הממוצעת על כלי רכב בישראל עומדת על כ- 1500 שקלים.

במשרד התחבורה הסבירו כי כדי ליישם את הרפורמה במלואה נדרשים שינויים בחוק רישוי שירותים לרכב. כלומר על הכנסת לאשרה טרם תיכנס לתוקף.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture