'ואפילו בהסתרה' הלהיט החדש של יואלי קליין

יואלי קליין וילד הפלא נתן פוקס מגישים את להיטם החדש והנוגע 'ואפילו בהסתרה' שיר אפוף מסתורין וכיסופין לאמונה איתנה בצור ישראל • השיר מבוסס על מילותיו של הרה"ק מוהר"נ מברסלב זצ"ל ויש בהם משום חיזוק בתקופה זו • האזינו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

כל מי שהיה בחודשים האחרונים באולמות השמחות או השתתף בזיץ חסידי סוחף לא יכל להימלט מהלהיט המרטיט "ואפילו בהסתרה".

את השיר הלחינו שייע גרוס ויואלי קליין למילותיו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זצ"ל "ואפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה בוודאי גם שם נמצא השם יתברך", מתוך כוונה אמיתית פשוטה וטהורה. השיר הספיק מאז להתנגן באירועים רבים והפך לחלק בלתי נפרד מעולם המוזיקה החסידית האותנטית.

באחד מהאירועים האלו נכח המעבד המוכשר אלי קליין (ויתן לך בנים-מושקוביץ, שבתי לירושלים-ורדיגר), שביקש להעתיק את האווירה המיוחדת אל בין כותלי האולפן. לא נחסכו שום מאמצים בכדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר ולהקלטות צורפה גם הלהקה המובילה בתחום השירה הווקאלית – "מלכות" שמוסיפה נופך רב לעיבוד המושלם.

זהו סינגל שני לזמר יואלי קליין, שהוציא לאחרונה את הלהיט הסוחף והמצליח "קול דודי", ששם אותו על מפת המוזיקה החסידית והפך לאחד מלהיטי החובה של אולמות השמחות.

האזינו לשיר

שירה: יואלי קליין וילד הפלא נתן פוקס, מילים: ליקוטי מוהר"ן, לחן: שעיה גרוס, עיבוד: אלי קליין, עיבוד קולי: מקהלת מלכות, גיטרות: אבי סינגולדה, תופים: אבי אבידני, פסנתר: אלי קליין, חליל צד: נחמן צוקר, יח"צ: ישראל ברגר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
36 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד יואלי

מדהים! איפוה אפשר להוריד את זה?

שיר מאוד יפה נעים לשמוע

מה המילים

מלל השיר
דער אייבישטער זאגט אינז קינדערלעך אנוכי הסתר פני ביום ההיא, אבער דרבי זאגט
ואפי' בהסתרה שבתוך ההסתרה בוודאי גם שם נמצא השם יתברך
גם מאחורי הדברים הקשים העומדים עליך, אני עומד

מרגש עד דמעות, אחרי כל האסונות ששומעים יש עוד חיזוק באמונה, כמו שנאמר "עמו אנוכי בצרה"

מרטיט ומעורר כאחד!!!
המילים של הרה"ק מברסלב מקבלים משמעות מיוחדת לאור המצב האקטואלי.
השי"ת יעזור שיתקיים במהרה "הראנו ה' חסדך" ושלא יהיה שום הסתרה.

מילים של הרה"ק מברסלב זה מיוחד במינו

המוקר של המילים זה של הבש"ט הוא שאומר על הפסוק אנכי הסתר הסתר פנים נא לעיין בספר של הבעל שם טוב על תורה יכול להיות ' שגם ר' נחמן אומר את זה וצריך לדייק שהמקור של הבעל שם טוב זצוק"ל

כהמשך לדברי אהרן:

נצטט כאן את לשונו של מרן אור שבעת הימים הבעש"ט הק' זי"ע: (בעש"ט עה"ת, פר' וילך), וזל"ק:

הבעל שם טוב הקדוש זכותו יגן עלינו אמר אנכי מצוי תמיד אפילו בבחינת הסתר אסתיר בכמה הסתרות, (צרור החיים דמ"ב ע"ד).

אין דברים כאלה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
סוף הדרך…………………………..

הלשון המושר בניגון הוא בליקוטי מוהר"ן ח"א תורה נ"ו:
"אבל באמת אפילו בכל ההסתרות, ואפילו בההסתרה שבתוך הסתרה, בודאי גם שם מלובש השם יתברך".

מדהים! איפוה אפשר להוריד את זה?

אין מילים……….. ביצוע מיוחד ומרגש מאד. תודה רבה

שיר 100מםםםםםםםם איך אפשר להוריד אותו?

תחילת המשפט, ואפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה. סותר את סיום המשפט, גם מאחורי הדברים הקשים העוברים עליך. לכאורה הזמר לא עיין במקור הדברים בליקוטי מוהר"ן.
1. ואפילו בהסתרה, פירוש, הסתרה אחת. דהיינו שקשה לו ויודע שהקב"ה נסתר ממנו. במצב זה אע"פ שקשה, אבל אפשר להתייגע ולמצוא את השי"ת.
2. שבתוך ההסתרה, פירוש, הסתרה שנייה. דהינו שטוב לו ואינו מרגיש מוסתר מהקב"ה בכלל כיון שההסתרה מוסתרת. וכמאמר הפסוק ואנכי הסתר אסתיר וכו'. במצב זה לכאורה אין סיבה להתייגע ולמצוא את הקב"ה כי הוא חושב שהקב"ה לא מוסתר ממנו.
אבל בוודאי גם שם מלובש השי"ת.
וממילא אם זה הסתרה בתוך הסתרה אין דברים קשים עוברים עליך.
לא רציתי להביא את הדוגמאות המובאות שם בליקוטי מוהר"ן כי זה עלול להוריד קצת את מצב הרוח.

בפסוק כתוב "ואנכי הסתר הסתיר! פני" פרשת וילך דברים לא,יח
וזה: ההסתרה בתוך הסתרה
ובכל זאת: פני!
וחבל שלא קוראים פסוק לפני ששרים אותו!

אחד השירים הטובים אם לא הלהיט של השנה

מרגש…

חוצפה כלפי שמיא
מהשיר נשמע שהרעבע חולק על הקב"ה ח"ו, בעוד שהאמת היא שהוא אומר פשט בפסוק, אבל ככה זה כשכל אורחי פרחי יכול להכתיב תורה ויהדות לעם.

הקב"ה אומר: "נצחוני בני", הוא אוהב כביכול שאנחנו מנצחים אותו. יש אמת אבל יש גם אמת לאמיתו, צריך ללמוד ספרי ברסלב בשביל להבין את זה….

שיר מדהים אין מילים מרגש מאוד!!!!!!!!!!!!

דברי הבעש"ט ור' נחמן נאמרו לחיזוק הלבבות, אבל בל נטעה שיש בהם חידוש מה, שהרי זהו פשטות המובן "הסתר אסתיר", שהרי כשמישהו מסתתר פירוש הדבר שהוא נמצא שם, ופשוט.

איפה כתוב כזה דברים בליקוטי מוהר"ן ?? אין!! לא כתוב כזה דברים !!עשיתי חיפוש!!!!……

ספר ליקוטי מוהר"ן – מהדורא קמא סימן נו
כִּי יֵשׁ שְׁנֵי הַסְתָּרוֹת. וּכְשֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר בְּהַסְתָּרָה אַחַת, גַּם כֵּן קָשֶׁה מְאֹד לְמָצְאוֹ. אַךְ אַף – עַל – פִּי – כֵן, כְּשֶׁהוּא נִסְתָּר בְּהַסְתָּרָה אַחַת, אֶפְשָׁר לִיגַע וְלַחֲתֹר עַד שֶׁיִּמְצָא אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ, מֵאַחַר שֶׁיּוֹדֵעַ שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר מִמֶּנּוּ. אֲבָל כְּשֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר בְּהַסְתָּרָה תּוֹךְ הַסְתָּרָה, דְּהַיְנוּ שֶׁהַהַסְתָּרָה בְּעַצְמָהּ נִסְתֶּרֶת מִמֶּנּוּ, דְּהַיְנוּ שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר מִמֶּנּוּ אֲזַי אִי אֶפְשָׁר כְּלָל לִמְצֹא אוֹתוֹ, מֵאַחַר שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ. וְזֶה בְּחִינַת (דְּבָרִים ל"א): "וְאָנֹכִי הַסְתֵּר אַסְתִּיר", דְּהַיְנוּ שֶׁאַסְתִּיר הַהַסְתָּרָה, שֶׁלֹּא יֵדְעוּ כְּלָל שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר. וַאֲזַי בְּוַדַּאי אֵינוֹ יָכוֹל לִמְצֹא אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ, מֵאַחַר שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל שֶׁצָּרִיךְ לְבַקֵּשׁ אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ, כִּי אֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר מִמֶּנּוּ, כִּי הַהַסְתָּרָה בְּעַצְמָהּ נִסְתֶּרֶת כַּנַּ"ל:
אֲבָל בֶּאֱמֶת אֲפִלּוּ בְּכָל הַהַסְתָּרוֹת, וַאֲפִלּוּ בְּהַהַסְתָּרָה שֶׁבְּתוֹךְ הַסְתָּרָה, בְּוַדַּאי גַּם שָׁם מְלֻבָּשׁ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ. כִּי בְּוַדַּאי אֵין שׁוּם דָּבָר שֶׁלֹּא יִהְיֶה בּוֹ חִיּוּת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, כִּי בִּלְעֲדֵי חִיּוּתוֹ לֹא הָיָה לוֹ קִיּוּם כְּלָל. וְעַל – כֵּן בְּוַדַּאי בְּכָל הַדְּבָרִים, וּבְכָל הַמַּעֲשִׂים, וּבְכָל הַמַּחֲשָׁבוֹת, מְלֻבָּשׁ שָׁם הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ כִּבְיָכוֹל. וַאֲפִלּוּ אִם, חַס וְשָׁלוֹם, עוֹשִׂין דְּבַר עֲבֵרָה, שֶׁהוּא שֶׁלֹּא כִּרְצוֹן הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, עִם כָּל זֶה בְּוַדַּאי יֵשׁ שָׁם חִיּוּת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, אַךְ שֶׁהוּא בְּהֶעְלֵם וּבְצִמְצוּם גָּדוֹל. וְהַתּוֹרָה הִיא הַחִיּוּת שֶׁל כָּל דָּבָר, נִמְצָא שֶׁבְּכָל הַדְּבָרִים, וּבְכָל הַמַּחֲשָׁבוֹת, אֲפִלּוּ מַחֲשָׁבָה דִבּוּר וּמַעֲשֶׂה שֶׁל עֲבֵרָה, חַס וְשָׁלוֹם, יֵשׁ שָׁם גַּם כֵּן הִתְלַבְּשׁוּת הַתּוֹרָה, אַךְ שֶׁהוּא בְּהֶעְלֵם וּבְצִמְצוּם גָּדוֹל, בִּבְחִינַת הַסְתָּרוֹת: כִּי 'עָבַר וְשָׁנָה נַעֲשָׂה לוֹ כְּהֶתֵּר', כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (יוֹמָא פ"ו:), דְּהַיְנוּ שֶׁעַל – יְדֵי הָעֲבֵרוֹת הוּא מְהַפֵּךְ דִּבְרֵי אֱלֹקִים חַיִּים, וְעוֹשֶׂה צֵרוּפִים אֲחֵרִים בַּתּוֹרָה, עַד שֶׁנַּעֲשֶׂה מֵאִסּוּר הֶתֵּר, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (יְשַׁעְיָה ה): "הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב וְלַטּוֹב רָע" וְכוּ'. נִמְצָא שֶׁאֲפִלּוּ בְּתוֹךְ הָעֲבֵרוֹת מְלֻבָּשׁ שָׁם חִיּוּת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, דְּהַיְנוּ אוֹתִיּוֹת הַתּוֹרָה. רַק שֶׁהוּא בְּהֶעְלֵם. דְּהַיְנוּ שֶׁמֵּחֲמַת הָעֲבֵרוֹת, הָפַךְ הַצֵּרוּפִים שֶׁל הַתּוֹרָה, עַד שֶׁנַּעֲשָׂה מֵאִסּוּר הֶתֵּר כַּנַּ"ל, עָבַר וְשָׁנָה נַעֲשָׂה לוֹ כְּהֶתֵּר, וְזֶה בְּחִינַת הַסְתָּרָה אַחַת. וּכְשֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר מִמֶּנּוּ בְּהַסְתָּרָה אַחַת, דְּהַיְנוּ בְּחִינָה הַנַּ"ל שֶׁנַּעֲשָׂה לוֹ כְּהֶתֵּר, גַּם כֵּן קָשֶׁה מְאֹד לְמָצְאוֹ, מֵאַחַר שֶׁכְּבָר נַעֲשָׂה לוֹ כְּהֶתֵּר. אֲבָל עִם כָּל זֶה אֶפְשָׁר לִיגַע וְלַחֲתֹר עַד שֶׁיִּמְצָא אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ, מֵאַחַר שֶׁעַל – כָּל – פָּנִים יוֹדֵעַ שֶׁנַּעֲשֶׂה לוֹ כְּהֶתֵּר. עַל – כֵּן אַף שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר מִמֶּנּוּ, וּכְבָר נַעֲשֶׂה לוֹ הָעֲבֵרוֹת כְּהֶתֵּר. עִם כָּל זֶה אֶפְשָׁר שֶׁיָּשִׁיב אֶל לִבּוֹ זֶה בְּעַצְמוֹ, דְּהַיְנוּ מַה שֶּׁנָּפַל וְהִגִּיעַ לִבְחִינַת נַעֲשָׂה לוֹ כְּהֶתֶּר, וִיבַקֵּשׁ וְיַחְתֹּר עַד שֶׁיֵּצֵא מִזֶּה, מֵאַחַר שֶׁעַל כָּל פָּנִים יוֹדֵעַ מִזֶּה שֶׁנַּעֲשָׂה לוֹ כְּהֶתֶּר:
אֲבָל דַּע, שֶׁיֵּשׁ עוֹד בְּחִינַת הַסְתָּרָה בְּתוֹךְ הַסְתָּרָה. דְּהַיְנוּ שֶׁהַהַסְתָּרָה בְּעַצְמָהּ נִסְתֶּרֶת, שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִסְתָּר מִמֶּנּוּ, דְּהַיְנוּ שֶּׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל שֶׁנֶּהְפַּךְ אֶצְלוֹ הָאִסּוּר לְהֶתֵּר, רַק כָּל הַדְּבָרִים רָעִים דּוֹמוֹת לוֹ לְמִישׁוֹר גָּמוּר, חַס וְשָׁלוֹם. הַיְנוּ אִם, חַס וְשָׁלוֹם, אַחַר שֶׁעָבַר וְשָׁנָה, עוֹשֶׂה יוֹתֵר עֲבֵרוֹת, חַס וְשָׁלוֹם, אֲזַי נִסְתָּר מִמֶּנּוּ אֲפִלּוּ זֹאת שֶׁיֵּדַע שֶׁנַּעֲשָׂה לוֹ כְּהֶתֵּר, רַק שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל מִשּׁוּם נִדְנוּד אִסּוּר, וְהַכֹּל הוּא יָשָׁר בְּעֵינָיו. וְזֶה בְּחִינַת הַסְתָּרָה שֶׁבְּתוֹךְ הַסְתָּרָה, שֶׁהַהַסְתָּרָה בְּעַצְמָהּ נִסְתֶּרֶת כַּנַּ"ל. וּבֶאֱמֶת גַּם בְּתוֹךְ הַהַסְתָּרָה שֶׁבְּתוֹךְ הַהַסְתָּרָה, גַּם שָׁם מְלֻבָּשׁ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, דְּהַיְנוּ אוֹתִיּוֹת הַתּוֹרָה, כִּי בִּלְעָדָיו אֵין חִיּוּת לְשׁוּם דָּבָר כַּנַּ"ל. רַק שֶׁעַל – יְדֵי רִבּוּי הָעֲבֵרוֹת הָפַךְ דִּבְרֵי אֱלֹקִים חַיִּים לְגַמְרֵי, עַד שֶׁנֶּהְפַּךְ אֶצְלוֹ מֵחָכְמוֹת הַתּוֹרָה לִפְתַיּוּת. עַד שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל אֲפִלּוּ זֶה בְּעַצְמוֹ שֶׁנַּעֲשָׂה לוֹ כְּהֶתֵּר כַּנַּ"ל, שֶׁזֶּה בְּחִינַת הַסְתָּרָה שֶׁבְּתוֹךְ הַסְתָּרָה כַּנַּ"ל:

לפרשת נצבים
שָׁמַעְתִּי מִמּוֹרִי, שֶׁאִם יֵדַע שֶׁהַקָּבָּ"ה מִסְתַּתֵּר שָׁם, וְשָׁם אִתּוֹ עִמּוֹ אֲלוּפוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֵין זֶה הַסְתָּרָה כִּי אֵינוֹ מַרְגִּישׁ כְּלָל בְּיִסּוּרִין וּמְקַבֵּל בְּאַהֲבָה וּבְנֹעַם. וְכֵן לְעִנְיַן שְׁאָר דְּבָרִים מְנִיעוֹת בַּעֲבוֹדַת ה' יִתְבָּרַךְ, כְּשֶׁיֵּדַע בִּידִיעָה גְּמוּרָה שֶׁאַלּוּפוֹ שֶׁל עוֹלָם שָׁם אִתּוֹ, בְּכָל תְּנוּעָה אֲלוּפוֹ שֶׁל עוֹלָם מַמָּשׁ שָׁם, מִיַּד יִתְפָּרְדוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן. וְלִפְעָמִים עַל יְדֵי עֲוֹנֹתָיו שֶׁל אָדָם גּוֹרֵם וְאָנֹכִי הַסְתֵּר אַסְתִּיר, שֶׁמַּסְתִּירִין מִמֶּנּוּ הַסְתָּרָה גַּם כֵּן וּמַרְגִּישׁ בְּיִסּוּרִין מְאֹד וַחֲלִישׁוּת הַדַּעַת וַעֲנִיּוּת וְדַלּוּת, כִּי נִסְתַּלֵּק מִמֶּנּוּ רַחֲמָנָא לִיצְלָן הַיְּדִיעָה שֶׁאֲלוּפוֹ שֶׁל עוֹלָם אִתּוֹ, אֲבָל תֵּדַע כִּי הָאֱמֶת וְאָנֹכִי, אֲפִילוּ בְּהֶסְתֵּר שֶׁל הַסְתָּרָה גַּם כֵּן אָנֹכִי, כִּי אֵין שׁוּם מְצִיאוּת בִּלְתִּי ה' יִתְבָּרַךְ. וְלָזֶה מִתַּמָּה הַכָּתוּב עַל שֶׁאוֹמְרִין עַל כִּי אֵין אֱלֹהַי בְּקִרְבִּי מְצָאוּנִי הָרָעוֹת, דְּהַיְנוּ שֶׁנִסְתַּתֵּר מֵהֶם גַּם הַסְתָּרָה וְלָזֶה הִרְגִּישׁוּ בְּצָרָתָם הָרַבָּה, וְהַכָּתוּב מִתַּמָּה עַל זֶה הֲרֵי וְאָנֹכִי שָׁם גַּם בְּעֵת הַסְתֵּר אַסְתִּיר, כִּי אֵין שׁוּם מְצִיאוּת בִּלְתִּי ה' יִתְבָּרַךְ, וְאֵיךְ יֵצֵא מִפִּיכֶם לוֹמַר עַל כִּי אֵין אֱלֹהַי בְּקִרְבִּי, זֶה אִי אֶפְשָׁר כִּי לֵית אֲתַר פָּנוּי מִנֵּיהּ, כִּי הָרַע אֵין בָּהּ מַמָּשׁ, הַכֹּל הֶבֶל אֵין שׁוּם מְחִיצוֹת וְהַכֹּל גָּנוּז שָׁם אֲלוּפוֹ שֶׁל עוֹלָם. (זוהר חי פרשת בא)

לפרשת וילך
וְהָיָה כִּי יָבֹאוּ עָלֶיךָ כָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ בְּכָל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הִדִּיחֲךָ ה' אֱלֹהֶיךָ שָׁמָּה.כִּי נוֹדַע מֵאֲדוֹנֵינוּ הַקָּדוֹשׁ הַבַּעַל שֵׁם טוֹב זצוקללה"ה, שֶׁאִם יֵדַע אָדָם שֶׁאֲלוּפוֹ שֶׁל עוֹלָם בְּכָל תְּנוּעָה וּתְנוּעָה, מִיַּד יִתְפָּרְדוּ כָּל פּוֹעֲלֵי אָוֶן. וְהוּא מְפֻרְסָם בְּסִפְרֵי הַצַּדִּיקִים. וְזֶה כַּוָּנַת הַפָּסוּק: בְּכָל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הִדִּיחֲךָ ה' אֱלֹהֶיךָ שָׁמָּה, רְצוֹנוֹ לוֹמַר וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ שֶׁגַּם בְּכָל הַגּוֹיִם וְגוֹ' גַּם שָׁם ה' אֱלֹהֶיךָ שָׁמָּה. (אמרי יוסף)

א. דברי ר' נחמן מקורם מדברי הבעש"ט זי"ע, ומדוע מייחסים הדבר לרבי נחמן?
ב. נוסח המנגינה הוא בבחינת חוצפא כלפי שמיא, וחס מלייחס דבר זה לרבי נחמן?
לדעתי, נוסח המנגינה, ועצם המנגינה, מקורו מאיזה בן אדם שהוא ברסלבר, שאין להם טעם וריח לחסידות אמיתי, בני אדם שיכולים לעבור על כל עבירות שבתורה, והעיקר שהם יהודי בלב, וחיים עם הקב"ה כל היום, ונטהרים על ידי דביקותם מכל העבירות החמורות שבתורה.

עי' בספורנו פרשת נצבים על הפסוק ואנכי הסתר שפירש שה' נמצא שם רק מסתתר

אסור להגיד שהשם אומר כך אבל הרבה אומר

ואומרים: ואפילו בהצלחה שבתוך ההצלחה בוודאי גם שם נמצא השם יתברך…
ועל כולם "אין אנחנו מספיקין להודות לך ה'…"

שיר מאוד יפה !!!!!!!!

כולכם אבל כולכם צודקים כי הרי רבינו כותב שבכל דבר נמצא השי"ת וזאת אומרת שהוא הוא בעצמו כתב והלחין ועשה ויעשה לכל המעשים אך בל נטעה יש לנו בחירה
ואחד מגדולי ברסלב הציע למלחין קצת לשנות: קוב"ה וויינט "ואנוכי הסתר וכו' אבער דער רעבע שטארקט ואפילו בהסתרה וכו'…
והאמת היא שהשי"ת כשהוא מסתיר את עצמו הוא מאד מאד רוצה שנחפש אותו ולכן מגלה לנו הבעש"ט ורבינו זי"ע שתדע לך שבכל מצב שאתה עומד אם ברום הדרגה או חלילה בחושך כפול ומכופל עד שיצרך מפתה אותך לאמר "אלוקים עזבו" חלילה וחס, לא ולא!!! דע לך שהשי"ת נמצא אתך עמך אצלך נושא אותך על כפיו ממש למרות שאתה לא מרגיש,
מורי ורבותי בואו נצא מכל הקטנוניות והשטויות המסובבים אותנו עם הבלי עולם הזה של מפלגתיות וכו' וכו' וד"ל בואו נתחזק באמונה פשוטה בהשי"ת נשתדל לציית לו בכל מצוות תורתינו הקדושה
בואו נבין שאנחנו לקראת נחיתה וחייבים להדק חגורות…
רכבת הגאולה היא ממש בפתח…

. היום ברור כאור השמש שרבנו נחמן זצ"ל הקדים את דורו(ת)…וזמנו..

שיר מדהים
לחן מיוחד ומרגש עד דמעות
מילים שמחברות לשם
ולכל המגיבים המעצבנים לכו תחפשו מישהו אחר להציק לו י'חיצויינים שכמותכם

אשריך מר קליין שזכית לרגש אלפי יהודים

שיר מרגש ומחזק!
בתור תרפיסט במוזיקה אני עובד עם ילדים שיש להם קשיים רגשיים. אחד הילדים עם הורים גרושים נקרע בין שניהם כאשר הם רבים ביניהם דרכו.
הילד ביקש ממני להשמיע לו את השיר והתרגש מאוד. כאשר שאלתי אותו למשמעות המילים, ענה לי שה' נמצא איתו גם כשהוא צריך להסתיר דברים מההורים כדי שלא ישתמשו בדבריו ככלי ניגוח ביניהם, ו"גם כשקורים לי דברים קשים אני מצליח לעמוד בהם"!
הפירוש התמים הזה הוכיח לי שהשיר יכול לחזק אפילו ילד שאינו מבין את המשמעות המקורית של השיר, וכנראה שיש בו משהו שהוא מעבר למילים…

שיר ממש מרגש וסוחף עד דמעות.
אין כאלו לחנים.
כל הכבוד לך יואלי שזכית לרגש את עם ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture