ספרי ה'צפנת פענח' במהדורה חדשה ומאירת עיניים

ימים טובים לרבנן ולתלמידיהון | התעוררות רבתי בההדרת כתבי הגאון הרוגוצ'ובי במהדורות חדשות ומפוארות | סיפור ההצלה המופלא של כתבי היד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"פרשה בפני עצמה שאינה נכללת בתוך המסגרת הקבועה של גדולים וגאונים, היתה אישיותו התורנית של הגאון הרוגוצ'ובי, לא שאינה נכנסת מפני רוב גדלה ועמקה ורחבה, אלא שאינה נכללת, אין המדובר על שיעור הקומה, על הכמות, לא על הכמות של היקף הידיעות, הבקיאות, ולא על זו של עומק ההגיון, הקומה עצמה היא אחרת, מחומר אחר קורץ, מעיסה אחרת נילוש, בקיאות אחרת, הגיון אחר, פרשנות אחרת." – הרב זוין, אישים ושיטות

אור גדול וחדש מופיע בבית המדרש
רבינו היחיד והמיוחד בדורו ובגאונותו מרן שר התורה ר' יוסף רזין זצוק"ל בעל הצפנת פענח אשר שנים רבות שתורתו הגדולה היתה בבחינת רזין דרזין הן מחמת שלא הובנו דבריו הנדפסים והן מחמת שלא נדפסו כתבי ידו המרובים,

והנה אור מנצנץ וזורח ממרום בשנים האחרונות בהופעת ספריו בביאור והדר באופן שיובן לכל צורב, ע"י הופעת ספריו על הרמב"ם מבוארים כיאות ע"י הגאון ר"א בן שמעון שליט"א ממונטריאול, אחרי שכבר הופיעו ביאוריו על הל' שבת ,גירושין, אישות ב"ח, ויבום.

ועתה ראה זה חדש, כתבי ידו הגאוניים משולי גליונות הש"ס שלו שיצאו על מסכתות קידושין, וברכות. שיצאו לאור ברוב פאר והדר ע"י מכון המאור בעיה"ק ירושלים.

נס ההצלה של כתב היד
סיפור הצלת כתבי היד כרוך במעשה של מסירות נפש של בתו הרבנית רחל ציטרון הי"ד שיצאה מארץ ישראל לדווינסק כדי להצילם מבאר שחת לפני התהפוכות שעמדו על ארצות אירופה ואף הדפיסה חלק מכתביו בשנת ת"ש, בחודש חשוון באותה השנה פלשו הרוסים אל דווינסק. בשלב זה הבינה הרבנית שיש צורך לנקוט פעולה מידית כדי להציל את הכתבים, במאמץ עליון יחד עם תלמידו של רבינו רבי ישראל אלתר ספרן הי"ד צילמו את כתבי היד ושלחום לאמריקה, מלבד התצלומים עלה בידם לשלוח גם גמרא שלמה עם הגהות כתב יד מהצפנת פענח על הגליון וכן חבילות ובהם מכתבי השואלים.

המשלוח האחרון בא לארה"ב בחודש סיון תש"א, ובסוף אותו חודש נפלה העיר דווינסק ביד הנאצים אשר עשו כלה בקהל היהודים וביניהם גם הרב הנ"ל הי"ד. גם כל הספרים וכתבי היד שלא הספיקו לצלם עלה באש.

בחודש סיון תשט"ז נודע לרב מנחם מנדל כשר ז"ל אודות הכתבים, והוא ניאות לקחת על עצמו את עול הוצאת כתבי הגאון בסיוע מכונה מיוחדת אשר איפשרה את פענוח הצילומים, אולם הוא הצליח לטפל רק בחלק קטן מכל החומר העצום שהיו בצילומים. ושוב היתה מונחת תורתו של הגאון בקרן זוית ללא גואל.

לפני זמן מה הוצע ל'מכון המאור' לטפל בכתבי הרוגוצ'ובר, פניה שנענתה בחפץ לב ובשמחה על הזכות העצומה. לשם כך הוקם צוות תלמידי חכמים שיטפלו בכתבים, ראשית היה צורך להעסיק צוות מיומן שיוכל לקרוא את כתב היד אשר היה מצולם על גבי מיקרופילים, ובשלב שני לפענח את צפונותיו, שכן כתיבתו של רבינו היתה כ'שפת רמזים' עמוסה בראשי תיבות וגדושה במונחים פילוסופיים שאינם מוכרים, דבר שהותיר את חיבוריו העמוקים הדקים והמחודדים כספר החתום בפני כל.

כאמור, לאחר מאמצים מרובים של צוות תלמידי חכמים תוך רתימת מיטב הטכנולוגיות והמכונים ע"מ להשיג את המירב והמיטב, יוצאים בימים אלו כתבי רבינו לאור עולם במהדורה מחודשת ומאירת עיניים.

כמו כן יצאו לאור שו"ת צפנת פענח החדשות ב' חלקים שהם מתשובותיו וכתביו המפוזרים בכל קצבי תבל, אשר יגעו בהם חבר תלמידי חכמים להעתיקם ולבארם בהוד והדר כראוי להם.

להזמנת הספרים החדשים, וכן צפנת פענח המבואר על הרמב"ם אפשר לפנות ל 08-8666579.
להזמנת שו"ת צפנת פענח החדשות ב' חלקים – 08-9744873.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture