ג'וינט ישראל גייס עד כה כ-9 מיליון ₪ למען האוכלוסיות החלשות בדרום

עד כה הועברו באמצעות ארגון הקהילות היהודיות בצפון אמריקה (JFNA) ושותפים כ-9 מליון שקלים לארגון הג'וינט המפעיל ומפתח שירותי חירום למען האוכלוסיות החלשות בדרום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בימים אלו עבר ג'וינט ישראל לפעול במתכונת חירום, זאת במטרה לאתר את הצרכים המיידים של תושבי הדרום. כדי לתת מענה לכ-70,000 אנשים עם מוגבלות החיים בדרום הארץ, החל ג'וינט ישראל בהפעלת רשת של מתנדבים ברחבי האזור וכן בגיוס ובהכשרת תומכים קהילתיים. בבאר שבע מפעיל הארגון רכז חירום מיוחד המסייע לצוות המרכז לחיים עצמאיים ומתנדביו בעיר, אשר סייע מיום הלחימה הראשון ועד כה ליותר מ-3000 אנשים עם מוגבלות, כולל אנשים עם מוגבלות מהפזורה הבדואית המתגוררים באוהלים.

הארגון אף רכש ערכות שירותים ניידות למרחב מוגן (עמל"ן) לאנשים עם מוגבלות בניידות, הערכה הינה פרי שיתוף פעולה של ג'וינט ישראל, מילב"ת ומגבית קנדה, ותוכננה לשהות של אדם עם מוגבלות בבית, במקלט, במרכז פינוי ועוד.

בנוסף, זקנים רבים בדרום סובלים בימים אלה מבדידות רבה, בלבול, חרדות ומצוקה נפשית, פיזית וכלכלית גם יחד. מהלך משולב של ג'וינט ישראל ומשרד הרווחה הביא לתחילת פעילותם של 80 תומכים קהילתיים, אשר מסיירים בישובים בדרום בין בתיהם של זקנים, מסייעים להם בהכנת מרחב מוגן, עוזרים במידת הצורך ברכישת מזון ותרופות, מסייעים בהפגת הבדידות והחרדה, ומהווים אוזן קשבת למרותקי בית בודדים הצמאים לקשר עם העולם. כמו כן, מסייע ג'וינט ישראל בשינוע משלוחים של מזון לזקנים נזקקים, אשר בעבר היו מקבלים ארוחה חמה במסגרת מרכזי היום לזקן ברחבי דרום הארץ, ועתה נאלצים להישאר בבתיהם.

מערך החירום של ג'וינט ישראל לא פסח על ילדי הדרום. מרכזי הצעירים בכל הארץ יחד עם בני נוער מתנדבים מתכנית עמ"ן (עיר מתנדבת נוער) התגייסו למאמץ וסיוע לחמ"ל העירוני אשר כולל: ניקיון, השמשה והפעלת מקלטים, ריכוז והדרכת מתנדבים, אירוח משפחות והכנת חבילות לחיילים. בנוסף, החלו מרכזי הצעירים בדרום בבנייה ופיתוח תכניות ופעילויות לילדים ובני משפחותיהם השוהים במקלטים, במטרה לסייע להם בהפגה והתמודדות עם הלחץ הרב בו הם נתונים. כמו כן, החל הארגון בשיתוף משרד החינוך-שפ"י, בהפעלת מערך החירום לטיפול בילדים במצבי פוסט-טראומה – זאת באמצעות בובת "חיבוקי". בשבוע האחרון טופלו 330 ילדים, וכן הוכשרו עשרות אנשי מקצוע על מנת להרחיב ולהגביר את מערך הטיפול.

לדברי פרופ' יוסי תמיר, מנכ"ל ג'וינט ישראל: "הג'וינט עוסק בימים אלה באינטנסיביות באיתור הצרכים בשטח וגיוס כספים מהקהילות היהודיות בחו"ל. זאת על מנת לסייע לממשלה להיענות לצרכים אלה במהירות ובעילות, וכן בביסוס מערך השירותים החברתיים בפריפריה. עד כה גייסו כ-9 מיליון ₪ הודות להתגייסות יהדות התפוצות והרצון להירתם ולסייע למאמץ המלחמתי, דווקא לאוכלוסיות החלשות ביותר בחברה הישראלית בהן זקנים, אנשים עם מוגבלות וילדים ונוער בסיכון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture