אנרגיה מבוזבזת • כך תחסכו חשמל

מזג האוויר מתחמם, צריכת החשמל עולה ומשרד האנרגיה מציג: 10 אמצעים לחיסכון בצריכת האנרגיה בבית • לפני שתקבלו את ההמלצות, כדאי לחשב היטב יעילות מול עלות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הקיץ מגיע, ואתו החשש המוצדק מחשבון החשמל הקרוב, אך אין זו גזירה משמים, מתברר שיש כמה שינויים שגם יחסכו לכם לא מעט כסף לאורך זמן: משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים בשיתוף משרד הבינוי והשיכון, ניתח ובדק אמצעים פשוטים להקטנת צריכת החשמל במשקי הבית, וריכז עבורכם את 10 דרכים הפשוטות והישימות ביותר לחיסכון בהוצאות האנרגיה.

במסגרת פעילות המשרד להקטנת צריכת החשמל במשקי הבית ולהורדת יוקר המחייה בישראל, נבדקו מגוון אמצעים יעילים ופשוטים לצמצום צריכת החשמל הביתי: משימוש בסרט מיוחד לאיטום מרווחים סביב חלונות ודלתות בבית ועד להתקנת משאבות חום לצורך חימום המים בדירה, במקום דוד החשמל הבזבזני.

ההמלצות כוללות גם החלפת מכשירי חשמל בזבזניים במכשירים חדשים ויעילים אנרגטית במסגרת מבצעי המשרד להחלפת מזגנים ודודי חשמל בדודי שמש, שמאפשרים לעשות זאת במחיר מסובסד ומשתלם במיוחד.

כשמדברים על חשבון חשמל ביתי ממוצע, ברור לכל שלא מדובר בכסף קטן. הוצאות צריכת החשמל של משק בית ממוצע בישראל מהוות כ-25% מסך ההוצאות החודשיות לתחזוקת הדירה. יישום האמצעים המופיעים בטבלה יכול להוביל לצמצום של עד כ-20% בהוצאות החשמל של מבנה המגורים.

הגב' הוזמן-בכור, מנכ"לית משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים: "התייעלות אנרגטית יכולה לחסוך מאות שקלים בשנה בחשבון החשמל של כל משק בית. ברמה הלאומית, החיסכון של כל משקי הבית יחד הינו משמעותי ומפחית את הצורך בייצור חשמל, ולכך השלכות כלכליות וסביבתיות. ההמלצות מאפשרות לחסוך באנרגיה מבלי לפגוע ברמת החיים. כל אזרח מוזמן לבחור וליישם את ההמלצות שמתאימות לו ולחסוך בהוצאות".

אמצעי החיסכון מתייחסים למבני מגורים בשלושה גדלים (70 מ"ר, 100 מ"ר ובית צמוד קרקע בשטח של 120 מ"ר) והחיסכון עבור כל אחד מהם חושב בנפרד.

חסכון אנרגיה

1) שיעור החיסכון השנתי הצפוי מחושב על סמך הוצאות החשמל השנתיות של משק הבית הרלבנטי. אומדן החיסכון הצפוי נגזר מתעריף החשמל הביתי של 64 אג' קוט"ש (כולל מע"מ).
2) דירה בקומת ביניים.
3) בית צמוד קרקע.
4) שיעור החיסכון מבוסס על מחקרים שבדקו השפעת מכשירים לניטור צריכת החשמל של משקי הבית . חשוב לציין ששיעור החיסכון תלוי במספר גורמים ביניהם סוג המכשיר ותדירות קבלת המשוב לצרכן.
5) בבחירת הזיגוג הכפול אנו ממליצים לבדוק שזכוכית הכפולה עומדת בת"י 938 חלק 7. כיום, התקן וולונטרי ולא מחייב.
6) שטח חלונות המחייבים בידוד מתוך מעטפת הדירה הינו 6.85% (4.8 מ"ר).
7) משאבות חום הנן פרוייקט העתיד של חברת החשמל בהיותן יעילים פי 3.5-5 מדודי השמש, הטמעתן תוך החלפת דודי השמש המסורתיים, תביא לחסכון ענק בצריכת האנרגיה.

ישוב הוצאות החשמל השנתיות וכן פוטנציאל החיסכון מבוססים על שימוש בתוכנת IESVE ובהסתמך על ת"י 5282. הטבלה מתייחסת להוצאת חשמל ממוצעת של משק הבית ברצועת החוף, במישור החוף, בשפלה ובנגב, לפי הנתונים הבאים: דירה בשטח 70 מ"ר -6,440 שקלים; דירה בשטח 100 מ"ר – 8,100 שקלים; בית צמוד קרקע בשטח 120 מ"ר – 9,930 שקלים.

אנרגיה מבוזבזת

יש להניח כי משרד האנרגיה מבזבז הרבה אנרגיה במסעות ההסברה שעשויים להקטין את ביקושי החשמל בקיץ הקרוב, עם זאת, בדירוג האנרגטי נראה כי חלק מהמלצות המשרד אינן המלצות אמת.

בהמלצה הרביעית כותבים המומחים, כי ציפוי החלונות במסנן קרני שמש תחסוך לכם 320 ש"ח בשנה, דא עקא שעלות התקנת הציפוי היא 140 ש"ח למ"ר בממוצע בעוד נדרש להחליפם בכל שנתיים עד שלוש, כך שבמקרה ויש לכם כ-5 מ"ר של חלונות העסק כבר אינו ודאי בכדאיותו.

המלצה נוספת נוגעת בענין המקררים בעלי הדירוג האנרגטי הגבוה, עלותם של מקררים אלו גם לאחר סבסוד המדינה עוברת את סך 4,000 השקלים. אם תחשבו את החסכון השנתי [כ-400 ש"ח] בשקלול תוחלת החיים של המקרר מעמידה בספק את התועלת הגדולה המובטחת על ידי הרשויות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture